Πώς η Κίνα ωθεί το design προς τα εμπρός;

Πώς η Κίνα ωθεί το design προς τα εμπρός;

Ο Michael Mauer είναι 61 ετών και τα τελευταία 20 της ζωής του περίπου, σχεδιάζει 911 και Cayenne όντας επικεφαλής σχεδιασμού στην Porsche. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχει την πιο… βαρετή δουλειά στον κόσμο καθώς ιδίως η 911 δεν διαφοροποιείται αισθητά από την μία γενιά στην επόμενη αλλά εγώ προσωπικά θεωρώ ότι έχει μία από τις πιο δύσκολες δουλειές παγκοσμίως, αφού είναι αυτός που πρέπει να κρίνει τι είναι αποδεκτό και τι όχι για ένα design με ιστορία πολλών δεκαετιών. Από την άλλη όμως, ο Mauer αναγνωρίζει ότι υπάρχουν εταιρίες οι οποίες με την τόλμη και την εφευρετικότητα τους ωθούν το design προς τα εμπρός όχι μόνο με τις δικές τους δημιουργίες αλλά και εμμέσως.

Αυτές οι startups, χωρίς καμία κληρονομιά μπορούν να κάνουν τα πράγματα εντελώς διαφορετικά. Κατά τη γνώμη μου ως σχεδιαστής αυτό είναι θετικό γιατί κάνει αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις, το Δ.Σ. δηλαδή, πιο δεκτικούς και ανοιχτόμυαλους.

Δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής μάρκας. Η Γερμανία παρεμπιπτόντως, μπορεί να μην φημίζεται για τα σχέδια της αλλά κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει την διαχρονικότητα ενός VW Beetle, μίας Porsche 911 ή των κλασικών sedan της BMW. Διαχρονική ήταν για παράδειγμα και η πρώτη γενιά της SLK που ήταν επίσης προϊόν του Mauer από την θητεία του στην Mercedes αλλά οι “παραδοσιακοί” κατασκευαστές κουβαλούν παντού και πάντοτε μαζί τους την κληρονομιά και αυτό είναι ευχή και κατάρα. Ο Mauer παρομοιάζει τον σχεδιασμό με μία πέτρα την οποία πετάς στο μέλλον. “Το ερώτημα είναι πόσο μακριά να την πετάξω;” Πρέπει να πάει αρκετά μακριά αλλά όχι υπερβολικά και εκεί έγκειται η πρόκληση. Από την άλλη, το καλό με το design είναι ότι δεν απαιτεί κάποια τεράστια επένδυση για να αποδώσει. “Μπορείς να πετύχεις πολλά με περιορισμένους πόρους”, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Mauer.

Τα αποτελέσματα αυτής της αλλαγής στην φιλοσοφία του ομίλου Volkswagen, στον οποίο ανήκει και η Porsche βεβαίως, έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται στις μάρκες – βλ. Audi, Skoda και Volkswagen. Όλες αρχίζουν να αποκτούν την ταυτότητα τους και να διαφοροποιούνται πιο έντονα η μία από την άλλη. Το θέμα είναι πώς θα αντιδράσει ο κόσμος, αν και πολλές φορές οι εταιρίες παρερμηνεύουν τις αντιρρήσεις μίας σκληροπυρηνικής αλλά μικρής μερίδας οπαδών ως αντιπροσωπευτική του συνόλου ενώ άλλες, αγνοούν το σύνολο εμμένοντας σε κάποιες μη-δημοφιλείς επιλογές διατηρώντας την ψευδαίσθηση ότι είναι αρεστές στην πλειοψηφία. Το design είναι δύσκολο λοιπόν και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο όταν πρέπει να ανταγωνιστείς νέες, καινοτόμες και τολμηρές εταιρίες παραμένοντας πιστή στην ιστορία σου.

Prev Post DS – Υιοθετεί το ChatGPT
Next Post Cupra Tavascan – ένα ταξίδι στον τόπο καταγωγής του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook