H Renault διάγει χωρίς αμφιβολία την πλέον δημιουργική φάση της πορείας της, με την γκάμα της να είναι πλήρως ανανεωμένη αλλά και ενισχυμένη με νέα μοντέλα όπως το Symbioz που δοκιμάσαμε πρίν από μερικά ημέρες αλλά και το Rafale στο οποίο θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο μας. Ωστόσο μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην γκάμα της Γαλλικής εταιρίας είναι το Austral. Ένα SUV το οποίο δεν έτυχε της δέουσας σημασίας και προσοχής στη χώρα μας και αυτός είναι ο λόγος που επί της ουσίας η νέα εισαγωγική εταιρία των Renault και Dacia, η Grand Automotive κάνει λόγο για λανσάρισμα του Austral. Eμείς είχαμε οδηγήσει την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου, τόσο στην μικρουβριδική της εκδοχή όσο και στη φουλ υβριδική και είχαμε αναφέρει τότε πως η τεχνολογία που φέρει το Austral, ειδικά το φουλ υβριδικό, δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μοντέλο συνολικά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας στην, αρκετά, ανανεωμένη έκδοση του Γαλλικού μοντέλου. Το νέο Renault Austral έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το εντελώς ανασχεδιασμένο μπροστινό του μέρος.
Τα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Renault είναι ορατά στα περισσότερα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, δίνοντάς του μια συνολική εμφάνιση που δηλώνει εμφατικά τη συγγένειά του με τα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα του segment C και D, όπως είναι το Rafale. Το εσωτερικό περιβάλλον αντανακλά την κομψότητα του σχεδιαστικού στυλ του αμαξώματος, ενώ διαθέτει νέα καθίσματα και νέες ταπετσαρίες. Τεχνολογικά, το νέο μοντέλο τοποθετείται σε μια κατηγορία ψηλότερα, καθώς διαθέτει αναγνώριση του οδηγού και νέες εφαρμογές που είναι διαθέσιμες μέσω του συστήματος OpenR Link, με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google. Εξαιρετικά ευέλικτο, το νέο Renault Austral προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, τόσο στα μεγάλα ταξίδια, όσο και στις καθημερινές διαδρομές. Με το full hybrid E-Tech κινητήριο σύνολο των 200hp και το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη, αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς, σε τομείς όπως η ισχύς, η οικονομία, και η άνεση στην οδήγηση. Το σύστημα 4διεύθυνσης 4Control Advanced, το Multi-Sense και τα 32 νέας γενιάς συστήματα ADAS, συμβάλλουν επίσης στην εξασφάλιση ενός από τα καλύτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και ασφάλειας.
Η ηχομόνωση στο εσωτερικό έχει και αυτή βελτιωθεί χάρη στις νέες τσιμούχες των θυρών, τη βάση των πλευρικών καθρεφτών νέας σχεδίασης, που συμβάλλει στον περιορισμό των αεροδυναμικών θορύβων και, στις εκδόσεις Esprit Alpine, τα ειδικά κατεργασμένα τζάμια με πλαστικοποιημένο γυαλί στις μπροστινές πόρτες. Κάτω από το καπό, έχει τοποθετηθεί νέο ηχο-απορροφητικό υλικό, ενώ νέες είναι και οι βάσεις του κινητήρα, για πιο ήσυχη οδήγηση. Η κινητήρια μονάδα Mild Hybrid των 160hp συνδυάζει έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3λ. αμέσου ψεκασμού, με υποβοήθηση από έναν εναλλάκτη, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V και ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Ο full hybrid E-Tech 200hp κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο, multi-mode, κιβώτιο. Το συγκεκριμένο κιβώτιο διαθέτει νέο λογισμικό, ώστε να έχει καλύτερη απόκριση, αλλά και να προσφέρει αδιάκοπη και χωρίς ‘κοψίματα’ επιτάχυνση στη φάση του kick-down.
Το full hybrid E-Tech 200 hp κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2λ. με απόδοση 130 hp (96 kW) και 205Nm ροπή, και δύο ηλεκτροκινητήρες: ο κύριος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 50 kW (70hp και 205 Nm) ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V. Ο συγκεκριμένος χρησιμοποιείται για την ηλεκτρική κίνηση του οχήματος. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας ή αλλιώς υψηλής τάσεως γεννήτρια (high-voltage starter generator/HSG) αποδίδει 25 hp και 50 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και διαχειρίζεται επίσης και τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Καλύπτοντας από τώρα τις αυστηρές προδιαγραφές του μελλοντικού προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 6 E bis, το full hybrid E-Tech 200 hp κινητήριο σύνολο, επιτυγχάνει τιμές κατανάλωσης σε συνδυασμένο κύκλο WLTP, που δεν ξεπερνούν τα 4,7 λίτρα/100 km Χάρη στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και την έξυπνη διαχείριση, το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει στο αυτοκίνητο εξαιρετικές τιμές επιτάχυνσης από στάση (0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα) και ρεπρίζ (80-120km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα). Η αλλαγές ταχυτήτων είναι βελτιστοποιημένες ώστε να προσφέρει υψηλές επιδόσεις, χωρίς συμβιβασμό στην άνεση. Οι τιμές του ανανεωμένου Renault Austral διαμορφώνονται ως εξής: