H Skoda τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μία συνεχώς ανοδική πορεία. Ανοδική όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με τις πωλήσεις, αλλά και σε ότι αφορά τόσο στο κομμάτι των εντελώς νέων μοντέλων που παρουσιάζει, αλλά και σε εκείνο που σχετίζεται με την ανανέωση των υπαρχόντων. Από τη μία λοιπόν παρουσιάζει ολοκαίνουριες προτάσεις στη πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτή των SUV, όπως το Kodiaq και Karoq, ενώ από την άλλη φροντίζει και για την ανανέωση των υπαρχόντων μοντέλων και κυρίως της σημαίας της εταιρίας, που δεν είναι άλλη από την Octavia. Mε την έλευση λοιπόν της ανανεωμένης έκδοσης του άκρως επιτυχημένου μοντέλου της Τσέχικης εταιρίας, βρέθηκε στα χέρια μας η πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 1.6 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να τη δοκιμάσουμε όπως της πρέπει και να κάνουμε μαζί της 1000 και πλέον χιλιόμετρα, προκειμένου να διαπιστώσουμε για ακόμη μία φορά πώς καταφέρνει και πηγαίνει ενάντια στους καιρούς και στην επέλαση των SUV.
Μικρές αλλά ικανές αλλαγές
Σε μία εποχή που όλες οι κατηγορίες κατακλύζονται από SUV και κροσσόβερ, η Octavia προβάλλει σθεναρή αντίσταση, όντας μάλιστα σε μία κατηγορία η οποία συνολικά φθίνει με γοργούς ρυθμούς. Προκειμένου λοιπόν να παραμείνει φρέσκια και ανταγωνιστική, οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν σε εστιασμένες μεν, ικανές να κάνουν τη διαφορά δε, αλλαγές. Εξωτερικά η τοποθέτηση διπλών φωτιστικών σωμάτων και κάποιων φιλέτων αλουμινίου, στη μάσκα είναι οι αλλαγές εμπρός. Πίσω, η αλλαγή είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, και εντοπίζεται στην ακμή που ενώνει τα δύο ανακλαστικά, στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Με τους νέους προφυλακτήρες, το μήκος του Octavia έχει αυξηθεί κατά 1,1 πόντο, φτάνοντας τα 4,67 m.
Και στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές αλλά αρκετά σημαντικές. Οι νέες piano black επενδύσεις και το αναβαθμισμένο infotainment με πλήκτρα αφής κάνουν τη διαφορά. Από εκεί και πέρα η καμπίνα συνεχίζει να παραμένει σημείο αναφοράς σε ότι αφορά την ευρυχωρία της , προσφέροντας άνετους χώρους ακόμη και για πέντε άτομα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, ενώ το εργονομικό ταμπλό, με τα ποιοτικά υλικά, το προσεγμένο φινίρισμα και το άκρως ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας συμπληρώνει την εικόνα.
Φυσικά από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και τα συστήματα ασφάλειας όπως το Front Assist, η υποβοήθηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ελέγχου νεκρής γωνίας. Τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου ενισχύει το πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 568 λίτρων με το χαρακτηριστικά τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.
Με έμφαση στην άνεση
Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων, με τον οποίο ήταν εφοδιασμένη η Octavia της δοκιμής μας αποδίδει 116 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm. O ήχος που παράγει μπορεί να είναι λίγο τραχύς, ωστόσο θεωρούμε ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει «γάντι» στην πληθωρική Octavia. Έχοντας μάλιστα για συνεργάτη το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 προσθέτει αρκετούς παραπάνω πόντους στον τομέα της άνεσης, χωρίς να υστερεί καθόλου στον τομέα των επιδόσεων. Πιο αναλυτικά, με το αυτόματο κιβώτιο DSG o 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρας κάνει την Octavia να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2’’ και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 202 χλμ./ώρα. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των 1000 χιλιομέτρων της δοκιμής, η οποία περιελάμβανε πραγματικά όλες τις συνθήκες, δεν ανέβηκε από τα 6.2 λτ/100 χλμ. οδηγώντας με σχετικά σβέλτο ρυθμό.
H Skoda Octavia 1.6 TDi DSG είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με έμφαση στα άνετα ταξίδια. Και ως τέτοιο αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σιγουριά που δίνει στον οδηγό της σε κάθε κατάσταση. Ανεξάρτητα με το που κινείται είναι σταθερή και ασφαλής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν της ζητηθεί δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα, παρέχοντας μάλιστα στον οδηγό της την ίδια ακριβώς αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. To άκαμπτο αμάξωμα ελέγχεται πολύ καλά από την ανάρτηση και σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό για σαφώς περισσότερα πράγματα από μία απλή και άνετη οικογενειακή μετακίνηση.
Αν μάλιστα σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης της δοκιμής μας, τότε εύκολα αντιλαμβάνεστε τους λόγους για τους οποίους γράφουμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Τέλος η τιμή των 21000 Ευρώ για τη συγκεκριμένη έκδοση, είναι πραγματικά εξαιρετική, καθιστώντας το αυτοκίνητο ακόμη πιο πλήρες και ολοκληρωμένο.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Kινητήρας – κιβώτιο
- Κατανάλωση
- Τιμή
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Απουσία υαλοκαθαριστήρα στη πέμπτη πόρτα
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 116 |
0-100 | 10.2″ |
Τελική ταχύτητα | 202 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.2 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 102 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]