Έπειτα από μία μακρά αλλά ενδιαφέρουσα καμπάνια, η Skoda αποκαλύπτει επιτέλους το Enyaq Coupe iV – μία πιο στιλάτη, πιο σπορ (τουλάχιστον εμφανισιακά) εκδοχή του αμιγώς ηλεκτρικού SUV της. Του δεύτερου μοντέλου που βασίζεται στην MEB αρχιτεκτονική του VW Group και αν όλα αυτά δεν ήταν αρκετά ενδιαφέροντα, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της που είναι διαθέσιμο και σε μία “καυτή” RS έκδοση!
Ξεκινώντας από την αρχή, το Enyaq Coupe iV βασίζεται στο Enyaq iV και ως εκ τούτου μοιράζεται με αυτό πολλά κοινά στοιχεία. Έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις καθώς με μήκος 4.65 μέτρα, πλάτος 1.87 μέτρα και ύψος 1.62 μέτρα είναι 4 χιλιοστά μακρύτερο και 6 χιλιοστά ψηλότερο από το SUV αδερφάκι του. Σχεδιαστικά δε, είναι πρακτικά πανομοιότυπα μέχρι την μεσαία κολώνα, με την ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται στην έντονα κεκλιμένη οροφή που χαρίζει πόντους όχι μόνο όσον αφορά στην κομψότητα και τον αθλητισμό του design αλλά και στην αεροδυναμική αφού ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται πλέον στο 0.234. Η εμφάνιση όμως απαιτεί θυσίες και στην προκειμένη περίπτωση το Enyaq Coupe iV προσφέρει κατά τι μικρότερο χώρο αποσκευών (570 λίτρα έναντι των 585 της SUV έκδοσης) – μία υποχώρηση που δεν μοιάζει τόσο σημαντική αν αναλογιστεί κανείς ότι εκτός από την εμφάνιση, με το Enyaq Coupe iV κερδίζεις και την standard πανοραμική ηλιοροφή.
Παρότι η coupe έκδοση μοιράζεται και την ίδια καμπίνα με το Enyaq iV, με τον ίδιο σχεδιασμό και τις ίδιες οθόνες 5.3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 13.0 ιντσών για το σύστημα infotainment, η Skoda έχει προσθέσει μερικές ειδικές πινελιές καθώς και δύο προαιρετικές “Design Selections” σε δύο αποκλειστικά για το Enyaq Coupe iV χρώμα: Phoenix Orange και Graphite Grey.
Η Skoda δηλώνει πως το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: την “60” με την μπαταρία των 62 kWh που κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα 179 ίππων και 310 Nm ροπής στον πίσω άξονα, ο οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητα στα 100 km/h από στάση σε 8.8 δευτερόλεπτα. Η “80” έχει την μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh και έναν ελαφρώς ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων με 310 Nm ροπής χάρη στον οποίο το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8.7 δευτερόλεπτα ενώ όποιος επιθυμεί το κάτι παραπάνω, υπάρχει και η “80x” με την ίδια μπαταρία αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, συνδυαστικής απόδοσης 265 ίππων και 425 Nm ροπής.
Σε αυτή την περίπτωση, το σπριντ στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 7.0 δευτερόλεπτα ενώ όλες αυτές οι εκδόσεις μοιράζονται την ίδια τελική ταχύτητα των 160 km/h. Αναφορικά με την αυτονομία δε, η βελτιωμένη αεροδυναμική ωφελεί και αυτόν τον τομέα με αποτέλεσμα το Enyaq Coupe iV 80 να μπορεί να διανύσει έως και 545 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις. Όταν εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας δε, η αναπλήρωση από το 10% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας απαιτεί μόλις 29 λεπτά.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Enyaq Coupe RS iV που δεν διαφοροποιείται μονάχα αισθητικά με τις σπορ πινελιές στο αμάξωμα και την καμπίνα και τους τροχούς 20 ιντσών (διαθέσιμοι προαιρετικά και 21 ιντσών) αλλά και ουσιαστικά. Η ανάρτηση έχει πιο σπορ ρυθμίσεις και μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, συνδυαστικής απόδοσης 299 ίππων και 460 Nm ροπής. Έτσι, το πρώτο ηλεκτρικό RS επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 6.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h. Οι πωλήσεις του Enyaq Coupe iV αλλά και της RS έκδοσης του θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα πριν το καλοκαίρι, με την Kosmocar-SKODA να ανακοινώνει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής το προσεχές διάστημα.