Όταν ένα μοντέλο ανήκει σε μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι από τους πλέον σκληρούς και έντονος από τη μία και από την άλλη φέρει το σήμα μίας αυτοκινητοβιομηχανίας με μακρά ιστορία και βρίσκεται αισίως στη τέταρτη γενιά του, τότε τα πράγματα εκτός από ιδιαιτέρως σοβαρά, είναι και εξαιρετικά δύσκολα. Ο λόγος για το ολοκαίνουριο Megane της Renault το οποίο καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία C, η οποία διαθέτει μοντέλα όπως τα Golf, Focus, Pulsar, 308, Astra, C4. Βεβαίως οι άνθρωποι της Renault έχουν διδαχθεί από τους, όχι και τόσο επιτυχημένους, πειραματισμούς του παρελθόντος σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδιαστική ταυτότητα του αυτοκινήτου και πλέον βαδίζουν σε πιο σίγουρα μονοπάτια. Αυτό φυσικά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως έχουν αφήσει στην άκρη το θέμα της αισθητικής. Κάθε άλλο θα λέγαμε μάλιστα καθώς η νέα γενιά του Megane είναι μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες σχεδιαστικά, αλλά και όχι μόνο, γενιές του Γαλλικού μοντέλου.
Καλαισθησία και δυναμισμός
Όπως είναι φυσικό για να πρωταγωνιστήσει ένα καινούριο μοντέλο σε μία τόσο απαιτητική κατηγορία, το πρώτο που οφείλει να έχει είναι μία δυναμική εικόνα η οποία να συνδυάζει τη καλαισθησία με τη πρωτοτυπία. Και η καινούργια σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Megane,
συνίσταται σε πιο γωνιώδεις γραμμές αντί για πιο καμπύλες που είχαμε στο απερχόμενο μοντέλο. Έτσι, τώρα έχει πιο δυναμικό στυλ τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος, ενώ το πλαϊνό διατηρεί μία πιο ήπια εμφάνιση. Αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα Renault των 4-5 τελευταίων χρόνων και φυσικά και το το νέο Megane είναι η «αισθητική υπογραφή» σ’ αυτό που βλέπεις εμπρός και πίσω, που το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.
Είναι το σχήμα της μάσκας, πλατύ και γωνιώδες με τον παραδοσιακό ρόμβο (το σήμα της μάρκας). Όλα μαζί τονίζονται από το σχήμα των προβολέων και την γραμμή που σχηματίζεται από φώτα led, ημέρας. Το ίδιο ισχύει και πίσω, με τα δύο φώτων και την
φωτεινή γραμμή από τα led που τώρα είναι κόκκινα! Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Megane είναι πιο μακρύ κατά 6,4 εκ. από το μοντέλο 3ης γενιάς, στα 4,35μ, με το μεταξόνιο κατά 2,8εκ πιο μακρύ, στα 2,664μ. Το πλάτος του είναι 1,814μ και το ύψος του μειωμένο κατά 2,7 εκ (1,447μ) ενισχύοντας την δυναμική του γραμμή.
Mε έμφαση στη ποιότητα
Ξανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του, με νέο ταμπλό και όργανα αλλά και νέα καθίσματα με νέα ταπετσαρία και αφρώδες υλικό δύο πυκνοτήτων. Από πλευράς εξοπλισμού δεν υπάρχει τίποτε διαθέσιμο στην αγορά που να μην υπάρχει και στο νέο Megane. Έτσι, αναλόγως της έκδοσης, υπάρχουν τα διάφορα εκείνα γκάτζετ, που φτιάχνουν το σημερινό ηλεκτρονικό – ψηφιακό περιβάλλον των αυτοκινήτων. Στη κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής των 8.7 ιντσών όπου συγκεντρώνονται όλες οι ρυθμίσεις. Μας άρεσε ιδιαίτερα ο πίνακας οργάνων που αλλάζει χρώματα ή τρόπους παρουσίασης των ενδείξεων, ενώ φυσικά παρόντα είναι και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όπως οι αισθητήρες ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ελάχιστης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και πάρα πολλά άλλα. Βεβαίως όλα αυτά είναι λίγο πολύ αναμενόμενα για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, όπως αναμενόμενη είναι και η πολύ προσεγμένη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής αυτών, καθιστώντας σαφή και αναμφισβήτητη τη θέληση των Γάλλων να προσδώσουν έναν έντονο αέρα αναβάθμισης στο καινούριο τους μοντέλο.
Ικανοποιητικοί είναι και οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες. Οι πίσω θα καθίσουν με σχετική άνεση, καθώς ο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους και μπροστά από τα πόδια τους είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ότι έχει να κάνει με το πορτ μπαγκάζ η χωρητικότητά του φτάνει τα 384 λίτρα διαθέτοντας μάλιστα κανονική ρεζέρβα και όχι κιτ ασφαλείας, αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με βαθύ και καλό σχήμα αν και το κατώφλι φόρτωσης, είναι σχετικά ψηλό. Κανένα παράπονο για τις θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι ποτηροθήκες είναι βαθιές και στενές, με αποτέλεσμα τα ποτήρια που θα τοποθετείτε εκεί να μην κουνιούνται καθόλου.
Για απολαυστικά και οικονομικά ταξίδια
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον, γνώριμα ικανό και οικονομικό, πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να διανύσουμε μαζί του περίπου 1500 χιλιόμετρα σε εθνική οδό, ορεινό επαρχιακό κομμάτι αλλά και σε αστικές συνθήκες τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη. Από τα πρώτα
χιλιόμετρα και με το που θα βρεθείς στη καμπίνα των επιβατών διαπιστώνεις ότι τα καθίσματα συγκρατούν πολύ καλά το σώμα και στο πέρασμα των χιλιομέτρων σε κρατάνε ξεκούραστο. Η ανάρτηση είναι η κλασική γαλλική με προτεραιότητα, δηλαδή, στην άνεση, αλλά με την λογική του 21ου αιώνα που θέλει υψηλή ακρίβεια, κατευθυντικότητα και κράτημα. Έτσι, το νέο Megane σε όλη την διαδρομή ήταν υποδειγματικό. Η κλίση στις στροφές ήταν λογική, όπως και στις πολύ γρήγορες καμπύλες του αυτοκινητοδρόμου. Με λίγα λόγια οι Γάλλοι κατάφεραν να βρούνε για ακόμη μία φορά τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει, ως ένα οικογενειακό πεντάθυρο μοντέλο, με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά η οποία θέλει τους τροχούς να πηγαίνουν ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν πολύ.
Σε κάθε περίπτωση πλαίσιο και αναρτήσει έδειξαν πως είναι σε θέση με διαχειριστούν με άνεση πολύ πιο δυνατά μηχανικά σύνολα. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ήταν ικανοποιητική και η περίσσεια ροπή των 26,5 κιλών έκανε καλά την δουλειά της. Πάντως, το
Megane επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2”, τιμή μέσου όρου και φθάνει τη τελική ταχύτητα των 187 χλμ./ώρα άνετα. Η κατανάλωση μπορεί με άνεση να βρεθεί λίγο πάνω από τα πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με λογική οδήγηση και να μην ξεπεράσει τα επτά όταν αποφασίσετε να το απολαύσετε, όπως εμείς που η αλήθεια είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις παρασυρθήκαμε από το πάτημα και την αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό του.
Στην Dynamic έκδοση της δοκιμής μας υπάρχει η λειτουργία Multi Sense όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα (τα Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport) όπου ταυτόχρονα αλλάζει και το στιλ του ψηφιακού πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός φωτισμός. Εννοείται πως στο Eco η χαρτογράφηση του μοτέρ αλλάζει προς την ακόμη μικρότερη κατανάλωση, ενώ στο Sport το τιμόνι βαραίνει σε αίσθηση και το πεντάλ του γκαζιού αποκτά πιο άμεση απόκριση.
Η πλέον ολοκληρωμένη γενιά
Συνοψίζοντας το νέο Renault Megane είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία και θα καλύψει με το παραπάνω τις οικογενειακές απαιτήσεις μίας οικογένειας. Είναι εξαιρετικό στον δρόμο, έχει καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό, γαλλικό στιλ και το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την προσεγμένη και απτή ποιότητα κατασκευής και των πλαστικών. Όσο για τα 23780 Ευρώ που κοστίζει η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Dynamic της δοκιμής μας, είναι λογικά για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το αυτοκίνητο
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Kατανάλωση
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1500 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 110 |
0-100 | 11.2″ |
Τελική ταχύτητα | 187 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 5.8 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 95 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]