Κινδυνεύουν με υπέρογκα πρόστιμα οι κατασκευαστές για τους ρύπους!

Κινδυνεύουν με υπέρογκα πρόστιμα οι κατασκευαστές για τους ρύπους!

Σε περίπτωση που έχεις αναρωτηθεί οποιαδήποτε στιγμή τα τελευταία χρόνια για ποιον λόγο οι κατασκευαστές επενδύουν τεράστια ποσά τόσο στην τεχνολογία του εξηλεκτρισμού όσο και σε αυτήν του downsizing, ο λόγος είναι απλός: υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι που θα πρέπει να επιτευχθούν σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία και η αποτυχία ισοδυναμεί με βαρύ πρόστιμο. Για κάθε γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που ξεπερνά τον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να αποχωριστεί €95 και για να σε προλάβω, το πρόστιμο αφορά ολόκληρο τον στόλο νέων αυτοκινήτων της εκάστοτε εταιρίας. €95 ευρώ για κάθε γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα πάνω από το όριο, για κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται στην ευρωπαϊκή επικράτεια και υπερβαίνει το ανώτατο όριο! Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι το νούμερο μπορεί να ξεφύγει πάρα πολύ γρήγορα και να μπει στις εκατοντάδες εκατομμυρίων.

Η λύση είναι αυτονόητη. Μικρότεροι σε χωρητικότητα κινητήρες με ηλεκτρική υποβοήθηση κάποιου είδους (ήπια υβριδική, full-hybrid ή plug-in υβριδική) και αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα γιατί ενώ όλα δείχνουν ότι οι κατασκευαστές δεν θα αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα με τους φετινούς στόχους, η κατάσταση θα είναι εντελώς διαφορετική το 2025 οπότε και αναμένεται να μειωθούν δραστικά. Οι μέσες εκπομπές ρύπων υπολογίζονται φέτος στα 115.1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και θα μειωθούν κατά 19% περίπου για το 2025 στα 93.6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο – ένα νούμερο που αναμφίβολα ανησυχεί πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την Κομισιόν κάθε εταιρία έχει τον δικό της στόχο που υπολογίζεται βάσει της μέσης μάζας του στόλου της. Με πιο απλά λόγια, οι εταιρίες που πουλάνε πολλά SUV έχουν υψηλότερο στόχο από αυτές που εστιάζουν στα μικρότερα μοντέλα αλλά όλες βρίσκονται σε δυσχερή θέση καθώς βλέπουν ότι ενώ αυτές μπήκαν στον χορό της ηλεκτροκίνησης με ενθουσιασμό και… μπρίο, το αγοραστικό κοινό δεν συμμερίζεται τα ίδια αισθήματα. Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκε στο 12.5% τη στιγμή που το ίδιο χρονικό διάστημα το 2023 ήταν στο 12.9% ενώ την ίδια καθοδική τάση παρουσιάζουν και τα plug-in υβριδικά, των οποίων το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από το 7.4% του πρώτου εξαμήνου του ’23, στο 6.9%! Από την άλλη, τα υβριδικά παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις και δεν υπάρχει αμφιβολία για το γεγονός ότι οι εταιρίες θα χρειαστούν κάθε… βοήθεια για να πετύχουν τους στόχους τους. Το 2025 είναι το πρώτο “σκαλοπάτι” άλλωστε, καθώς το 2030 το ανώτατο όριο θα μειωθεί περαιτέρω από τα 93.6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο του 2025, στα 49.5 αν και μέχρι τότε όλοι ελπίζουν ότι η τεχνολογία του εξηλεκτρισμού, από τα ταπεινά ήπια υβριδικά έως τα αμιγώς ηλεκτρικά θα έχει διεισδύσει πλήρως στην αγορά. Η νομοθεσία παρέχει στους κατασκευαστές και την δυνατότητα να συνεργαστούν ώστε να επιτύχουν συνδυαστικά τους στόχους τους αν και το συγκεκριμένο παραθυράκι δεν επεκτείνεται και στα ελαφριά επαγγελματικά.

Prev Post Fiat Topolino by Gavarini – Ένα παιχνίδι για πλούσιους
Next Post Και ο Καναδάς επιβάλλει δασμούς ύψους 100% στα κινέζικα EV!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook