“Σκιά” του παρελθόντος η φετινή έκθεση της Γενεύης

“Σκιά” του παρελθόντος η φετινή έκθεση της Γενεύης

Υπήρχε μία εποχή, όχι και τόσο μακρινή που η έκθεση της Γενεύης ήταν το μεγαλύτερο γεγονός σχετικό με το αυτοκίνητο σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεκάδες κατασκευαστές και δεκάδες χιλιάδες κόσμου συνωστίζονταν στην ελβετική πόλη για να εκθέσουν οι πρώτοι και να δούνε οι δεύτεροι, τις πιο πρόσφατες προτάσεις της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Οι προετοιμασίες για την έκθεση της Γενεύης, τόσο σε επίπεδο teasers για τα νέα μοντέλα όσο και σε επίπεδο οργάνωσης ξεκινούσαν αρκετούς μήνες πριν τον Μάρτιο και η επισκεψιμότητα τόσο του live κοινού όσο και των ιστότοπων που κάλυπταν την έκθεση εκτινασσόταν. Η έκθεση της Γενεύης ήταν ένας εκ των σημαντικών προορισμών και δεν μιλάμε για την δεκαετία του ’80 ή του ’90…

Τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα και με τους διοργανωτές να ανακοινώνουν την επίσημη λίστα των εκθετών, η ανάγνωση της προκαλεί… κατάθλιψη. Οι εταιρίες που έχουν δηλώσει συμμετοχή και θα παραβρεθούν στην φετινή έκθεση της Γενεύης είναι με αλφαβητική σειρά:  BYD, Dacia, Isuzu, Kimera Automobili, Lucid, MG Motor, Pininfarina και Renault. Αυτές… Καμία μάρκα του Volkswagen Group, καμία μάρκα της Stellantis, ούτε Toyota, ούτε οι Σουηδοί, ούτε Γερμανοί ούτε κατασκευαστές εξωτικών οχημάτων όπως η Ferrari ή η McLaren, ούτε τίποτα. Η λίστα είναι απογοητευτική και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αναρωτιόμαστε τι κάνει και η Isuzu στη Γενεύη καθώς η ιαπωνική εταιρία πουλά στην Ευρώπη μονάχα το D-Max και αυτό δεν διεκδικεί δάφνες όσον αφορά στις πωλήσεις.

Είναι σαφές ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι κατασκευαστές έχουν αλλάξει δραστικά την προσέγγιση τους όσον αφορά στις πρεμιέρες των νέων μοντέλων τους. Από την εποχή της πανδημίας και μετά, προτιμούν μικρότερα events, εναλλακτικές πλατφόρμες, ψηφιακές παρουσιάσεις και όλα αυτά που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό. Οι εκθέσεις θα πρέπει να αλλάξουν εξίσου δραστικά αν θέλουν να παραμείνουν ζωντανές και κινήσεις όπως αυτή της έκθεσης της Γενεύης που απλά διοργανώνει ένα επιπλέον event στην Doha του Qatar πιθανώς να προσφέρουν κάποιο οικονομικό αντάλλαγμα αλλά δεν βοηθούν στο παραμικρό όσον αφορά στην προσέλκυση του κόσμου. Όπως και να έχει, εμείς περιμένουμε να δούμε την έκδοση παραγωγής του ολοκαίνουριου, αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5, το προσιτό value-for-money MG 3 και ότι άλλο προκύψει.

Prev Post Τα σχέδια της Honda περιλαμβάνουν ένα ηλεκτρικό sports car
Next Post Υποχρεωτικό από τον Ιούλιο το “μαύρο κουτί” στα νέα αυτοκίνητα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook