Όπως είναι απόλυτα λογικό, με την τρέχουσα γενιά του Nissan GT-R να έχει κλείσει τον κύκλο ζωής της στην… τρυφερή ηλικία των 18 ετών, η συζήτηση έχει αρχίσει να περιστρέφεται γύρω από τον αντικαταστάτη της. Η Nissan μπορεί να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα αλλά καλώς ή κακώς χρειάζεται ένα “halo” μοντέλο, μία ναυαρχίδα και δεν έχει κανένα άλλο μοντέλο με την ιστορία και το ειδικό βάρος του GT-R. Η δημιουργία της νέας γενιάς του εμβληματικού μοντέλου είναι μία πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση όμως, καθώς το GT-R οφείλει να είναι πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Οφείλει να καλύπτει πολλές ανάγκες και να είναι ένας πραγματικός δαίμονας στην πίστα. Πρέπει να μπορεί να είναι το αυτοκίνητο με το οποίο πηγαίνεις τα παιδιά στο σχολείο, να οδηγείς στην πίστα, να κάνεις 10 καυτούς γύρους, να γυρνάς πίσω για να πάρεις τα παιδιά από το σχολείο, να πηγαίνεις για ψώνια και στο τέλος να επιστρέφεις στο σπίτι και αυτό, όπως αποκάλυψε ο Chief Planning Officer της Nissan Β. Αμερικής, Ponz Pandikuthira, δεν είναι εφικτό με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Ένα από τα βασικά κριτήρια για την επόμενη γενιά του Nissan GT-R είναι να μπορεί να κάνει έναν αριθμό γύρων στο Nurburgring σε πλήρη ρυθμό πριν χρειαστεί να σταματήσει για φόρτιση και όπως αποδείχθηκε από δοκιμές που έχει κάνει ήδη η ιαπωνική μάρκα, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία αυτή τη στιγμή. Το πρωτότυπο ολοκλήρωνε έναν γύρο της πίστας των 20.8 χιλιομέτρων και χρειαζόταν φόρτιση και αυτό όπως δήλωσε ο Pandikathura δεν είναι “αυθεντικό”. Μπορεί να είναι αρκετό για άλλους που δεν θέτουν τόσο ψηλούς στόχους για τα sports cars τους αλλά ο πήχης για το GT-R είναι τοποθετημένος τόσο ψηλά που ούτε οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης επαρκούν για μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αφού λοιπόν η συγκεκριμένη επιλογή απορρίπτεται, πού αφήνει το GT-R; Η απάντηση είναι μία: εξηλεκτρισμός.
“Θα έχουμε κάποιου είδους εξηλεκτρισμό” ανάφερε χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Nissan και η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό. Το θέμα είναι ποιο είδος εξηλεκτρισμού θα επιλεχθεί για την ναυαρχίδα της εταιρίας. Θα είναι υβριδικό ή plug-in υβριδικό το επόμενο GT-R; Προς το παρόν κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα και πολλά θα εξαρτηθούν από την διαχείριση των θερμικών φορτίων της μπαταρίας αλλά και από το βάρος που προσθέτει το σύστημα στο ήδη υπάρχον πακέτο. Σε έναν ιδανικό κόσμο, το νέο Nissan GT-R θα μπορούσε να καλύψει 100 χιλιόμετρα χωρίς να χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα του και να προσφέρει τις επιδόσεις και την διάρκεια αυτών όπως απαιτεί η Nissan αλλά αν το βάρος του (plug-in υβριδικού) συστήματος είναι υψηλό, τότε δημιουργούνται άλλα προβλήματα. Το μόνο σίγουρο λοιπόν, είναι ότι όπως το νέο GT-R θα διαθέτει (και) έναν θερμικό κινητήρα και αυτός, όπως στην πλειοψηφία των προγόνων του, θα διαθέτει 6 κυλίνδρους και τεχνολογία υπερτροφοδότησης. Θα διαθέτει και θα προσφέρει απλόχερα και πάνω από 600 ίππους επίσης αλλά σε αυτό το σημείο δεν γνωρίζουμε αν θα ενσωματώνει κάποιου είδους προηγμένη τεχνολογία, όπως η ηλεκτρική υποβοήθηση της λειτουργίας των turbo για παράδειγμα…
Το τελευταίο καυτό ερώτημα σχετίζεται με το χρονοδιάγραμμα της νέας γενιάς του Nissan GT-R και όπως αποκάλυψε ο Pandikathura θα χρειαστεί να κάνουμε λίγη υπομονή ακόμα καθώς η διαδικασία της εξέλιξης δεδομένων και των υψηλών στόχων που έχουν τεθεί για το μοντέλο και των τεχνολογιών που πρέπει να δοκιμαστούν, απαιτεί χρόνο. Συγκεκριμένα, απαιτεί 3-5 χρόνια ακόμα αλλά αυτή είναι μία θυσία που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε για ένα μοντέλο που αν ακολουθήσει το μονοπάτι του προκατόχου του, θα επαναπροσδιορίσει τι θεωρούμε εφικτό αναφορικά με την ταχύτητα, την επιτάχυνση και το κράτημα και πώς όλα αυτά μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα σχεδόν… καθημερινό πακέτο!