Από εχθές στην Laguna Seca στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. έχουν συγκεντρωθεί μερικές από τις σημαντικότερες, πιο εμβληματικές και πιο εντυπωσιακές αγωνιστικές Porsche στην ιστορία. Βλέπεις, στην θρυλική πίστα λαμβάνει χώρα το 7ο Rennsport Reunion, μία διοργάνωση που κρατά από το 2001 και έχει ως στόχο να γιορτάσει το αγωνιστικό pedigree της γερμανικής φίρμας και φέτος η Porsche δεν αρκείται στην παρέλαση μερικών από των πιο ισχυρών και επιτυχημένων μοντέλων της αλλά προσθέτει σε αυτήν μία ειδική έκδοση της μοντέρνας 911 GT3 R. Το όνομα της, “rennsport”. Η τιμή της, γύρω στο 1 εκατομμύριο δολάρια. Η παραγωγή της θα περιοριστεί στα 77 αυτοκίνητα και όσο για το τι ακριβώς είναι… Ένα πανάκριβο, ταχύτατο και αν μου επιτρέπεις, πανέμορφο παιχνίδι για την πίστα.
Το πλαίσιο προέρχεται απευθείας από την αγωνιστική 911 GT3 R και διαθέτει διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς. Οι ζάντες είναι προσφορά της BBS, έχουν διάμετρο 18 ιντσών και ντύνονται με ελαστικά που η Michelin εξέλιξε ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Οι ομοιότητες της “rennsport” με την συμβατική 911 GT3 R σταματούν εκεί καθώς το αμάξωμα είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου νέου. Σύμφωνα με την Porsche, τα μοναδικά μέρη του αμαξώματος που μοιράζονται τα δύο μοντέλα είναι η οροφή και το καπό, που σημαίνει ότι ολόκληρο το ανθρακονημάτινο “δέρμα” της 911 GT3 R rennsport είναι εντελώς νέο και έχει πολύ καλό λόγο γι’ αυτό: η rennsport δεν είναι αναγκασμένη να υπακούει σε κάποιο συγκεκριμένο σετ κανονισμών και έτσι έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά και μηχανικά ώστε να είναι η καλύτερη (ταχύτερη) εκδοχή του εαυτού της. Κάπως έτσι προκύπτει η γιγαντιαία πίσω αεροτομή, τα διάφορα πτερύγια και οι νέες εισαγωγές αέρα που φροντίζουν τόσο για την παραγωγή downforce όσο και για την ψύξη.
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στον κινητήρα που ναι μεν είναι ο ίδιος, επίπεδος εξακύλινδρος με χωρητικότητα 4.2 λίτρων αλλά στην rennsport παράγει 620 ίππους και στροφάρει άνετα μέχρι τον κόφτη που βρίσκεται ψηλά, στις 9.400 σ.α.λ. Για την ιστορία, η Porsche προσφέρει δύο εκδόσεις της ειδικής 911 GT3 R: μία χωρίς σιλανσιέ στην εξάτμιση και μία με για εκείνες τις πίστες που έχουν περιορισμούς όσον αφορά στην ένταση του ήχου των αυτοκινήτων. Επίσης, να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να καταναλώσει συμβατική αμόλυβδη βενζίνη, βιοαιθανόλη ή συνθετικά καύσιμα χωρίς περαιτέρω τροποποιήσεις ενώ για να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο επίπεδο, εκτός από το carbon που χρησιμοποιείται όπου είναι εφικτό, οι μηχανικοί αφαίρεσαν όλα τα καθίσματα πέραν του οδηγού, όπως και το σύστημα κλιματισμού, επιτρέποντας στην 911 GT3 R rennsport να σταματά τον δείκτη της ζυγαριάς στα 1.240 κιλά! Τι άλλο να πούμε γι’ αυτή την απίστευτη δημιουργία;