Skoda Karoq 1.0 TSi. Κάνει περισσότερα από αυτά που νομίζουμε…

Skoda Karoq 1.0 TSi. Κάνει περισσότερα από αυτά που νομίζουμε…

Έχοντας οδηγήσει και δοκιμάσει τη πετρελαιοκίνητη έκδοση του ολοκαίνουριου SUV της Skoda, του Karoq, και με δεδομένο ότι πλέον η αναλογία των προτιμήσεών μας ανάμεσα σε βενζίνη και πετρέλαιο έχει αρχίσει να ισορροπεί και να γίνεται λογική, επιδιώξαμε να δοκιμάσουμε και το βενζινοκίνητο μοντέλο με τον τρικύλινδρο χιλιάρι TSi των 116 ίππων και να απαντήσουμε σε μερικά πολύ σημαντικά ερωτήματα. Σε απορίες όπως αν μπορεί ένας χιλιάρις κινητήρας να κινήσει με αξιοπρέπεια ένα SUV, αν και πόσο καίει, πώς συμπεριφέρεται στο ταξίδι αλλά και στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Και βεβαίως για να σχηματίσουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη προσθέσαμε περίπου 2000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο του αυτοκινήτου, οδηγώντας το πραγματικά σε κάθε πιθανή και απίθανη κατάσταση. Πρίν πάμε όμως στην ουσία της συγκεκριμένης δοκιμής, ας θυμηθούμε λίγο τι σημαίνει Karoq από αισθητικής και τεχνολογικής άποψης.

Κομψό και όμορφο το πίσω μέρος του

Αλλαγή φιλοσοφίας

Επί της ουσίας το Karoq αποτελεί τον αντικαταστάτη του Yeti, ωστόσο oι άνθρωποι της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφάσισαν να σπάσουν εντελώς και σε κάθε επίπεδο τους δεσμούς με αυτό. Το Karoq είναι ένα SUV το οποίο αφενός δεν φέρει τη ριζοσπαστική σχεδίαση που είχε το Yeti όταν πρωτοεμφανίστηκε, αφετέρου διαθέτει όλα εκείνα τα σύγχρονα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη Skoda και την οποία έχουν βοηθήσει τα μέγιστα. Από την πρώτη κιόλας  ματιά διαπιστώνεις ότι πρόκειται για το μικρότερο αδελφό του Kodiaq, από το οποίο έχει αντλήσει τα περισσότερα σχεδιαστικά του στοιχεία, ενώ εμφανισιακά διαφοροποιείται από αυτό κυρίως στις διαστάσεις.

Γνήσιο Skoda εμπρός

Σε ότι αφορά σε αυτές το νέο, compact SUV της Τσέχικης εταιρίας βασίζεται στην MQB πλατφόρμα και μετρά 4.382 χιλιοστά σε μήκος, 1.841 σε πλάτος και 1.605 σε ύψος, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.638 χιλιοστά. Kαι μπορεί οι επιρροές από το μεγαλύτερο, Kodiaq να  είναι εμφανείς ωστόσο η Skoda κατάφερε να κάνει το νέο της SUV να ξεχωρίζει επαρκώς χάρη στα διαφοροποιημένα (και full-LED από την Ambition έκδοση και πάνω) εμπρός φωτιστικά σώματα και τα επίσης αλλαγμένα πίσω φώτα. Κατά τα άλλα, οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις οριζόντιες γραμμές για να τονίσουν το πλάτος του αυτοκινήτου ενώ το τρισδιάστατο εμπρός μέρος και το χαρακτηριστικό καπό προσθέτουν πόντους στον τομέα του δυναμισμού.

Ποιοτικό και σύγχρονο το άνετο εσωτερικό του

Ως γνήσιο Skoda που σέβεται τον εαυτό του, το Karoq παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές του  διαστάσεις, κάνει εξαιρετική εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων, χαρίζοντας 69 χιλιοστά περιθώριο για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521 λίτρων. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αυτός αυξάνεται στα 1.630 λίτρα ενώ με το VarioFlex σύστημα και τα πίσω, ανεξάρτητα καθίσματα αφαιρεμένα, φτάνει τα 1.810 λίτρα! Με λίγα λόγια αποτελεί τη χρυσή τομή, καθώς παρά τις λογικές εξωτερικές του διαστάσεις, προσφέρει μία άνετη και ευρύχωρη καμπίνα στους επιβάτες. Παράλληλα, το Karoq γίνεται το πρώτο Skoda που είναι διαθέσιμο με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων του οποίου η εμφάνιση και οι προβαλλόμενες πληροφορίες μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού (Classic, Digital, Info-Profile και Reduced).

Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι φυσικά ένα από τα πολύ δυνατά του χαρακτηριστικά

Βεβαίως ως σύγχρονο αυτοκίνητο που είναι δε νοείται να υστερεί ούτε στον τομέα της τεχνολογίας, αφού προσφέρονται συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, τα προαιρετικά Blind Spot Detect και Rear Traffic Alert και το standard Front Assist που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το City Emergency Brake με Predictive Pedestrian Protection. Και αν οι σύγχρονες τεχνολογίες, στάνταρ και προαιρετικές, είναι κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει, και αν η χωροταξία και οι πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα, είναι κάτι το αναμενόμενο από ένα Skoda, η απτή αίσθηση της ποιότητας των υλικών αλλά και της κατασκευής, είναι πλέον κάτι που το ζητάς αλλά και το συναντάς σε κάθε καινούριο μοντέλο της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το ύφασμα που ντύνει τα καθίσματα, μέχρι τα πλαστικά του ταμπλό και των θυρών, όλα δείχνουν και είναι προσεγμένα μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς να έχει γίνει καμία απολύτως έκπτωση πουθενά.

Κάθε φορά που τον οδηγούμε μας εκπλήσσει ευχάριστα

Ικανός και λογικός στη κατανάλωση

Όσες φορές και αν οδηγήσουμε τον χιλιάρι τρικύλινδρο TSi του γκρουπ της VW πάντα θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει πολύ δε περισσότερο όταν καλείται να αντιμετωπίσει τον όγκο και το βάρος ενός SUV όπως το Karoq.  Στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπής επιτείνοντας με ιδιαίτερη ευκολία το αμάξωμα των 1340 κιλών μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 10.6’’ και δίνοντάς του τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Στα αξιοσημείωτα και η κατανάλωση του την οποία είδαμε να κυμαίνεται από 6.7 λτ./100 χλμ κινούμενοι με 130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό, μέχρι και 8 λτ./100 χλμ με τέσσερα άτομα και σβέλτο ρυθμό σε ορεινή διαδρομή. Το 7.5 λτ./100 χλμ της αστικής μας μετακίνησης μπορεί να πέσει περαιτέρω ενώ μία μέση τιμή της τάξης των 7.1 λτ./100 χλμ για μικτές συνθήκες κίνησης, είναι απολύτως ρεαλιστική και φυσικά λογική.

Ιδιαίτερα άνετο και ευχάριστο στα πολύωρα ταξίδια

Για κάθε συνθήκη

Όπως γράψαμε και στον πρόλογο της δοκιμής, με το χιλιάρι Karoq διανύσαμε περίπου 2000 χιλιόμετρα. Στην εθνική οδό εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την υψηλή ποιότητα κύλισης και την πλήρη έλλειψη θορύβων ακόμη και όταν η ταχύτητα ανέβει αρκετά, δημιουργώντας την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο και πολύ ακριβότερο όχημα. Εντός πόλης οι λογικές διαστάσεις και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα βοηθούν σημαντικά στο να κάνουν την οδήγηση εύκολη και αγχολυτική. Στο ορεινό κομμάτι από τα Τρίκαλα προς το Περτούλι, η ζωηράδα του κινητήρα από χαμηλά σε συνδυασμό με τη μελετημένη κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων και τις μικρές διαδρομές, προσφέρουν τη πρώτη θετική εντύπωση.

Θα πάει και εκτός δρόμου, αρκεί να θυμάστε ότι δεν είναι τετρακίνητο και έχει ασφάλτινα ελαστικά

Μία εντύπωση η οποία επιβεβαιώνεται εξαιτίας της  ανάρτησης, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω στις δικίνητες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας  και η οποία δεν επιτρέπει στο αμάξωμα τις μεγάλες κλίσεις, ακόμη και όταν ο οδηγός ξεχάσει ότι οδηγεί ένα ψηλό SUV και θελήσει να κινηθεί κάπως πιο σβέλτα και απολαυστικά σε δρόμο με στροφές. Τέλος όσοι από εσάς αποφασίσετε να κινηθείτε και σε ένα βατό χωματόδρομο, η αυξημένη απόσταση των 17.2 εκατοστών  από το έδαφος θα σας βοηθήσει αρκετά, ωστόσο τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη τετρακίνησης θα βάλουν τα όρια. Και ως επιστέγασμα όλων των παραπάνω έρχεται η πάντα μελετημένη και προσεγμένη τιμολογιακή πολιτική της Skoda, η οποία στη περίπτωση του Karoq με τον χιλιάρι TSi κινητήρα των 116 ίππων το ξεκινάει από τη πραγματικά λογική τιμή των 19900 Ευρώ.

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Xροιά κινητήρα

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 116
0-100 10.6″
Τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 117 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πρόκειται για ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας
Prev Post Renault Megane 1.2 TCe 130. Με έμφαση στην οδηγική αίσθηση και απόλαυση
Next Post Jeep Renegade 2.0 MjTD 140PS 4×4. H σωστή επιλογή
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook