Για την συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών το επόμενο διακριτό στάδιο της εξέλιξης στην τεχνολογία των μπαταριών είναι οι λεγόμενες solid-state ή στερεάς κατάστασης. Οι μπαταρίες αυτές ονομάζονται έτσι λόγω των στέρεων ηλεκτρολυτών που περιέχουν και προσφέρουν δραστική βελτίωση σε πλήθος χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων η ενεργειακή πυκνότητα, η ταχύτητα φόρτισης, η θερμική σταθερότητα κ.ά. όμως υπάρχουν κάποια σοβαρά προβλήματα που έχουν αποτρέψει μέχρι αυτό το σημείο την μαζική παραγωγή τους. Τα προβλήματα των solid-state μπαταριών εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στο κόστος τους αλλά η MG ισχυρίζεται ότι έχει βρει την λύση.
“Το πρώτο νέο μοντέλο που θα λανσαριστεί από την MG τον επόμενο χρόνο ενδεχομένως να εξοπλίζεται με μία μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης και ας μου επιτραπεί να δηλώσω πρώτος ότι η τιμή δεν θα είναι υψηλή.”
Ανάφερε σε κάπως… ελεύθερη μετάφραση ο γενικός διευθυντής της κινέζικης εταιρίας, Zhou Yan, στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, Weibo. Καταρχάς, τι εννοεί με την λέξη “ημι-στερεάς”; Πρόκειται για μία μπαταρία που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στις πραγματικές solid-state και στις συμβατικές, διαθέτοντας ηλεκτρολύτες τόσο σε στερεά κατάσταση όσο και σε μορφή gel. Η δήλωση του Zhou Yan έρχεται σε φαινομενική αντιπαράθεση με προηγούμενες δηλώσεις του αντιπροέδρου του τμήματος επιβατικών οχημάτων της SAIC, της μητρικής της MG, ο οποίος ισχυριζόταν πριν από μερικούς μήνες ότι ένα νέο μοντέλο θα λανσαριστεί στην αγορά με solid-state μπαταρίες κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Είτε λοιπόν η MG κάνει ένα-δύο βήματα προς τα πίσω και αυτό που ήταν να διαθέτει μπαταρίες στερεάς κατάστασης τελικά θα διαθέτει “ημί”, είτε η MG θα λανσάρει δύο μοντέλα μέσα στον επόμενο χρόνο, ένα με πραγματικές solid-state μπαταρίες και ένα, πιο προσιτό, με ημι-στερεάς κατάστασης. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς θα μας επιτρέψει να πάρουμε μία γεύση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και μάλιστα χωρίς αυτή να απευθύνεται στο top-1% της αγοράς.
Να προσθέσουμε απλά ότι το επερχόμενο μοντέλο της MG δεν θα είναι το πρώτο παγκοσμίως που θα εξοπλίζεται με αυτού του είδους την τεχνολογία μπαταριών καθώς η Nio για παράδειγμα, αποκάλυψε πριν από μερικούς μήνες ότι ένα ET7 με μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης κατάφερε να διανύσει 1.070 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί φόρτιση. Η μπαταρία του βέβαια έχει χωρητικότητα 150 kWh αλλά το μέγεθος της είναι όμοιο με αυτό της μπαταρίας ιόντων λιθίου 100 kWh της εταιρίας και το βάρος της αυξημένο είναι κατά 20 κιλά μόλις. Ας κάνουμε μερικούς μήνες υπομονή για να δούμε τι έχει ετοιμάσει η MG στον συγκεκριμένο τομέα.