Η 6η γενιά του Renault Espace παρουσιάστηκε στις αρχές του Απριλίου του 2023 κι όμως, μόλις δύο χρόνια αργότερα η γαλλική εταιρία προχωρά στην ανανέωση του και προσποιείται ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό. Δεν γνωρίζουμε τους λόγους για τους οποίους η Renault αλλάζει το μεγάλο SUV της τόσο σύντομα μετά την πρεμιέρα του αν και περνούν από το μυαλό μας μερικές εναλλακτικές αλλά δεν θα αναλωθούμε σε αυτό. Η ουσία είναι ότι το Renault Espace αλλάζει και όχι λίγο καθώς σύμφωνα με την εταιρία περισσότερο από 30% του αμαξώματος είναι πλέον νέο, συμπεριλαμβανομένου τόσο του εμπρός μέρους όσο και του πίσω.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι η Renault ενσωμάτωσε “δομημένα, τεχνικά στοιχεία” που “δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο” με βασικά χαρακτηριστικά την κομψότητα και τον δυναμισμό. Αν θέλουμε να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, παρατηρούμε ότι η μάσκα μεγάλωσε αισθητά και πλαισιώνεται από νέα φωτιστικά σώματα που εξοπλίζονται με adaptive LED τεχνολογία (ή προαιρετικά με matrix LED) ενώ στην θέση των αεραγωγών στα πλαϊνά του εμπρός προφυλακτήρα έχουν τοποθετηθεί τα νέα LED φώτα ημέρας με την χαρακτηριστική “υπογραφή” που κάνουν το νέο Espace άμεσα αναγνωρίσιμο τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Νέο για το ανανεωμένο Espace είναι και το καπό ενώ για να βρούμε τις υπόλοιπες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση θα πρέπει να πάμε στο πίσω μέρος καθώς οι πλαϊνές επιφάνειες δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Πίσω όμως βλέπουμε τα καινούρια, εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που ξεκινούν από τα άκρα του αμαξώματος και εκτείνονται προς το κέντρο, σταματώντας λίγο πριν συναντήσουν το σήμα της Renault στην πίσω πόρτα. Νέο είναι και το Baltic Blue Grey χρώμα ενώ οι διαφορετικές εκδόσεις ξεχωρίζουν και από το χρώμα της γρίλιας καθώς στην Techno για παράδειγμα, χρησιμοποιείται το Metal Grey ενώ στις Esprit Alpine και Iconic, το Ice Black.
Το highlight στην καμπίνα του Renault Espace παραμένει η Solarbay ηλιοροφή που εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη στην γκάμα της Renault με μήκος 1.7 και πλάτος 1.13 μέτρων (συνολικής επιφάνειας σχεδόν 2 τετραγωνικών μέτρων δηλαδή) ενώ η τεχνολογία που επιτρέπει την αλλαγή της φωτοδιαπερατότητας της με το πάτημα ενός κουμπιού διασφαλίζει άπλετο χώρο 919 χιλιοστών για τα κεφάλια των πίσω επιβατών καθώς δεν απαιτείται η χρήση ενός φυσικού “προστατευτικού”. Νέα είναι η κάμερα στην αριστερή κολώνα που αναγνωρίζει τον οδηγό και ενεργοποιεί το κατάλληλο προφίλ χρήστη ενώ σύμφωνα με την Renault η καμπίνα του Espace έχει αναβαθμιστεί με την χρήση (βιώσιμων σε ορισμένες περιπτώσεις) υλικών καλύτερης ποιότητας και την αυξημένη ηχομόνωση ενώ τα νέα εμπρός καθίσματα αγκαλιάζουν πιο… σφιχτά τον οδηγό και τον συνοδηγό παρέχοντας καλύτερη στήριξη.
Όσον αφορά στα μηχανικά, το Renault Espace εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την CMF-CD αρχιτεκτονική του ομίλου και ο σταρ είναι το full υβριδικό E-Tech που συνδυάζει έναν 3-κύλινδρο, 1200άρη βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες για συνολική απόδοση 200 ίππων και μέση κατανάλωση της τάξης των 4.8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι το Renault Espace μπορεί να διανύσει έως 1.100 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί ανεφοδιασμό! Κατά τα άλλα, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τα 32 διαφορετικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Active Driver Assist που χαρίζει στο μεγάλο SUV δυνατότητα ημι-αυτόνομης λειτουργίας Επιπέδου 2.