Το παιχνίδι των αναβιώσεων ιστορικών ονομάτων για νέα μοντέλα δεν είναι ξένο στη Renault καθώς η γαλλική εταιρία έχει ήδη παρουσιάσει (και κερδίσει βραβεία με) το ολοκαίνουριο R5 ενώ το αναγεννημένο R4 θα λανσαριστεί στην αγορά αργότερα μέσα στη χρονιά και το επίσης ολοκαίνουριο Twingo θα ακολουθήσει το 2026. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις όμως, η Renault χρησιμοποίησε όχι μόνο το όνομα αλλά και τον χαρακτήρα, το παρουσιαστικό και την “ψυχή” του αυθεντικού μοντέλου και θα μπορούσαμε να πούμε, με ιδιαίτερη επιτυχία. Με τη νέα σειρά των επαγγελματικών της ακολουθεί ένα ελαφρώς διαφορετικό μονοπάτι αφού ρετρό είναι μόνο το όνομα – όλα τα υπόλοιπα είναι ολοκαίνουρια και άκρως φουτουριστικά.
Το πρώτο όνομα που ανασύρεται από το χρονοντούλαπο της ιστορίας είναι αυτό του “Estafette”. Η Renault είχε παρουσιάσει το σχετικό πρωτότυπο τον περασμένο Σεπτέμβριο και η πρώτη φορά που είδαμε το μοντέλο παραγωγής ήταν πριν από μερικές ημέρες όταν η Flexis παρουσίασε την δική της σειρά αμιγώς ηλεκτρικών επαγγελματικών μοντέλων. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Renault, η Volvo και η CMA CGM συνεργάζονται στον συγκεκριμένο τομέα και η Flexis είναι η κοινοπραξία που έχουν δημιουργήσει οπότε είναι λογικό και αναμενόμενο να υπάρχει κάποια αλληλοεπικάλυψη. Το Renault Estafette λοιπόν, είναι το αντίστοιχο “Step-in Van” της Flexis.
Ένα ηλεκτρικό βαν μήκους 5.27 μέτρων και πλάτους 1.90 μέτρων με ύψος που αγγίζει τα 2.6 μέτρα και επιτρέπει σε έναν άνθρωπο έως 1.90 m να κυκλοφορεί να άνεση στο εσωτερικό, ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος. Το Estafette E-Tech electric όπως είναι το πλήρες όνομα του διαθέτει πανοραμικό παρμπρίζ για κορυφαία ορατότητα και ασφάλεια ενώ στο πίσω μέρος η αναδιπλούμενη πόρτα εξασφαλίζει εξαιρετική προσβασιμότητα ακόμα και όταν ο διαθέσιμος χώρος είναι περιορισμένος.
Το δεύτερο επαγγελματικό που παρουσίασε η Renault χρησιμοποιεί ένα όνομα σχεδόν εξίσου παλιό με αυτό του Estafette. Ο λόγος για το Goelette που επιστρέφει σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: chassis can, box και ανατροπή που ανοίγουν τον δρόμο για μία ακόμα ευρύτερη γκάμα μετατροπών. Το Goelette ξεχωρίζει με τις ιδανικές αναλογίες και ένα design που εστιάζει στην πρακτικότητα που αναζητά ένας επαγγελματίας αλλά την διανθίζει με αρκετό στιλ και γαλλική κομψότητα αποδεικνύοντας ότι δίνει την απαραίτητη προσοχή όχι μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά, την εργονομία, την πρακτικότητα και όλα αυτά τα… βαρετά αλλά και στο κομμάτι της αισθητικής.
Για το τέλος αφήσαμε το Renault Trafic που με 2.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1980 που κυκλοφορεί δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η νέα γενιά όμως, το νέο Renault Trafic E-Tech electric ενδεχομένως να αναπαριστά το μεγαλύτερο βήμα προς τα εμπρός. Δεν είναι μόνο οι σύγχρονες αναλογίες και οι καθαρές γραμμές, ούτε το ύψος που δεν υπερβαίνει τα 1.9 μέτρα με αποτέλεσμα να μπορεί να έχει πρόσβαση σε υπόγεια parking. Είναι η εμμονή στην λεπτομέρεια, είτε μιλάμε για design, είτε για αεροδυναμική που ναι, ακούγεται οξύμωρο αλλά είναι ένας τομέας που η Renault εστίασε καθώς διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα μηχανικά γενικότερα, η γαλλική μάρκα δεν έδωσε στη δημοσιότητα πολλές πληροφορίες πέραν του γεγονότος ότι χρησιμοποιούν μία κοινή “skateboard” πλατφόρμα και SDV (Software Defined Vehicle) αρχιτεκτονική με ιδιαίτερη έμφαση στην μείωση του κόστους για τους διαχειριστές στόλων, την συνδεσιμότητα, την εργονομία και τις πρακτικά ανεξάντλητες επιλογές εξατομίκευσης. Περισσότερα σχετικά με τα τρία επαγγελματικά θα μάθουμε στο προσεχές μέλλον!