Η Rivian είναι μία εταιρία με την οποία δεν έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα. Ιδρύθηκε το 2009 ως Mainstream Motors πριν μετονομαστεί σε Avera Motors λίγο αργότερα και τελικά, σε Rivian Automotive το 2011 αλλά έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του 2017 για να δούμε τα πρώτα προϊόντα: το R1T pickup και το R1S SUV. Η αμερικανική εταιρία θεωρείται μαζί με την Lucid ως το αντίπαλον δέος της Tesla και παρότι δεν έχει καταφέρει ακόμα να επεκταθεί στον βαθμό του κύριου αντίπαλου της, τιμήθηκε από το περιοδικό TIME ως μία από τις 100 πιο επιδραστικές εταιρίες του 2022 ενώ και τα δύο μοντέλα της έχουν εντυπωσιάσει με την τεχνολογία και τις δυνατότητες τους, άσχετα με το αν οι πωλήσεις τους δεν αντικατοπτρίζουν την ποιότητα τους.
Τώρα όμως, η Rivian έρχεται για να προσθέσει στην γκάμα της δύο επιπλέον μοντέλα. Δύο μοντέλα με τα οποία ελπίζει ότι θα αποκτήσει τον πολυπόθητο όγκο παραγωγής και θα καταφέρει να διεισδύσει σε αγορές πέραν αυτής της Β. Αμερικής. Ο λόγος για το Rivian R2 κατά κύριο λόγο αλλά και το Rivian R3 που κατά τη γνώμη μου έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω μεγέθους και τοποθέτησης. Αμφότερα, είναι μικρότερα από το 7-θέσιο R1S των 5.1 μέτρων σε μήκος και 1.83 μέτρων σε ύψος, με το R2 να μπορεί να φιλοξενήσει έως 5 επιβάτες και να έχει μήκος 4.71 μέτρων και ύψος που δεν υπερβαίνει τα 1.7 μέτρα ενώ και το μεταξόνιο του που έχει μήκος 2.935 χιλιοστών είναι κατά 140 χιλιοστά μικρότερο από αυτό του μεγάλου αδερφού. Για το R3 δε, η Rivian δεν αποκαλύπτει πολλές λεπτομέρειες αλλά αναφέρει ότι το μεταξόνιο του δεν υπερβαίνει τα 2.8 μέτρα που σημαίνει ότι είναι 135 χιλιοστά μικρότερο του R3 με ότι σημαίνει αυτό για το μέγεθος του νέου μοντέλου.
Σχεδιαστικά, δεν μπορούμε να πούμε πολλά για τα R2 και R3, ωστόσο μπορούμε να τονίσουμε ότι μοιράζονται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το R1S αν και δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η μικρότερη νέα πρόταση της εταιρίας, το R3, θυμίζει λίγο hatchback της δεκαετίας του ’80 και του ’90 αν και λίγο υπερυψωμένο, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Όλα πάντως, μοιράζονται την ίδια αρθρωτή αρχιτεκτονική ενώ όλα, ακόμα και το μικρότερο της οικογένειας, θα είναι διαθέσιμα με έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες που σημαίνει ότι όλα θα προσφέρουν κάποια λύση τόσο γι’ αυτούς που αναζητούν την μέγιστη δυνατή αυτονομία όσο και για εκείνους που ψάχνουν τις επιδόσεις. Στον συγκεκριμένο τομέα δε, την παρουσίαση της αμερικανικής εταιρίας έκλεψε το μικρό αλλά πάρα πολύ ενδιαφέρον R3X που είναι το πρώτο του είδους του για την Rivian και έρχεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και… σκληροτράχηλο παρουσιαστικό.
Στην περίπτωση του Rivian R3X λοιπόν, η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς αυξημένη σε σύγκριση με την βασική έκδοση, τα στάνταρ ελαστικά έχουν αντικατασταθεί με ένα νέο σετ, καταλληλότερο για κίνηση εκτός δρόμου και τόσο το αμάξωμα με τα επιπλέον προστατευτικά όσο και η καμπίνα με τα επιπλέον διακοσμητικά προδιαθέτουν για μεγαλύτερες και ενδεχομένως πιο… έντονες περιπέτειες. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι τα νέα μοντέλα της Rivian δεν θα απογοητεύσουν αναφορικά με την αυτονομία τους καθότι η εταιρία δηλώνει ότι ανεξαρτήτως διαμόρφωσης, όλα θα είναι σε θέση να διανύσουν τουλάχιστον 480 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις, χωρίς όμως να έχουμε στη διάθεση μας περισσότερες λεπτομέρειες.
Προηγμένα είναι τα R2 και R3 και όσον αφορά στην τεχνολογία, με το πρώτο να εξοπλίζεται με 11 κάμερες και πέντε ραντάρ και να προσφέρει δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 που σημαίνει ότι ο οδηγός θα μπορεί να πάρει τα χέρια από το τιμόνι και τα μάτια από τον δρόμο όσο το αυτοκίνητο αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το κρίσιμο θέμα της τιμής.
Το Rivian R2 θα λανσαριστεί στην αμερικανική αγορά κάποια στιγμή εντός του πρώτου μισού του 2026 με την τιμή του να ξεκινά από τα $45.000 – σαφώς χαμηλότερα από τον μεγάλο αδερφό του, το R1S, που ξεκινά από τα $75.000 σχεδόν. Με αυτή την τιμή, το R2 θα τοποθετηθεί στο άνω άκρο της κατηγορίας του καθώς θα είναι ακριβότερο, λίγο ή πολύ, τόσο από τον κύριο ανταγωνιστή του, το Tesla Model Y, όσο και από άλλα δημοφιλή μοντέλα όπως η Ford Mustang Mach-E και το Hyundai Ioniq 5. Βέβαια, η Rivian θα πρέπει πρώτα να κατασκευάσει το εργοστάσιο όπου θα παράγεται το R2 ενώ ερωτηματικό παραμένει το αν θα κυκλοφορήσει είτε το R2, είτε το R3 είτε και τα δύο στην Ευρώπη και αν η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ναι, τότε μένει να δούμε αν η τιμή τους θα είναι ανταγωνιστική. Το προϊόν δείχνει ότι είναι, οπότε αν η τιμή είναι σωστή τότε ο ανταγωνισμός θα έχει έναν επιπλέον λόγο για να ανησυχεί. Για να έχεις μία εικόνα, η Mustang Mach-E ξεκινά στην Ελλάδα από τα €54.000 προ κρατικής επιδότησης με την προωθητική ενέργεια της εταιρίας ενώ τα Ioniq 5 και EV6 για παράδειγμα, ξεκινούν από τα €44.000-45.000 με την κρατική επιδότηση. Δεν ξέρουμε αν το R2 θα μπορέσει να βρεθεί σε αυτές τις τιμές αλλά σίγουρα το R3 θα είναι φθηνότερο από τον μεγάλο αδερφό του και άρα πιο ελκυστικό για την ευρωπαϊκή αγορά.