Σε μία εποχή όπου το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν τουλάχιστον ένα SUV στη γκάμα τους και με δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτά αυξάνεται συνεχώς, η Skoda δεν θα μπορούσε να απουσιάσει από τη συγκεκριμένη κατηγορία. Εξαιτίας μάλιστα του γεγονότος πως καθυστέρησε και αρκετά προκειμένου να παρουσιάσει έναν εκπρόσωπο της στα SUV, όφειλε όχι απλώς να αποφύγει λάθη και κακοτοπιές, αλλά να εντυπωσιάσει ευθύς εξ’αρχής. Και όπως φαίνεται το Kodiaq, έχει πίσω του πολύ προσεκτική δουλειά και μελέτη σε όλα τα επίπεδα. Kαι βεβαίως δεν θα μπορούσε να ισχύει και κάτι διαφορετικό, καθώς τα τελευταία χρόνια η Τσέχικη μάρκα μας έχει καλομάθει στη παρουσίαση εξαιρετικών προτάσεων τόσο με απόλυτα αυτοκινητικά κριτήρια, όσο και σε ότι αφορά σε αυτό που λέμε σχέση τιμής-αξίας.
Και το δεύτερο είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, διότι και άλλες μάρκες αύξησαν σημαντικά τη ποιότητα των μοντέλων τους, χάνοντας ωστόσο σε αρκετά μεγάλο βαθμό το value for money. Στα χέρια μας για δοκιμή αυτή τη φορά είχαμε τη τετρακίνητη έκδοση με τον 1.4 TSi κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG, των έξι σχέσεων και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να προσθέσουμε περίπου δύο χιλιάδες χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, πραγματικά σε κάθε είδους συνθήκη και κατάσταση.
Μεγάλο και εντυπωσιακό
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η σχεδίαση του Kodiaq δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τη σοβαρή σχεδιαστική ταυτότητα της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο οι δημιουργοί του κατάφεραν αφενός να διατηρήσουν αναλλοίωτη τη ταυτότητα της Skoda,
αφετέρου να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό σύνολο τόσο λόγω των ιδιαίτερων σχεδιαστικών λεπτομερειών, όσο και εξαιτίας των διαστάσεων που έχει. Ξεκινώντας από το κομμάτι των λεπτομερειών δεν μπορείς να μην σταθείς στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει τη κομψότητα με την επιβλητικότητα. Η μεν κομψότητα πηγάζει από τη σχεδίαση των φώτων που δημιουργούν γωνίες και αγκαλιάζουν τα φτερά, η δεν επιβλητικότητα προέρχεται από την αρκετά ογκώδη αλλά καλαίσθητη μάσκα.
Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, με τα φωτιστικά σώματα να είναι μεν μικρά σε σχέση με το συνολικό μέγεθος του Kodiaq, ικανά ωστόσο να δώσουν το δικό τους χρώμα στη συνολική σχεδίαση.Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, διαπιστώνεις πως πρόκειται για ένα ευμέγεθες SUV. Μπορεί να είναι βασισμένο στη γνωστή πλατφόρμα MQB πάνω στην οποία «χτίζονται» και τα Tiguan και Ateca, οι σχεδιαστές του ωστόσο φρόντισαν να το διαχωρίσουν εμφανώς στον τομέα των διαστάσεων. Αυτό διότι με μήκος που φτάνει τα 4.697 μέτρα, πλάτος 1.882 μέτρα, ύψος 1.655 και μεταξόνιο 2.791 μέτρα, αντιλαμβάνεστε πως κάθε άλλο παρά συμμαζεμένο το λες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως το Kodiaq διατίθεται και ως επταθέσιο, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να αντιπαρατεθεί με το Nissan Χ-Trail και να «ξεφύγει» σε ότι αφορά διαστάσεις – χώρους από τη κατηγορία των Qashqai, Sportage, Tiguan, Ateca, Kadjar, Rav, 3008.
Ποιοτική ευρυχωρία
Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών δεν είναι δυνατόν να μην εντυπωσιαστείς πραγματικά από τους διαθέσιμους χώρους και τις άπειρες θήκες, φανερές και κρυφές. Όσο μεγαλόσωμοι και αν είναι οι εμπρός επιβάτες, εκτός του ότι θα βολευτούν με άνεση σε μεγάλα και άνετα καθίσματα, θα αφήσουν άπλετο χώρο και για τους τρείς πίσω να καθίσουν ακόμη και σταυροπόδι. Μάλιστα το γεγονός πως το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 18 ολόκληρα εκατοστά, αποδεικνύει τις τεράστιες χωροταξικές ικανότητες του Kodiaq οι οποίες φυσικά επεκτείνονται και στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να μεταβληθεί από τα 650 έως τα 2065 λίτρα.
Πέρα από την ευρυχωρία, άκρως θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, όσο και ο διαθέσιμος εξοπλισμός, ο οποίος από τη βασική κιόλας έκδοση έχει πραγματικά τα πάντα με όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες να δίνουν το παρών. Επιπλέον καλαίσθητος είναι και ο σχεδιασμός με τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας να κλέβει τη παράσταση και τις πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα, να κάνουν ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών του Kodiaq.
Ικανός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το TSi μηχανικό σύνολο των 1.4 λίτρων με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG των έξη σχέσεων, μετέφερε την ισχύ του και στους τέσσερις τροχούς. Παρά το γεγονός πως το έργο του κάθε άλλο παρά εύκολο είναι, στη πράξη τα καταφέρνει πολύ καλά και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τους αριθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 10.1’’ και τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα) όσο και από την αίσθηση ειδικά όταν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει βαθιά το πόδι στο γκάζι. Βέβαια σε μία τέτοια περίπτωση η κατανάλωση αυξάνεται αρκετά καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με σχετικά προσεκτική οδήγηση αυτή κυμάνθηκε γύρω από τα 10.5 λτ./100 χλμ.
Προσανατολισμένο στην άνεση
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kodiaq διαπιστώνεις πως ο προσανατολισμός του είναι οι άνετες μετακινήσεις. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η υψηλή ποιότητα κύλισης και η ρύθμιση των αναρτήσεων καθιστούν σαφές τι είχαν οι άνθρωποι της Skoda στο μυαλό τους, όταν σχεδίαζαν το Kodiaq. Η εξαιρετική λειτουργία του DSG
κιβωτίου, τα αποτελεσματικά φρένα και το ικανοποιητικό σε πληροφόρηση τιμόνι, ολοκληρώνουν το σύνολο. Τα 18.7 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος σε συνδυασμό με τα ελαστικά υψηλού προφίλ και τη τετρακίνηση, θα είναι αρωγός σας στις εκτός δρόμου διαδρομές. Μάλιστα είχαμε τη δυνατότητα δοκιμάσουμε τη λειτουργία της τετρακίνησης σε χιόνι στο ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη προλαβαίνοντας να περάσουμε από το κομμάτι της εθνικής λίγο πριν κλείσει για ώρες, τη περίοδο πρίν από τα Χριστούγεννα.
Το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα πρόβλημα, χωρίς αλυσίδες ή χιονολάστιχα, να κινηθεί με ασφάλεια στο χιόνι να ξεκινήσει ακόμη και σε ανηφορικό κομμάτι με το δρόμο να είναι
στρωμένος με χιόνι ενώ αν του τοποθετήσετε και ένα σετ ελαστικά για χιόνι, πραγματικά δεν θα σταματάει πουθενά. Συνολικά το μεγάλο του ατού είναι τα άνετα ταξίδια στην εθνική οδό, ενώ σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια μπορεί να μην δυσανασχετεί μεν, δείχνει τον όγκο και τον λόγο της ύπαρξής του δε. Φυσικά το αντίτιμο έρχεται από τη κατανάλωση, η οποία με σχετικά συνετή οδήγηση διατηρήθηκε στα 10.5 λτ./100 χλμ.
Τα έχει όλα
Η Skoda μπορεί να καθυστέρησε κάπως να μπεί στο χώρο των SUV μοντέλων αλλά το έκανε με ιδιαίτερα εμφατικό και εντυπωσιακό τρόπο. Παρουσίασε ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με επιβλητική σχεδίαση, τεράστιους χώρους, προσεγμένη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό το οποίο μάλιστα είναι και ιδιαίτερα άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση. Eπί προσωπικού η επιλογή μας θα ήταν χωρίς σκέψη μία από τις τετρακίνητες εκδόσεις του, καθώς αυξάνει κατακόρυφα τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Αν έχετε φορολογικό θέμα με τα κυβικά και δεν μπορείτε να «ανεβείτε» σε κάποια από τις δίλιτρες τετρακίνητες εκδόχές του, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η λύση για εσάς, με μοναδική δεύτερη σκέψη την σχετικά αυξημένη κατανάλωση. Κάτι το οποίο αντισταθμίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη λογική τιμή κτήσης, η οποία για το τετρακίνητο Kodiaq με τον 1.4 TSi των 150 ίππων και το DSG κιβώτιο, ξεκινάει από τα 31.900 Ευρώ.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Eκτός δρόμου δυνατότητες
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Κατανάλωση
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1400 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 150 |
0-100 | 10.1″ |
Τελική ταχύτητα | 192 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 10.5 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 161 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]