Για πρώτη φορά, η παραγωγή της Mercedes-Benz S-Class θα περιοριστεί σε μία βάρδια στο “Factory 56” της μάρκας στο Sindelfingen της Γερμανίας. Το πλήρως ψηφιοποιημένο εργοστάσιο άνοιξε τις πόρτες του πριν από 4 χρόνια και εκεί κατασκευάζονται οι S-Class, οι αμιγώς ηλεκτρικές EQS και τα ακόμα πιο exclusive μοντέλα των Maybach και AMG. Από την πρώτη στιγμή, το εργοστάσιο λειτουργούσε σε δύο βάρδιες αλλά αυτό αλλάζει καθώς οι πωλήσεις των ακριβότερων, πολυτελέστερων και πιο προσοδοφόρων μοντέλων της γερμανικής μάρκας παρουσιάζουν σημαντική πτώση και αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε αλλαγές στο ανθρώπινο δυναμικό των 1.500 εργαζομένων του Factory 56.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι συνδυαστικές πωλήσεις των 4 ναυαρχίδων της Mercedes-Benz (S-Class, EQS, EQS SUV και GLS) κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 δεν ξεπέρασαν τα 33.400 αυτοκίνητα και αυτό το νούμερο αναπαριστά μία πτώση της τάξης του 25% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το περασμένο έτος. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς στην κορυφαία κατηγορία για την εταιρία μειώθηκε από το 16, στο 14% και αυτό με την σειρά του οδήγησε σε μία δραστική μείωση στο περιθώριο κέρδους της μάρκας που επίσης μειώθηκε από το 13.5, στο 10.2%! Η S-Class συγκεκριμένα, δεν κατάφερε να διατηρήσει τα κεκτημένα σε καμία απολύτως αγορά στον κόσμο με τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 13% στην Κίνα, κατά 19% στις Η.Π.Α. και κατά 27% στην Ευρώπη και τα νούμερα αυτά είναι ενδεικτικά των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει η Mercedes σε πολλαπλά μέτωπα.
Η μείωση των πωλήσεων και η αναπόφευκτη μείωση στην παραγωγή έχουν αντίκτυπο και στους προμηθευτές της Mercedes-Benz με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ενός εξ αυτών που για προφανείς λόγους ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του, να χαρακτηρίζει την κατάσταση ως “καταστροφή”. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μίας αντιπροσωπείας στην Στουτγάρδη που ανέφερε πως η τελευταία φορά που πούλησε μία S-Class ήταν το φθινόπωρο του 2023 ενώ μία άλλη αντιπροσωπεία προσφέρει μία EQS με μόλις 5.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, που καινούρια κοστίζει περισσότερο από €130.000, έναντι €82.000 και ακόμα δεν έχει βρει αγοραστή. Κλείνοντας, να προσθέσουμε ότι προς το παρόν η Mercedes δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει την μειωμένη παραγωγή στο Factory 56 με απολύσεις μονίμου προσωπικού αλλά σίγουρα θα υπάρξουν ανακατατάξεις ενώ δεν αποκλείεται να αποδεσμευτούν κάποιοι προσωρινοί εργάτες. Σε αυτό το σημείο πάντως, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα επιστρέψει το Factory 56 στην… κανονικότητα των δύο βαρδιών αν και συνήθως, οι πωλήσεις ανακάμπτουν με το λανσάρισμα του facelift και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2025 στην περίπτωση της S-Class.