Renault 5 Turbo 3E – Το πρώτο ηλεκτρικό “mini-supercar”!

Renault 5 Turbo 3E – Το πρώτο ηλεκτρικό “mini-supercar”!

Τον Δεκέμβριο του 2024 η Renault πυροδότησε την “βόμβα”: ανακοίνωσε ότι το θηριώδες R5 Turbo 3E πρόκειται να περάσει στην παραγωγή! Αναμφίβολα περιορισμένη καθώς ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο δεν προορίζεται για μαζική παραγωγή και αναμφίβολα με τιμή η οποία θα απευθύνεται σε πολύ λίγους αλλά αυτά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το σημείο. Αυτό που έχει σημασία είναι πως η Renault έχει το θάρρος, το θράσος και την… τρέλα να δώσει το πράσινο φως σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό R5 “Turbo” το οποίο η ίδια χαρακτηρίζει, δικαίως, mini-supercar. Ένα μοντέλο με το οποίο θέλει να αφήσει το στίγμα της σε μία… ταραγμένη εποχή ακριβώς όπως έκαναν οι προκάτοχοι του ηλεκτρικού κτήνους, το Renault 5 Turbo και Turbo 2 πίσω στην πολύ μακρινή και πολύ διαφορετική δεκαετία του ’80.

Όπως εκείνα ήταν τα πρώτα γαλλικά που εξοπλίστηκαν με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, μία τεχνολογία που η Renault είχε παρουσιάσει στην Formula 1 με… μικτή επιτυχία, έτσι και το ολοκαίνουριο Renault 5 Turbo 3E είναι το πρώτο μίας ολόκληρης κατηγορίας αυτοκινήτων: mini-supercars. Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις ένα αυτοκίνητο το οποίο βασίζεται σε μία custom αρχιτεκτονική και εξοπλίζεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο 540 ίππων το οποίο το επιτρέπει να επιταχύνει στα 100 km/h σε λιγότερο από 3.5 δευτερόλεπτα; Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις ένα αυτοκίνητο με τόσο εξωφρενικό σχεδιασμό; Γεμάτο αεραγωγούς, με (πολύ) φαρδιά φτερά, με ζάντες 20 ιντσών οι οποίες γεμίζουν τους τεράστιους θόλους και φιλοξενούν ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης, με ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική όπως φαίνεται όχι μόνο στο εμπρός μέρος με το χαμηλό splitter αλλά και στα πλάγια και, με τον πιο εμφατικό τρόπο ενδεχομένως, στο πίσω μέρος όπου την παράσταση κλέβει ο τεράστιος διαχύτης. Το εξωτικό R5 Turbo 3E αγνοεί επιδεικτικά έννοιες όπως η διακριτικότητα και η κομψότητα και αντιμετωπίζει το θέμα του “hyper-hatchback” με ωμή δύναμη.

Δύναμη η οποία προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους στους πίσω τροχούς που όπως είπαμε είναι ικανοί για 540 ίππους! Η Renault αναφέρει και ένα εξωφρενικό νούμερο της τάξης των 4.800 Nm για την ροπή αλλά μην… τσιμπάς. Δεν είναι ψέμα αλλά είναι αποτέλεσμα ενός διαφορετικού τρόπου υπολογισμού της ροπής και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, το Renault 5 Turbo 3E δεν έχει απολύτως καμία ανάγκη για τέτοιου είδους πυροτεχνήματα. Πάμε παρακάτω λοιπόν. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 70 kWh η οποία είναι τοποθετημένη χαμηλά, στο πάτωμα του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων υπό φυσιολογικές συνθήκες αλλά μεταξύ μας, πότε θα κινείται “φυσιολογικά” ένα R5 Turbo 3E; Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η κορυφαία εκδοχή του γαλλικού hatchback είναι ικανή να φορτίζει με ρυθμό που αγγίζει τα 350 kW χάρη στην αρχιτεκτονική 800V που του  χαρίζει ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης σε σύγκριση με το Renault 5 αλλά και την Alpine A290. Η γαλλική εταιρία αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία ότι το “Turbo” είναι ένα πολύ διαφορετικό κτήνος και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο ότι παρά το αυξημένο μέγεθος, την μεγαλύτερη μπαταρία και τον επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, το Renault 5 Turbo 3E ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά!

Τι άλλο να πούμε για αυτή την δημιουργία; Να μιλήσουμε λίγο και για την καμπίνα; Εκεί όπου τα bucket καθίσματα, οι ζώνες 6 σημείων, το άφθονο carbon που συνδυάζεται με premium αλλά ελαφριά υλικά όπως η Alcantara και το επιβλητικό, κάθετο υδραυλικό χειρόφρενο είναι όλα εκεί για να μας θυμίζουν ότι το Renault 5 Turbo 3E σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με έναν στόχο: να κάνει τον οδηγό του να χαμογελάει. Θα μπορούσαμε να πούμε για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.1 ιντσών, την οθόνη 10.25 για τα υπόλοιπα συστήματα, για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ρυθμιζόμενης έντασης και για πολλά άλλα πράγματα αλλά μερικές φορές, όσο περισσότερο αναλύεις κάτι τόσο αυτό χάνει την μαγεία του. Η Renault ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει 1.980 αριθμημένα παραδείγματα του R5 Turbo 3E και είμαστε πραγματικά περίεργοι για το πόσο θα κοστίζει το κάθε ένα από αυτά. Θα μπορούσε να κοστίζει 200.000 ή 500.000 ή ακόμα περισσότερο. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο λόγους: πρώτον, η Renault θα βρει 1.980 ανθρώπους που θα δώσουν λευκή επιταγή μέσα σε λίγες ώρες και δεύτερον, δεν θα είμαι εγώ ανάμεσα τους. Όχι επειδή δεν θέλω αλλά επειδή μου λείπουν 99 ευρώ για να κάνω ένα 100άρικο. Σε κάθε περίπτωση, οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν κατά το πρώτο μισό του 2027!

Prev Post Το Toyota bZ4X ανανεώνεται και αναβαθμίζεται!
Next Post Η Audi ποντάρει στα plug-in υβριδικά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook