Το 2024 αποτελεί παρελθόν αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τα προβλήματα που έφερε στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου. Η Volkswagen φαίνεται πως βρήκε μία διέξοδο και από αυτό το σημείο και έπειτα μόνο ο χρόνος θα δείξει αν αυτή ήταν πραγματική και όχι ένα ακόμα αδιέξοδο ενώ η Stellantis ψάχνει ακόμα να βρει τα πατήματα της. Για την ακρίβεια, όχι ολόκληρη η Stellantis αλλά ο συνδυασμός του κολοσσού με την Ιταλία καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το FIM-CISL συνδικάτο εργαζομένων, η παραγωγή στην γειτονική χώρα μειώθηκε κατά 37% στο σύνολο της ενώ αν μιλήσουμε ειδικά για τα επιβατικά, το ποσοστό αυξάνεται στο 46% και αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή συρρικνώθηκε στο χαμηλότερο σημείο από το πολύ μακρινό 1956!
Η Stellantis προσπαθεί να βρει την χρυσή τομή που θα της επιτρέψει να σκαρφαλώσει και να βγει από την βαθιά τρύπα στην οποία έχει πέσει λόγω των μειωμένων πωλήσεων και των ακόμα χειρότερων κερδών. Για να αντιμετωπίσει ένα μέρος του προβλήματος που δεν είναι άλλο από την πλεονάζουσα παραγωγική δυνατότητα, ο όμιλος έχει εκμεταλλευτεί κρατικά προγράμματα προσωρινών απολύσεων ενώ έχει καταρτίσει και ένα εμπεριστατωμένο πλάνο για την βελτίωση της κατάστασης αν και οποιαδήποτε βελτίωση δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2026, όταν και θα παρουσιαστούν νέα μοντέλα. Για την ιστορία και για όποιον αναρωτιέται, το ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο εξακολουθεί να είναι κλειστό και θα παραμείνει σε αυτή την κατάσταση τουλάχιστον μέχρι την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου χωρίς να υπάρχει πρόγνωση για το τι θα συμβεί μετά. Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή στο Mirafiori το 2024 παρουσίασε μείωση της τάξης του 70% και ενδεχομένως να μην ήταν τόσο μεγάλο το θέμα αν ήταν το μόνο ή η μείωση ήταν η μεγαλύτερη. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το εργοστάσιο της Maserati στην Modena, κατέγραψε πτώση στην παραγωγή της τάξης του 79% και φυσικά προκαλεί έντονες ανησυχίες για το μέλλον της εμβληματικής ιταλικής εταιρίας.
Το FIM-CISL ανάφερε επίσης ότι θα ταξιδέψει στις Βρυξέλες για να λάβει μέρος σε διαδηλώσεις της IndustriALL Europe στις 5 Φεβρουαρίου, δύο εβδομάδες πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάσει το βιομηχανικό σχέδιο της Πράσινης Συμφωνίας. Ο επικεφαλής του συνδικάτου δε, δήλωσε ότι η επανεξέταση των στόχων που έχει θέσει η Ευρώπη για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων το 2025 είναι επιτακτική καθώς πρόκειται “για μία μάχη για την Ευρώπη”. Σε κάθε περίπτωση, η Stellantis έχει δεσμευτεί να κρατήσει ανοιχτά όλα τα εργοστάσια της στην Ιταλία και να αυξήσει την παραγωγή από το 2026 ενώ δεν υπάρχει ανάγκη για κρατικά κονδύλια για τις προγραμματισμένες επενδύσεις. Είναι προφανές ότι ο γιγαντιαίος όμιλος ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί και μένει να δούμε αν και πότε θα αποφασίσει να αποχωριστεί τις μάρκες που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα σε οικονομικό επίπεδο…