Η Skoda κατασκεύασε 1 εκατομμύριο μπαταρίες στην Τσεχία

Η Skoda κατασκεύασε 1 εκατομμύριο μπαταρίες στην Τσεχία

Την ώρα που ολόκληρη η Ευρώπη προσπαθεί να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών στην επικράτεια της, η Skoda το κάνει στο εργοστάσιο της στη Mlada Boleslav της Τσεχίας από τον Σεπτέμβριο του 2019 και τώρα, λίγο πριν κλείσουμε το κεφάλαιο που λέγεται “2024” ανακοινώνει ότι έχει κατασκευάσει ένα εκατομμύριο συστήματα μπαταριών. Πριν από 5 χρόνια, οπότε και ξεκίνησε η παραγωγή συστημάτων μπαταριών υψηλής τάσης στην κεντρική μονάδα παραγωγής της, η Skoda κατασκεύαζε εκεί τις μπαταρίες για το νέο τότε, plug-in υβριδικό Superb iV και έπρεπε να περάσουν σχεδόν τρία χρόνια για να ξεκινήσει η παραγωγή συστημάτων για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία βασίζονταν στην MEB αρχιτεκτονική.

Από τότε και μέχρι σήμερα, οι μπαταρίες αυτές χρησιμοποιούνται στο Skoda Enyaq, πλέον και στο ολοκαίνουριο Elroq, καθώς και σε μοντέλα της Volkswagen, της Audi και των Seat/Cupra. Από το 2023 οι εγκαταστάσεις της εταιρίας στη Mlada Boleslav έχουν επεκταθεί με μία δεύτερη γραμμή παραγωγής που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ημερήσιας παραγωγής στα έως 1.500 συστήματα μπαταριών ενώ οι επενδύσεις δεν σταματούν εκεί καθώς η Skoda δε σταματά ούτε την διαρκή εκπαίδευση των εργαζομένων της, έχοντας καταρτίσει με επιπλέον δεξιότητες κυρίως στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας περισσότερους από 28.000 ανθρώπους, ούτε στην ψηφιοποίηση  των διαδικασιών της.

Κάθε βάρδια στο εργοστάσιο της Skoda περιλαμβάνει περίπου 90 εργαζόμενους οι οποίοι δουλεύουν σε μία περιοχή περίπου 10.500 τετραγωνικών μέτρων και συνεργάζονται με 82 πλήρως αυτοματοποιημένα ρομπότ τα οποία έχουν αναλάβει όλες εκείνες τις διεργασίες που δεν ενδείκνυνται για ανθρώπινο… χέρι, όπως για παράδειγμα η διαχείριση εξαρτημάτων με μεγάλο βάρος. Κάθε 60 δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται μία μπαταρία για τα MEB μοντέλα ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι όταν ξεφορτώνεται από την γραμμή παραγωγής, κάθε μεγάλη μπαταρία (καθώς στη Mlada Boleslav κατασκευάζονται οι μπαταρίες 55 και 91 kWh) ζυγίζει περίπου 490 κιλά! Λογικό καθώς κάθε μπαταρία αποτελείται από 8 έως 13 modules τα οποία περιέχουν 16 έως 26 κυψέλες ώστε να προκύψουν οι διαθέσιμες χωρητικότητες των 55 και 91 kWh που ισούνται με net, ωφέλιμες χωρητικότητες 52 και 86 KWh.

Από τον περασμένο Ιούνιο η Skoda έχει εγκαταστήσει και ένα σύστημα ποιοτικού ελέγχου για την βελτιστοποίηση των διαδικασιών της και σε αυτόν τον τομέα. Το μοναδικό σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία αξονικής τομογραφίας που είναι ικανή να εντοπίζει και να απεικονίζει μικροσκοπικές λεπτομέρειες μεγέθους από 4 μm (4 χιλιοστά του χιλιοστού). Με αυτόν τον τρόπο οι μηχανικοί έχουν μία εξαιρετικά λεπτομερή εικόνα του εσωτερικού της μπαταρίας επιτρέποντας πιθανές ανωμαλίες να εντοπίζονται χωρίς να είναι απαραίτητη η αποσυναρμολόγηση ολόκληρης της μπαταρίας ενώ το σύστημα επιτρέπει στους μηχανικούς και τον διεξοδικό έλεγχο μίας μπαταρίας που έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία.

Prev Post Έκθεση Μοτοσυκλέτας στη Θεσσαλονίκη
Next Post Η Ε.Ε. επιδοτεί την… αποσινοποίηση της τεχνολογίας!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook