Πλησιάζει στο πρώτο εργοστάσιο της στην Ευρώπη η MG

Πλησιάζει στο πρώτο εργοστάσιο της στην Ευρώπη η MG

Η MG είναι μία από τις μάρκες που επιβαρύνονται με το υψηλότερο ποσοστό δασμών κατά την εισαγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της από την Κίνα οπότε δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι αναζητά τρόπους να παρακάμψει αυτό το εμπόδιο. Αυτή τη στιγμή, η MG είναι η μεγαλύτερη κινέζικη εταιρία σε ευρωπαϊκό έδαφος με πωλήσεις που το 2024 σταμάτησαν στα 243.395 αυτοκίνητα όμως προβλέπει ότι οι δασμοί θα βλάψουν την δυναμική της στην Ευρώπη, ιδίως στην νευραλγικής σημασίας κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, οπότε καλείται να πάρει όσο το δυνατόν ταχύτερα μία απόφαση σχετικά με το πού θα τοποθετήσει το πρώτο εργοστάσιο της στην περιοχή, άσχετα με το πώς θα εξελιχθούν οι συνομιλίες ανάμεσα στην Ευρώπη και την Κίνα αναφορικά με μία νέα εμπορική συμφωνία στην θέση των εξοντωτικών δασμών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας η MG ή για να είμαστε πριν ακριβείς η μητρική της, SAIC, κλίνει προς την προοπτική της κατασκευής μίας εντελώς νέας μονάδας και όχι προς την επιλογή της αγοράς ενός υπάρχοντος εργοστασίου με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του. Η μονάδα αναμένεται να έχει δυνατότητα κατασκευής έως 100.000 αυτοκινήτων ετησίως και θα είναι σε θέση να τεθεί σε λειτουργία περίπου 12 με 16 μήνες από την στιγμή που πάρει το πράσινο φως αλλά το σημαντικό θέμα πριν συμβεί αυτό είναι η επιλογή της χώρας. Η είδηση έχει επιβεβαιωθεί από την ίδια την MG ενώ στα πλάνα της εταιρίας περιλαμβάνεται ήδη η κατασκευή ενός δεύτερου εργοστασίου με ανάλογη δυνατότητα παραγωγής!

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως σύμφωνα με δημοσίευμα έγκριτου μέσου, έπειτα από την επιβολή των δασμών από την Ευρώπη η κινέζικη κυβέρνηση “παρότρυνε” τους κατασκευαστές να αναστείλουν ή να επαναδρομολογήσουν όποιες μεγάλες επενδύσεις είχαν προγραμματισμένες σε χώρες που ψήφισαν υπέρ των δασμών. Η SAIC στην οποία ανήκει η MG μπορεί να μην είναι ακριβώς κρατική αλλά ελέγχεται από την επαρχία της Σαγκάη και η λογική λέει πως αυτή δεν έχει καμία πρόθεση να αντιτεθεί στις οδηγίες της πανίσχυρης κεντρικής κυβέρνησης. Επομένως, φαβορί για το νέο εργοστάσιο της MG στην Ευρώπη είναι η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Σλοβενία που ψήφισαν κατά των δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά ενώ υπάρχει πάντοτε και η Τουρκία που μπορεί να μην ανήκει στην Ευρώπη αλλά έχει εμπορική συμφωνία με αυτήν, χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και βρίσκεται πλησίον της αγοράς. Παρόμοια… πορεία έχει ακολουθήσει μέχρι στιγμής η BYD που θα ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη στην Ουγγαρία, τον ερχόμενο Οκτώβριο και κατασκευάζει ήδη το δεύτερο, στο Izmir της Τουρκίας με στόχο να ξεκινήσει παραγωγή τον Μάρτιο του 2026. Η Chery από την άλλη, προτίμησε την Ισπανία.

Prev Post Hyundai Inster – Παγκόσμιο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο του 2025
Next Post Νέο Subaru Outback – Και εγένετο… SUV!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook