Το Renault 4 θα είναι ο ελβετικός σουγιάς των μικρών SUV

Το Renault 4 θα είναι ο ελβετικός σουγιάς των μικρών SUV

Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι τα Renault 4 και 5 θα είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος και σε πρώτη ανάγνωση αυτή η υπόθεση δεν θα ήταν εντελώς αβάσιμη. Στο κάτω-κάτω μιλάμε για δύο αμιγώς ηλεκτρικά, ρετρο-μοντέρνα μοντέλα με παρεμφερές μέγεθος που βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική και δεν αποκλείεται να είναι διαθέσιμα με τα ίδια κινητήρια σύνολα. Η πραγματικότητα όμως είναι αρκετά διαφορετική καθώς τα δύο μοντέλα μπορεί να μοιράζονται αρκετά στοιχεία αλλά τους χωρίζουν και άλλα τόσα.

Η ίδια εταιρία χαρακτηρίζει το επερχόμενο Renault 4 ως τον “ελβετικό σουγιά” του B-segment που σημαίνει ακριβώς αυτό που φαντάζεσαι. Μπορεί το μήκος  και το μεταξόνιο του να είναι ίδια με αυτά του ολοκαίνουριου Renault 5 (καθώς αμφότερα θα βασίζονται στην AmpR Small αρχιτεκτονική) αλλά το R4 θα είναι σημαντικά ψηλότερο από το αδερφάκι του, θα προσφέρει υψηλότερη θέση οδήγησης και σαφώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ενώ οι πληροφορίες που κυκλοφορούν λένε ότι και η ανάρτηση του θα εστιάζει λίγο περισσότερο στην άνεση. Με τους χώρους δεδομένους λοιπόν, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος να του χαρίζει ευελιξία και τις πιο “μαλακές” ρυθμίσεις στην ανάρτηση, το Renault 4 υπόσχεται μία πολύ διαφορετική πρόταση η οποία θα καλύπτει ακόμα ευρύτερο φάσμα αναγκών.

Ειδικότερα όσον αφορά στην ανάρτηση και την δραστικά διαφορετική συμπεριφορά των δύο μοντέλων στον δρόμο, ο αρχιμηχανικός υπεύθυνος για τα μικρά ηλεκτρικά του Renault Group, Vittorio d’Arienzo, αναφέρει ότι υπεύθυνη είναι η προηγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Μία διάταξη που δεν έχει πρόβλημα να χαρακτηρίσει ως “την καλύτερη τεχνολογία στην αγορά” καθώς είναι compact, είναι ελαφριά και εξοικονομεί χώρο σε σύγκριση με έναν συμβατικό ημι-άκαμπτο άξονα ενώ αριστεύει στον έλεγχο του αμαξώματος ανεξαρτήτως εφαρμογής, ύψους αυτοκινήτου ή απόστασης από το έδαφος. Όποιος περιμένει λοιπόν επικές κλίσεις ανάλογες του αυθεντικού Renault 4 της δεκαετίας του ’60, του ’70 ή του ’80 θα απογοητευτεί: “Με ένα ηλεκτρικό η κατάσταση είναι διαφορετική” δηλώνει ο d’Arienzo για να συμπληρώσει ότι οι μηχανικοί πρέπει να είναι προσεκτικοί με την διαδρομή της ανάρτησης και τις κλίσεις που μπορεί να πάρει το αμάξωμα ώστε να προστατεύσουν την μπαταρία στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Δεν είναι απαραίτητο άλλωστε: τα σημερινά συστήματα ανάρτησης και ειδικά η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που χρησιμοποιεί η Renault μπορεί να συνδυάσει την άνεση με τον έλεγχο του αμαξώματος χωρίς θυσίες σε κάποιο από τα δύο.

Όλα αυτά είναι ενθαρρυντικά αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε το μοντέλο παραγωγής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για τον σχεδιασμό θα θυμηθούμε το εντυπωσιακό 4Ever Trophy Concept του 2022 που πιθανότατα εκτελούσε καθήκοντα προάγγελου για την τελική έκδοση. Μία έκδοση που δύσκολα θα κυκλοφορήσει στην αγορά πριν το 2025…

Prev Post Το FIAT Pandina συνεχίζει το θρύλο του Panda
Next Post Το WRC καταργεί τα υβριδικά το 2025!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook