Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 PS DSG7 – H άνεση σε άλλο επίπεδο

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 PS DSG7 – H άνεση σε άλλο επίπεδο

Ανέκαθεν η άνεση ήταν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της Skoda, ωστόσο στη περίπτωση της νέας, δεύτερης γενιάς, του Kodiaq, πραγματικά άλλαξε επίπεδο. Μία Skoda η οποία βρίσκεται σε έναν έντονο και άκρως δημιουργικό οργασμό, είτε ανανεώνοντας μερικώς τα μοντέλα της, είτε παρουσιάζοντας νέες γενιές, όπως στη περίπτωση του Kodiaq, είτε προσφέροντας νέες προτάσεις, κυρίως στα αμιγώς ηλεκτρικά, όπως για παράδειγμα το Elroq  που ξεκινάει άμεσα την εμπορική του πορεία και στη χώρα μας.

skoda kodiaq piso

Σε ότι έχει να κάνει με το Kodiaq, που είναι και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής, οι άνθρωποι της Τσέχικης μάρκας πήραν όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τη πρώτη γενιά του μοντέλου άκρως επιτυχημένη εμπορικά, και τα διεύρυναν με εντυπωσιακό τρόπο. Από την σχεδίαση και τις προσφερόμενες τεχνολογίες, μέχρι τις διαθέσιμες εκδόσεις και τις λύσεις που μπορεί και προσφέρει η νέα γενιά του Kodiaq, σε όλους όσους έχουν μεγάλες μεταφορικές απαιτήσεις. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την δικίνητη έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους, το DSG κιβώτιο και την ήπια υβριδική υποβοήθηση.

skoda kodiaq maska

Με παρουσιαστικό που επιβάλλεται

Aπό την πρώτη στιγμή που θα αντικρίσει κάποιος τη δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq θα αντιληφθεί πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που όχι απλώς θα εντυπωσιάζει, αλλά θα επιβάλλεται με τις διαστάσεις και την εικόνα του. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Βασισμένο στη γνωστή πλατφόρμα MQB Evo του ομίλου, το τσέχικο D-SUV έχει μεγαλώσει ελαφρώς φτάνοντας τα 4,758 μέτρα σε μήκος, ενώ ταυτόχρονα έχει καταφέρει να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28Cd, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας.. Το πλάτος του φτάνει τα 1,86 μέτρα και το ύψος τα 1,68 μέτρα ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,79 μέτρα.

skoda kodiaq plaino

Εφαρμόζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, που ακούει στο όνομα «Modern Solid». Οι πιο τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, οι οποίοι μάλιστα  κρύβουν ζάντες διάστασης έως και 20 ιντσών, όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ. Την ίδια ώρα, στο εμπρός μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix προσδίδουν σύγχρονη εικόνα, εκτός από το προφανές όφελος της ορατότητας κατά τη βραδινή οδήγηση. Μία πινελιά μοντερνισμού είναι η μπάρα φωτός LED που διασχίζει την κλασική μάσκα, η οποία αναμειγνύει ένα γνώριμο χαρακτηριστικό με τη σύγχρονη τεχνολογία.

skoda kodiaq zanta

Το ίδιο εντυπωσιακό όμως είναι και το πίσω μέρος, το οποίο διατηρεί μία ορθογώνια μορφολογία, με τις ακμές να προσδίδουν χαρακτήρα και αντίστοιχα δυναμικό design. Πλέον, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ενώνονται και αυτά μέσω μίας μπάρας, ενώ ανάμεσα τους βρίσκουμε το όνομα της μάρκας ολογράφως. Στοιχείο που βοηθά στην ενίσχυση της premium πλευράς του χαρακτήρα του νέου μοντέλου, ενώ την ίδια επίδραση στη συνολική εικόνα έχει και η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος. Ο τρόπος που πέφτει μετά την τρίτη κολώνα μέχρι και το πίσω τελείωμα, καταφέρνει να κάνει ακόμη πιο φρέσκο το προφίλ του Kodiaq, χωρίς να χάνει πόντους επιβλητικότητας.

skoda kodiaq tamplo

Με ένταση στους χώρους και την τεχνολογία

Mπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Kodiaq, διαπιστώνετε από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο πως πρόκειται για μία πραγματικά μεγάλη και φωτεινή καμπίνα με απλέτο  χώρο και πλούσιες διαστάσεις. Έχει, επίσης, αποκτήσει περισσότερο οικολογικό χαρακτήρα μέσω των ανακυκλωμένων και βιώσιμων υλικών που είναι και μαλακά στην αφή, αλλά και ακόμα πιο έντονο τεχνολογικό υπόβαθρο, με την αιωρούμενη οθόνη 13” και τον επιλογέα ταχυτήτων που έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στην κονσόλα.

skoda kodiaq mprostina kathismata

Βεβαίως ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με την παραμετροποιήσιμη οθόνη Virtual Cockpit, ενώ για πρώτη φορά συναντάμε κι ένα μεγάλο και ευκρινές Head-up display για να βλέπουμε σημαντικές πληροφορίες χωρίς να τραβάμε το βλέμμα μας από τον δρόμο. Στη βάση της κονσόλας υπάρχουν τρία Smart Dials περιστροφικά και πιεστικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών που διαθέτουν απτική ανάδραση, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του συστήματος πλοήγησης, τα οποία, μάλιστα, ρυθμίζονται εκ των προτέρων για τα μενού που θέλουμε να διαχειριστούμε.

skoda kodiaq piso kathismata

Οι υφές των υλικών και οι γραμμές που έχουν επιλεγεί προσδίδουν μία ωραία αίσθηση που αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα. Ως γνήσιο Skoda οι θήκες και τα ντουλαπάκια είναι άφθονα και θα βολέψετε κυριολεκτικά τα πάντα. Στην πενταθέσια διαμόρφωση, όπως ήταν το αυτοκίνητο δοκιμής μας, καθώς υπάρχει και επταθέσια διάταξη,  ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 910 λίτρα και διακρίνεται, για την πρακτικότητά του (ειδικό αδιάβροχο κάλυμμα, γάντζοι για να κρεμάτε τσάντες, θήκες κάτω από το δάπεδο και ρεζέρβα –έστω και ανάγκης– και όχι κιτ επισκευής). Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο, κινείται επάνω σε ράγιες κατά τον διαμήκη άξονα και μπορείτε να καθίσετε, κυριολεκτικά, σταυροπόδι.  Το αυτοκίνητο δοκιμής μας στην έκδοση Selection διέθετε πραγματικά τα πάντα. Από τριζωνικό κλιματισμό, ρυθμιζόμενο και για τους πίσω επιβάτες, θερμαινόμενα, αλλά και αεριζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ για τους δύο εμπρός  επιβάτες, μέχρι μεγάλη γυάλινη οροφή, δερμάτινο σαλόνι και πολύ πολύ αποδοτικό ηχοσύστημα της γερμανικής Canton.

skoda kodiaq port mpagkaz

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι επιπέδου GSR2, αλλά, επιπλέον, προσφέρεται και με πολλά άλλα καλούδια, όπως μεταβλητή υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης, adaptive chassis control με ρυθμιζόμενης σκληρότητας αμορτισέρ, εξαιρετικά ακριβές σύστημα διαρκώς προσαρμοζόμενου φωτισμού μεγάλης σκάλας που κάνει τη νύχτα ημέρα χωρίς να θαμπώνει τους διερχόμενους οδηγούς, προβολείς LED με φωτισμό στροφής και ανεξάρτητα φώτα ημέρας, Travel Assist με σύστημα Lane Assist και Traffic Jam Assist που διατηρεί το αυτοκίνητο όχι μόνο στη λωρίδα του, αλλά και σε σταθερή, ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα στα σταμάτα-ξεκίνα μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης, λόγου χάριν.  mΕπίσης υπάρχει μέχρι και λειτουργία Remote Access και Infotainment Online με τα οποία μπορείτε να διαχειρίζεστε μέσω του κινητού σας και απομακρυσμένα λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η δικτύωση σας δίνει βήμα για πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο.

skoda kodiaq paddles

Ικανός και με λογική κατανάλωση

Kάτω από το καπό του Kodiaq της δοκιμής μας, υπήρχε ο γνώριμος κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων που αποδίδει  150 ίππους και  250Nm ροπής. Παρά τα σχεδόν 1700 κιλά του βάρους, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι σε θέση να κινήσει με ικανοποιητική σβελτάδα το αυτοκίνητο. Μερίδιο σε αυτό φέρει και η ήπια υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιεί γεννήτρια μίζας/ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου, μιας και η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά και υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει στο SUV να κινηθεί με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Τα 0-100χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7’’ ενώ η τελική του ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 207 χλμ./ώρα.  Στη πράξη ο αρκούντως ζωηρός κινητήρας δεν παρουσιάζει μεμπτά σημεία σε όλο το φάσμα του, αντιθέτως εντυπωσιάζει θετικά λόγω της οικονομικής λειτουργίας του.

skoda kodiaq kinitiras

Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 20 ίππων και ροπή 25 Nm, συνεργάζεται αρμονικά με τον 1,5 TSI υποστηρίζoντας την κίνηση, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ σε συνθήκες “ήπιας” οδήγησης όπου το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+), αδρανοποιεί επιλεκτικά τα δύο εξωτερικά έμβολα, για αυξημένη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Όταν η ζήτηση για ισχύ αυξάνεται, οι απενεργοποιημένοι κύλινδροι ενεργοποιούνται ξανά γρήγορα για να διασφαλιστεί η ομαλή επιτάχυνση, δίχως όμως αυτή η διαδικασία να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Έτσι κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ σε ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση εύκολα έπεσε στα 6 οδηγώντας με ρυθμούς του ανώτατου επιτρεπτού ορίου στους αυτοκινητοδρόμους.

skoda kodiaq kinisi

Για άνετες οικογενειακές μετακινήσεις

Οδηγικά τώρα, η εκδοχή του μοντέλου που είχαμε στα χέρια μας έφερε όλα τα καλούδια του καταλόγου που της χαρίζουν έναν όσο το δυνατόν πιο δυναμικό χαρακτήρα. Εξοπλισμένη με τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών και κυρίως με το πακέτο Performance που προσφέρει το Dynamic Chassis Control και τη μεταβλητή κρεμαγιέρα, είχε όλα τα εφόδια για να αναδείξει τον πολυσχιδή χαρακτήρα στον οποίο στόχευαν οι μηχανικοί. Με τις αναρτήσεις, γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, στην πιο μαλακή ρύθμιση, το Kodiaq έχει την άνεση ως πρωταρχικό στόχο. Θα γύρει περισσότερο στις στροφές, αλλά ποτέ ανησυχητικά και θα ξεπεράσει την οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος θέλοντας να διατηρήσει την ηρεμία εντός της καμπίνας. Μοναδικό τροχοπέδη σε αυτή του την προσπάθεια ήταν τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ.

skoda kodiaq kinisi homa

Σε εκτός δρόμου κίνηση, τα όρια μπαίνουν τόσο από τα ελαστικά όσο βεβαίως και από την έλλειψη τετρακίνησης, επιτρέποντας έτσι στο συγκεκριμένο Kodiaq να κινηθεί μόνο σε βατούς χωματόδρομους. Εντός ασφάλτου τώρα και με την ανάρτηση στην πιο σπορ λειτουργία της, το αυτοκίνητο δείχνει δεμένο και στιβαρό. Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε θα ανταγωνιστεί μικρά GTI στον επαρχιακό, αλλά δεδομένου του μεγέθους της κατασκευής, ελέγχει τον όγκο και το βάρος του εξαίρετα. Σε γενικές γραμμές δείχνει πιο ώριμο και πιο εξευγενισμένο από τον προκάτοχο του, στοιχείο που ενισχύει την premium πτυχή του χαρακτήρα του. Τα φρένα έχουν ικανοποιητική αίσθηση αλλά και ισχύ, επιβραδύνοντας πειστικά. Βεβαίως το νέο Kodiaw βρίσκεται στο στοιχείο του στον ανοιχτό δρόμο, καθώς εκεί η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του προσφέρει πολλούς πόντους.

skoda kodiaq profil odigisis

Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους «χιλιομετροφάγους» της σημερινής αγοράς. Με μηδαμινό θόρυβο να περνά στην καμπίνα και την ανάρτηση να φιλτράρει σαν μαγικό χαλί τις ανωμαλίες του εθνικού δικτύου, με νόμιμες ή και λίγο παραπάνω ταχύτητες και οι επιβάτες να αισθάνονται στο εσωτερικό λες και βρίσκονται στην άνεση του σαλονιού τους. Ένα χαρακτηριστικό εξαιρετικά σημαντικό για το συγκεκριμένο είδος κατασκευής, το οποίο μάλιστα θα είναι και ο λόγος που πολλοί θα το προτιμήσουν. Εν γένει, υπάρχει γραμμική απόδοση και αξιοσημείωτη δύναμη, δείχνοντας πιο ευέλικτο από ό,τι είναι στο οδηγικό κομμάτι και αλέγρο στην επιλογή του Sport προγράμματος και με τον ανάλογο ρυθμό να έρχεται από τα paddles αλλαγής των 7 σχέσεων από το τιμόνι (έχοντας ακόμα και προγράμματα, Eco, Comofort, Normal και Individual). Με τιμή που ξεκινάει από τα 39580 Ευρώ, είναι κάτι παραπάνω από πλήρες για όσους θέλουν ένα απίστευτα άνετο SUV.

skoda kodiaq kinisi homa 2

Prev Post Audi A3 Allstreet 35 TFSI S Tronic – Σύμφωνο με τη τάση της, κροσσόβερ, εποχής
Next Post BMW 320d – Για οδήγηση πολλών χιλιομέτρων
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook