Όπως συνηθίζεται με κάθε νέα τεχνολογία που προσπαθεί να διεισδύσει στην καθημερινότητα μας, έτσι και η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης που μας επιβάλλεται μέσα στα επόμενα χρόνια μέσω των κανονισμών των κρατών αλλά και της Ε.Ε. εγείρει κάποιους προβληματισμούς. Ο κόσμος ανησυχεί για το πώς θα φορτίζει το αυτοκίνητο του και πόσο θα του κοστίζει αυτό. Ανησυχεί επίσης για την συμπεριφορά της μπαταρίας του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε βάθος χρόνου δεδομένου ότι η εμπειρία που έχει από μπαταρίες (βλ. laptop, smartphones κ.ά.) δεν εμπνέει εμπιστοσύνη και καθησυχασμό.
Η γερμανική ADAC (η αντίστοιχη ΕΛΠΑ) όμως, δοκιμάζει τα τελευταία 2.5 χρόνια το Volkswagen ID.3 και η αναφορά των 100.000 χιλιομέτρων που έδωσε στη δημοσιότητα είναι αρκετά ενθαρρυντική. Σύμφωνα με την γερμανική, τονίζω, ADAC, η μπαταρία των 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) του VW ID.3 διατηρεί το 93% του μέγιστου φορτίου της ακόμα και με την… κακομεταχείριση που πέρασε στα χέρια των δοκιμαστών. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η ADAC απέκτησε το ID.3 τον Μάιο του 2021 και ήταν η “Pro S” έκδοση των 204 ίππων και το “SoH” (State of Health ή Κατάσταση Υγείας) της τάξης του 93% είναι σαφώς υψηλότερο από το 74% που εγγυάται η ίδια η Volkswagen για 100.000 χιλιόμετρα. Όπως είπαμε, παρά το γεγονός ότι οι δοκιμαστές της ADAC χρησιμοποιούσαν το ID.3 όπως ο μέσος χρήστης χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις υποδείξεις της Volkswagen.
Για παράδειγμα, η γερμανική εταιρία προτείνει να αποφεύγεται η συστηματική χρήση των ταχυφορτιστών και να χρησιμοποιούνται μονάχα σε περίπτωση ανάγκης ώστε να μην υποβάλλεται συχνά η μπαταρία σε αυτή την… βίαιη διαδικασία. Η ADAC χρησιμοποιούσε τακτικά ταχυφορτιστές και σαν να μην έφτανε αυτό, οι δοκιμαστές άφηναν πολλές φορές το αυτοκίνητο στην πρίζα για ώρες ή ακόμα και μέρες (δεν συνιστάται) ώστε ο επόμενος να το βρει πλήρως φορτισμένο (επίσης δεν συνιστάται). Παρόλα αυτά, η απόδοση της μπαταρίας είναι εξαιρετική έπειτα από 2.5 χρόνια και περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα και αν υπάρχει κάτι που προτείνουν τόσο η ADAC όσο και η ίδια η Volkswagen, είναι η τακτική ενημέρωση του λογισμικού μέσω των over-the-air αναβαθμίσεων – αναβαθμίσεις που βελτίωσαν τόσο την φόρτιση όσο και την αποδοτικότητα του συστήματος όπως δηλώνει η VW και επιβεβαιώνει η ADAC. Αξίζει να αναφέρουμε όμως ότι ενώ η ADAC επαίνεσε την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, την μπαταρία και την απόδοση του, ακόμα και κατά τη διάρκεια των δύσκολων γερμανικών χειμώνων που δυσκολεύουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, είχε και παράπονα.
Η κριτική που εστιάζει στην εργονομία των διακοπτών αφής και στην απόκριση της οθόνης αφής μπορούμε να πούμε ότι ισχύει μόνο για τα μεταχειρισμένα ID.3 καθώς αμφότερα έχουν αλλάξει ή αναβαθμιστεί από την Volkswagen στο facelift του μοντέλου τον περασμένο Μάρτιο. Το άλλο θέμα έχει να κάνει με το κόστος συντήρησης/επισκευής καθώς ενώ το ID.3 δεν θα χρειαζόταν κάτι περισσότερο από μία τυπική επίσκεψη στο συνεργείο έπειτα από 2 χρόνια χρήσης, ως τυπικό ηλεκτρικό, αυτή ήταν ελαφρώς… οδυνηρή καθώς κόστισε περί τα €500 – αν και δεν διευκρινίζονται οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν. Κατά τα άλλα, η ADAC αναφέρει ένα σπασμένο παρμπρίζ και ένα ελαττωματικό ημιαξόνιο που επισκευάστηκε (έστω και την 3η φορά παρότι ήταν γνωστό πρόβλημα στην VW) άνευ κόστους λόγω εγγύησης. Ο επόμενος σταθμός στην οδύσσεια του Volkswagen ID.3 είναι τα 160.000 χιλιόμετρα. Αναλυτικά την αναφορά της ADAC μπορείς να την διαβάσεις στα γερμανικά ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.