Όταν το πρώτο και μοναδικό μοντέλο της σύγχρονης εποχής σου είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό “hyper-GT” με 1.900 άλογα και γύρω στα 2.340 Nm ροπής που μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 1.86 δευτερόλεπτα ενώ ελάχιστα αργότερα αγγίζει τα 200 km/h, τότε πιο μπορεί να είναι το επόμενο βήμα; Για την Automobili Pininfarina που φαίνεται να έχει πιάσει τον παλμό του αγοραστικού κοινού της, το ιδανικό επόμενο βήμα είναι το πρώτο ηλεκτρικό speedster στον κόσμο – το B95 Speedster για την ακρίβεια!
Το ”B” στο όνομα της νέας δημιουργίας προέρχεται από την ιταλική λέξη “barchetta” που σημαίνει βαρκούλα και χρησιμοποιείται κατά κόρον για τέτοιου είδους μοντέλα με προέλευση από την γειτονική χώρα. Το “95” δε, αναφέρεται στην επερχόμενη 95η επέτειο της Pininfarina (το 2025) και αν αναρωτιέσαι γιατί ονομάστηκε έτσι ενώ ακόμα δεν έχουμε διανύσει ολόκληρο το 2023, η απάντηση είναι ότι τότε θα ξεκινήσει η εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή. Κι όταν λέμε εξαιρετικά περιορισμένη, το εννοούμε καθώς το B95 Speedster θα κατασκευαστεί σε 10 μόλις αντίτυπα με την τιμή του καθενός να… ξεκινά από τα 4.5 εκατομμύρια ευρώ περίπου, πριν αρχίσει οποιουδήποτε είδους εξατομίκευση.
Ως βάση για το νέο μοντέλο χρησιμοποιείται φυσικά το Battista και αυτό σημαίνει ότι κάτω από την επιφάνεια κρύβονται τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με σχεδόν δύο χιλιάδες άλογα και περισσότερη ροπή απ’ όση μπορεί να χρειαστεί κάποιος, οι οποίοι τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία 120 kWh. Η επιτάχυνση συνεχίζει να είναι εξωπραγματική αλλά λόγω της ειδικής… κατασκευής, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 300 km/h. Εκεί που διαφοροποιείται το B95 από το Battista όμως, είναι στην εμφάνιση.
Το Speedster της ιταλικής εταιρίας υιοθετεί την φιλοσοφία και αρκετά στοιχεία από το Pura Vision Concept που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του τον περασμένο μήνα αλλά και από τα κλασικά αγωνιστικά του παρελθόντος. Το παρμπρίζ φυσικά λάμπει δια της απουσίας του ενώ αν έπρεπε με το πιστόλι στον κρόταφο να ξεχωρίσουμε κάποια χαρακτηριστικά, θα μιλούσαμε για την χαμηλή μάσκα που φιλοξενεί τα λεπτά, LED φωτιστικά σώματα και συνδυάζεται με ένα πολύ επιθετικό splitter, τα φτερά που προεξέχουν του υπόλοιπου αμαξώματος θυμίζοντας κλασικά μοντέλα των αρχών του περασμένου αιώνα και το λιτό πίσω μέρος που κυριαρχείται από τα λεπτά αλλά φαρδιά φανάρια και τον εντυπωσιακό διαχύτη.
Όλα αυτά όμως είναι απλά το… περιτύλλιγμα καθώς γνώμη μου είναι πως το κυρίως πιάτο είναι η καμπίνα, ξεκινώντας από τους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αεροθώρακες που έχουν στη διάθεση τους ο οδηγός και ο συνοδηγός. Έχουν εμπνευστεί από παλιά μαχητικά αεροπλάνα και κατασκευάζονται από πολυκαρβονικά και αλουμινένια υποστηρίγματα και ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν ανάλογα με τις προτιμήσεις των επιβατών για να βελτιώσουν το επίπεδο άνεσης στο εσωτερικό. Ένα εσωτερικό όπου κυριαρχεί το δέρμα, με ασπρόμαυρα στοιχεία από ύφασμα στο άνω μέρος των καθισμάτων και άφθονα ανθρακονήματα στο ταμπλό και όχι μόνο. Φυσικά, το αυτοκίνητο που βλέπουμε στις φωτογραφίες δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα παράδειγμα αφού οι επιλογές εξατομίκευσης και παραμετροποίησης είναι πρακτικά ανεξάντλητες.