Το 2024 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για την Volvo. Για την ακρίβεια, ήταν μία χρονιά-ρεκόρ για την σουηδική εταιρία που ανακοίνωσε ότι διέθεσε 763.389 αυτοκίνητα, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 8% σε σύγκριση με το 2023. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo ανήλθαν σε 175.194 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 54% σε σχέση με το 2023 και αντιπροσωπεύουν πλέον το 23% στο σύνολο των πωλήσεων διεθνώς (36% στην Ευρώπη) ενώ το μερίδιο όλων των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, αμιγώς ηλεκτρικών και plug in υβριδικών στις συνολικές πωλήσεις Volvo ανέρχεται πλέον σε 46% (65% στην Ευρώπη). Το 2025 δεν ξεκίνησε όμως με τον εντυπωσιακό τρόπο που τελείωσε το 2024 καθώς η σουηδική μάρκα ανακοίνωσε δραστικά μέτρα περικοπών.
Η Volvo είναι στα κόκκινα… γενικώς! Για το πρώτο τρίμηνο του έτους ο τζίρος παρουσιάζεται μειωμένος κατά 11.7%, το λειτουργικό κέρδος (χωρίς να υπολογίζονται οι κοινοπραξίες και οι συνεργάτες) παρουσιάζει πτώση της τάξης του 72% ενώ οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 6%, στα 172.219 αυτοκίνητα. Στην προσπάθεια της λοιπόν να αποφύγει τα χειρότερα, ή να μπει σε μία δίνη από την οποία θα δυσκολευτεί ακόμα περισσότερο να βγει αργότερα, η Volvo ανακοίνωσε περικοπές ύψους 1.87 δισεκατομμυρίων δολαρίων που περιλαμβάνουν όχι μόνο απολύσεις αλλά και μία μεγαλύτερη του αναμενόμενου και… προβλεπόμενου, μείωση στις επενδύσεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι η εταιρία αποσύρει την οικονομική της πρόβλεψη για τα επόμενα δύο χρόνια, όσο αναζητά τα πατήματα της σε μία αγορά όπου οι πωλήσεις μειώνονται διαρκώς, οι δασμοί έρχονται και φεύγουν κατά το δοκούν και ο ρυθμός της μετάβασης στην εποχή της βιώσιμης κινητικότητας αυξομειώνεται οπότε οποιουδήποτε είδους πρόβλεψη δεν μπορεί να αφορά μεγάλο χρονικό διάστημα.
“Η βιομηχανία αυτοκινήτου βρίσκεται στη μέση μίας πολύ δύσκολης περιόδου με ανεπανάληπτες προκλήσεις. Τις τελευταίες εβδομάδες έχω δουλέψει με την ομάδα και άλλους συνεργάτες σε ένα πλάνο που θα κάνει την εταιρία ισχυρότερη και πιο ανθεκτική. Ενώ η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη, πρέπει να βελτιωθούμε στα αποτελέσματα.”
Δήλωσε ο νέος επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson. Η ίδια η εταιρία αναφέρει πως τα μέτρα που ανακοίνωσε σήμερα θα έχουν ουσιαστικές επιπτώσεις στα νούμερα της από το 2026 ενώ προσθέτει ότι ιδιαίτερη έμφαση θα δώσει στην περιοχή των Η.Π.Α., δημιουργώντας μία νέα “ζώνη” που θα ονομαστεί Americas και θα περιλαμβάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Λατινική Αμερική. Ο για 20 χρόνια επικεφαλής της Volvo στις Η.Π.Α. και τον Καναδά αποχωρεί και την θέση του παίρνει για τη νέα ζώνη ο Luis Rezende. Επόμενη στην λίστα των προτεραιοτήτων της είναι η περιοχή της “Ευρύτερης Κίνας” και στο τέλος της λίστας είναι η Ευρώπη, γεγονός που φανερώνει πολλά για την σημασία της αγοράς μας στην μεγάλη εικόνα της βιομηχανίας αυτοκινήτου.