Polestar – Συνολικά η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μακριά από τον στόχο μείωσης των εκπομπών ρύπων

Polestar – Συνολικά η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μακριά από τον στόχο μείωσης των εκπομπών ρύπων

Η Polestar κρούει τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων της βιομηχανίας αυτοκινήτου καθώς σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε σε συνεργασία με την Rivian, η αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να υπερβεί κατά πολύ τον στόχο που είχε θέσει το panel για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) για την μείωση των εκπομπών ρύπων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με το IPCC, τα επιβατικά οχήματα ευθύνονται για το 15% περίπου των εκπομπών ρύπων του φαινομένου του θερμοκηπίου παγκοσμίως και στόχος είναι αυτοί οι ρύποι να μειωθούν κατά 75% μέχρι το 2050 με ενδιάμεσο στόχο την μείωση κατά 43% μέχρι το 2030. Δυστυχώς όμως, τα στοιχεία δείχνουν πως η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει ήδη χάσει τον στόχο αυτό εκτός κι αν λάβει σοβαρά μέτρα, άμεσα ώστε να επανέλθει στην σωστή πορεία – χαρακτηριστικά, οι Polestar και Rivian αναφέρουν πως η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει εξαντλήσει ολόκληρο τον… προϋπολογισμό της όσον αφορά στο CO2e μέχρι το 2035!

Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο τραγικά όσο ακούγεται σε πρώτη φάση… αρκεί να υπάρξει αποφασιστική δράση η οποία θα οδηγήσει σε αναστροφή της πορείας. Δράση η οποία όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία θα πρέπει να βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος έχει να κάνει με τον ρυθμό αντικατάστασης των “συμβατικών”, βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με ηλεκτρικά αλλά για να έχει νόημα αυτή η πράξη, θα πρέπει να συνοδεύεται τόσο από την στροφή του ενεργειακού μιξ σε ανανεώσιμες πηγές όσο και από την μείωση των εκπομπών ρύπων σε ολόκληρη την ανεφοδιαστική αλυσίδα. Οι Polestar και Rivian αναφέρουν πως η απομόνωση ενός ή δύο πυλώνων σε αυτή την προσπάθεια που καταβάλλει η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει ανεπαρκή αποτελέσματα και στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι δηλώσεις της Fredrika Klaren, επικεφαλής βιωσιμότητας της σουηδικής μάρκας που σημειώνει:

Οι κατασκευαστές μπορεί να είναι σε διαφορετικά μονοπάτια όσον αφορά στο brand, την σχεδίαση και την στρατηγική και μερικοί μπορεί να μην παραδέχονται ότι ο δρόμος για το μέλλον είναι ηλεκτρικός. Εγώ πιστεύω πως είναι και η κλιματική κρίση είναι μία κοινή ευθύνη και πρέπει να κοιτάξουμε πέραν των εκπομπών στην εξάτμιση. Αυτή η έκθεση κάνει σαφή την σημασία της άμεσης και κοινής δράσης. Υπάρχει ένα σαφές κόστος στην μη-δράση, αλλά υπάρχει και οικονομική ευκαιρία για καινοτόμους που βρίσκουν νέες απαντήσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.

Το καλό είναι ότι ήδη παρατηρείται μία στροφή των κεφαλαιακών ροών από αυτές που είχαμε συνηθίσει ως “παραδοσιακές” επενδύσεις σε πιο βιώσιμες, αναγνωρίζοντας την σύνδεση ανάμεσα στην βιώσιμη μεταμόρφωση και τα οικονομικά οφέλη. Όπως τονίζουν οι Polestar και Rivian στην έκθεση τους όμως, δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός αλλά εντατικοποίηση των προσπαθειών ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ανεπανάληπτης, σχετικής και συλλογικής κλιματικής δράσης στην βιομηχανία αυτοκινήτου.

Prev Post Η Alfa Romeo γιορτάζει τις επετείους δύο θρυλικών ονομάτων με την αποκάλυψη των νέων τους λογοτύπων
Next Post Και η Total Energies παρουσίασε ρεκόρ κερδών το 2022… φυσικά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook