Skoda Enyaq facelift – Όταν το καλό γίνεται καλύτερο!

Skoda Enyaq facelift – Όταν το καλό γίνεται καλύτερο!

Το Skoda Enyaq λανσαρίστηκε στην αγορά ως το πρώτο μοντέλο της εταιρίας στην MEB αρχιτεκτονική του ομίλου VW και από τότε περισσότεροι από 250.000 νέοι ιδιοκτήτες έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα στην ηλεκτροκίνηση με αυτό, καθιστώντας το ένα από τα πιο δημοφιλή EV στην Ευρώπη. Αν πρόκειται να συνεχίσει με την ίδια ορμή μέχρι το 2028, οπότε και αναμένεται ο αντικαταστάτης του, το Enyaq αλλά και η Coupe έκδοση του θα πρέπει να ανανεωθούν και η Skoda κάνει σήμερα ακριβώς αυτό, αναβαθμίζοντας το ηλεκτρικό crossover σε επίπεδο τεχνολογίας και ενσωματώνοντας στοιχεία από την πιο πρόσφατη εκδοχή της σχεδιαστικής ταυτότητας της “Modern Solid”.

Αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε λίγο περισσότερο… Elroq στο ανανεωμένο Enyaq και όπως είναι λογικό, το μέρος που δέχθηκε τις περισσότερες επεμβάσεις δεν είναι άλλο από την μάσκα. Η χαρακτηριστική “Tech-Deck Face” όπως την ονομάζει η Skoda συνδυάζεται με τα νέα φωτιστικά σώματα και τον πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα αλλάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό την εμφάνιση του μοντέλου, έστω και αν οι αλλαγές… εξασθενούν όσο κατευθυνόμαστε στο πίσω μέρος. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει στο design του Enyaq έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην αεροδυναμική του, με την Skoda να ανακοινώνει ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το 0.264 στο 0.245 για την στάνταρ έκδοση και από το 0.240 στο 0.229 για την coupe και όλοι γνωρίζουμε τις επιπτώσεις της αεροδυναμικής στην συνολική αποδοτικότητα ενός αυτοκινήτου, ειδικότερα ενός αμιγώς ηλεκτρικού. Το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης συμπληρώνουν όπως πάντα οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος που είναι διαθέσιμες από 19 έως 21 ίντσες και η παλέτα χρωμάτων που περιλαμβάνει 7 μεταλλικά, 2 μη-μεταλλικά και την αποκλειστική για τα Enyaq και Enyaq Coupe απόχρωση, Olivo Green.

Το εσωτερικό είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό όμοιο με αυτό του προ-facelift μοντέλου με μεγάλους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους, άφθονη τεχνολογία, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και την πρακτικότητα για την οποία φημίζεται η Skoda, που εκφράζεται μέσα από τα “Simply Clever” στοιχεία. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών και στο πάνω μέρος του ταμπλό μία οθόνη 13 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και ένα σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας αλλά οι πελάτες δεν είναι αναγκασμένοι να στραφούν στην λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού για πολλά πράγματα καθώς ο βασικός περιλαμβάνει πλέον το σύστημα KESSY Advanced, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, τρι-ζωνικό κλιματισμό κ.ά. ενώ άξια αναφοράς είναι και η εστίαση της Skoda στα βιώσιμα υλικά για την επένδυση της καμπίνας, με μία ευρεία γκάμα ανακυκλώσιμων ή ανακυκλωμένων πρώτων υλών που δεν αφαιρούν το παραμικρό ούτε από την αισθητική, ούτε από την πολυτέλεια του εσωτερικού.

Τα Skoda Enyaq και Enyaq Coupe θα είναι διαθέσιμα στο κοινό με δύο διαφορετικές μπαταρίες και 3 διαφορετικούς συνδυασμούς ηλεκτροκινητήρων. Για το Enyaq 60 με την μπαταρία των 63 kWh, ένας ηλεκτροκινητήρας 150 kW και 310 Nm φροντίζει για την κίνηση ενώ όποιος επιθυμεί το κάτι παραπάνω, θα πρέπει να κοιτάξει προς την μεριά του Enyaq 85 που εξοπλίζεται με μπαταρία 82 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 210 kW και 545 Nm ροπής. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει το Enyaq 85x που όπως υποδηλώνει και το όνομα διαθέτει την μεγαλύτερη μπαταρία αλλά προσθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, χαρίζοντας στο crossover μηδενικών εκπομπών ρύπων δυνατότητες τετρακίνησης.

Όταν η συζήτηση πηγαίνει αναπόφευκτα στην αυτονομία, η έκδοση “85” με την μεγάλη μπαταρία και τον ένα ηλεκτροκινητήρα κατακτά την κορυφή προσφέροντας 586 χιλιόμετρα (596 για το Coupe) ενώ ακολουθούν η τετρακίνηση “85x” με 549 χιλιόμετρα (558 για το Coupe) και η βασική “60” με 437 χιλιόμετρα (446 για το Coupe). Όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, η φόρτιση γίνεται με ρυθμό 165 kW για το Enyaq 60 και έως 175 για το Enyaq 85x που σημαίνει ότι η μικρότερη μπαταρία αναπληρώνει το φορτίο από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας σε 24 λεπτά στον κατάλληλο ταχυφορτιστή ενώ η μεγαλύτερη χρειάζεται 28 λεπτά. Το μόνο που περιμένουμε από την Skoda τώρα είναι να ανακοινώσει τις προθέσεις της για το κορυφαίο Enyaq iV, αν και πιστεύουμε ότι δεν θα αργήσει πολύ να το παρουσιάσει.

Prev Post Φυσικά το Yangwang U9 της BYD μπορεί να… πηδήξει!
Next Post Honda 0 Saloon και 0 SUV – μία ματιά στο μέλλον!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook