Σε μία εποχή όπου το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν τουλάχιστον ένα SUV στη γκάμα τους και με δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτά αυξάνεται συνεχώς, η Skoda δεν θα μπορούσε να απουσιάσει από τη συγκεκριμένη κατηγορία. Εξαιτίας μάλιστα του γεγονότος πως καθυστέρησε και αρκετά προκειμένου να παρουσιάσει έναν εκπρόσωπο της στα SUV, όφειλε όχι απλώς να αποφύγει λάθη και κακοτοπιές, αλλά να εντυπωσιάσει ευθύς εξ’αρχής. Και όπως φαίνεται το Kodiaq, έτσι ονομάζει το ολοκαίνουριο μοντέλο της, έχει πίσω του πολύ προσεκτική δουλειά και μελέτη σε όλα τα επίπεδα. Το αν καταφέρνει πάντως να σκοράρει από τα αποδυτήρια θα το απαντήσουμε στο τέλος της δοκιμής.

Σοβαρό αλλά και εντυπωσιακό
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η σχεδίαση του Kodiaq δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από τη σοβαρή σχεδιαστική ταυτότητα της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο οι δημιουργοί του κατάφεραν αφενός να διατηρήσουν αναλλοίωτη τη ταυτότητα της Skoda, αφετέρου να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό σύνολο τόσο λόγω των ιδιαίτερων

σχεδιαστικών λεπτομερειών, όσο και εξαιτίας των διαστάσεων που έχει. Ξεκινώντας από το κομμάτι των λεπτομερειών δεν μπορείς να μην σταθείς στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει τη κομψότητα με την επιβλητικότητα. Η μεν κομψότητα πηγάζει από τη σχεδίαση των φώτων που δημιουργούν γωνίες και αγκαλιάζουν τα φτερά, η δεν επιβλητικότητα προέρχεται από την αρκετά ογκώδη αλλά καλαίσθητη μάσκα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, με τα φωτιστικά σώματα να είναι μεν μικρά σε σχέση με το συνολικό μέγεθος του Kodiaq, ικανά ωστόσο να δώσουν το δικό τους χρώμα στη συνολική σχεδίαση.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, διαπιστώνεις πως πρόκειται για ένα ευμέγεθες SUV. Μπορεί να είναι βασισμένο στη γνωστή πλατφόρμα MQB πάνω στην οποία «χτίζονται» και τα Tiguan και Ateca, οι σχεδιαστές του ωστόσο φρόντισαν να το διαχωρίσουν εμφανώς στον τομέα των διαστάσεων. Αυτό διότι με μήκος που φτάνει τα 4.697 μέτρα, πλάτος 1.882

μέτρα, ύψος 1.655 και μεταξόνιο 2.791 μέτρα, αντιλαμβάνεστε πως κάθε άλλο παρά συμμαζεμένο το λες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως το Kodiaq διατίθεται και ως επταθέσιο, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να αντιπαρατεθεί με το Nissan Χ-Trail και να «ξεφύγει» σε ότι αφορά διαστάσεις – χώρους από τη κατηγορία των Qashqai, Sportage, Tiguan, Ateca, Kadjar, Rav, 3008.
Eυρύχωρο και ποιοτικό
Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών δεν είναι δυνατόν να μην εντυπωσιαστείς

πραγματικά από τους διαθέσιμους χώρους και τις άπειρες θήκες, φανερές και κρυφές. Όσο μεγαλόσωμοι και αν είναι οι εμπρός επιβάτες, εκτός του ότι θα βολευτούν με άνεση σε μεγάλα και άνετα καθίσματα, θα αφήσουν άπλετο χώρο και για τους τρείς πίσω να καθίσουν ακόμη και σταυροπόδι. Μάλιστα το γεγονός πως το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 18 ολόκληρα εκατοστά, αποδεικνύει τις τεράστιες χωροταξικές ικανότητες του Kodiaq οι οποίες φυσικά επεκτείνονται και στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να μεταβληθεί από τα 650 έως τα 2065 λίτρα. Πέρα από την ευρυχωρία, άκρως θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, όσο και ο διαθέσιμος εξοπλισμός, ο οποίος από τη βασική κιόλας έκδοση έχει πραγματικά τα πάντα με όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες να δίνουν το παρών. Επιπλέον καλαίσθητος είναι και ο

σχεδιασμός με τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας να κλέβει τη παράσταση και τις πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα, να κάνουν ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών του Kodiaq.
Ικανός
Το TSi μηχανικό σύνολο των 1.4 λίτρων με τους 125 ίππους και τα 200 Nm ροπής, κάθε άλλο παρά εύκολο έργο έχει απέναντι σε ένα SUV 4.7 μέτρων που ζυγίζει πάνω από ενάμιση τόνο. Στη πράξη τα καταφέρνει πολύ καλά και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τους αριθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 10.5’’ και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) όσο και από την αίσθηση ειδικά όταν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει βαθιά το πόδι στο γκάζι. Βέβαια σε μία τέτοια περίπτωση η κατανάλωση αυξάνεται αρκετά καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με σχετικά προσεκτική οδήγηση αυτή κυμάνθηκε γύρω από τα 9 λτ./100 χλμ. Στην έκδοση με τους 125 ίππους της δοκιμής μας, η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξη σχέσεων, του οποίου η κλιμάκωση βοηθάει τα μέγιστα στην ανάδειξη των αρετών του κινητήρα.

Με έμφαση στην άνεση
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kodiaq διαπιστώνεις πως ο προσανατολισμός του είναι οι άνετες μετακινήσεις. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η υψηλή ποιότητα κύλισης και η ρύθμιση των αναρτήσεων καθιστούν σαφές τι είχαν οι άνθρωποι της Skoda στο μυαλό τους, όταν σχεδίαζαν το Kodiaq. Το καλό σε αίσθηση κιβώτιο, τα αποτελεσματικά φρένα και το ικανοποιητικό σε πληροφόρηση τιμόνι, ολοκληρώνουν ένα σύνολο για το οποίο δύσκολα θα βρεις κάποιο ουσιαστικό μειονέκτημα. Τα 18.7 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος σε συνδυασμό με τα ελαστικά υψηλού προφίλ, θα είναι αρωγός σας σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ αν θελήσετε κάτι παραπάνω προφανώς θα πρέπει να επιλέξετε μία από τις τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Το μεγάλο του ατού είναι τα άνετα ταξίδια στην εθνική οδό, ενώ σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια μπορεί να μην δυσανασχετεί μεν, δείχνει τον όγκο και τον λόγο της ύπαρξής του δε.

Το κερασάκι στη τούρτα
Η Skoda μπορεί να καθυστέρησε κάπως να μπεί στο χώρο των SUV μοντέλων αλλά το έκανε με ιδιαίτερα εμφατικό και εντυπωσιακό τρόπο. Παρουσίασε ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με επιβλητική σχεδίαση, τεράστιους χώρους, προσεγμένη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό το οποίο μάλιστα είναι και ιδιαίτερα άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση. Και σε όλα αυτά κατάφερε ως κερασάκι σε μία πραγματικά ολοκληρωμένη τούρτα να τοποθετήσει τη τιμή, η οποία ξεκινάει από τα 22000 Ευρώ, με αποτέλεσμα η απάντηση στην ερώτηση αν Skoda έβαλε γκόλ από τα αποδυτήρια με το Kodiaq, να είναι αβίαστα και χωρίς πολύ σκέψη, θετική.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Σχεδίαση
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Άνεση στην οδήγηση
- Τιμή
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Κατανάλωση υπό πίεση
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1400 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 125 |
0-100 | 10.7″ |
Τελική ταχύτητα | 190 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 9 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 139 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]


