Τον Οκτώβριο του 2024 η Skoda παρουσίασε στον κόσμο ένα νέο πρωτότυπο, το Enyaq RS Race που εξερευνούσε επί της ουσίας τις δυνατότητες του αμιγώς ηλεκτρικού crossover καθώς και την επίδραση της εκτενούς δίαιτας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Μερικούς μήνες αργότερα όμως, η εταιρία πραγματοποίησε την πρεμιέρα του Enyaq facelift και ενώ τα μαθήματα που αποκόμισε από τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του Enyaq RS Race δεν ακυρώνονται, είναι κρίμα για ένα τόσο καινούριο concept να γίνεται τόσο γρήγορα παρωχημένο – τουλάχιστον σχεδιαστικά. Η Skoda διορθώνει το λάθος της λοιπόν και παρουσιάζει για άλλη μία φορά το Enyaq RS Race, μόνο που τώρα βασίζεται στο ανανεωμένο Enyaq και σύμφωνα με την εταιρία εξερευνά “βιώσιμες ιδέες” για μελλοντικά οχήματα παραγωγής.
Μία από αυτές τις ιδέες είναι τα βιοσυνθετικά υλικά που κατασκευάζονται από ίνες λιναριού – υλικά στα οποία πιστεύει ένθερμα η Skoda καθώς προσφέρουν την ίδια ακαμψία και τα ίδια πλεονεκτήματα όσον αφορά στην μείωση του βάρους με τα ανθρακονήματα αλλά χωρίς το υψηλό κόστος. Το Enyaq RS Race εξοπλίζεται επίσης με συνθετικά παράθυρα και carbon-ceramic φρένα που εκτός από τρομερή αντοχή και ανθεκτικότητα, ξεχωρίζουν και λόγω του μειωμένου βάρους τους σε σύγκριση με ένα συμβατικό σετ. Όλα αυτά καθώς και άλλες λύσεις που έχει υιοθετήσει η Skoda κατά την δημιουργία του Enyaq RS Race έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 316 κιλά σε σύγκριση με ένα απολύτως στάνταρ Enyaq RS και αυτό παρά το γεγονός ότι το πρωτότυπο διαθέτει ένα πλήρες bodykit με νέους προφυλακτήρες, φαρδύτερα φτερά, νέο καπό, διαφορετικούς καθρέφτες και μία τεράστια, σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος. Το πακέτο της αισθητικής αναβάθμισης ολοκληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών και τα εντυπωσιακά γραφικά σε ολόκληρο το αμάξωμα.
Οι προσπάθειες της Skoda να αφαιρέσει οτιδήποτε περιττό από το Enyaq RS γίνονται κάτι παραπάνω από αισθητές στην καμπίνα όπου ναι, ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών και μία οθόνη αφής 13 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αλλά δεν υπάρχουν πολλά που να συντηρούν μία γνώριμη εικόνα. Το τιμόνι, τα καθίσματα, η κεντρική κονσόλα, τα πατάκια ή ακόμα και το χειρόφρενο έχουν αντικατασταθεί ή αφαιρεθεί ενώ έχει προστεθεί ένα ολοκληρωμένο roll cage, ζώνες ασφαλείας 6 σημείων και ένα πλήρες σύστημα πυρόσβεσης, στοιχεία που κάνουν τα 316 κιλά που έχουν αφαιρεθεί από το Skoda Enyaq RS Race ακόμα πιο εντυπωσιακό ως νούμερο.
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τις επεμβάσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση, με την τελευταία να είναι νέα, κατά 70 χιλιοστά χαμηλότερη και ρυθμιζόμενη με ειδικά ελατήρια και αμορτισέρ ενώ στον τομέα της μετάδοσης βρίσκουμε μπλοκέ διαφορικά τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Το κινητήριο σύνολο έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το μοντέλο παραγωγής και προσφέρει 340 ίππους καθώς ο εντυπωσιασμός με ένα υψηλό νούμερο ιπποδύναμης δεν ήταν ανάμεσα στους στόχους της Skoda. Ακόμα και έτσι πάντως, το Enyaq RS Race ολοκληρώνει το σπριντ στα 100 km/h σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα των 180 km/h.