Ένα πρόβλημα ή αν προτιμάς, ένας προβληματισμός που υπεισέρχεται συχνά στην συζήτηση για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει να κάνει με τις υποδομές και είναι απολύτως λογικό. Πώς θα κάνει το μεγάλο βήμα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης ο καταναλωτής όταν ακόμα και τώρα κανείς δεν έχει καθησυχάσει τις ανησυχίες του αναφορικά με την φόρτιση του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου του; Έχουν γίνει μελέτες που δείχνουν ότι χρειαζόμαστε πάρα πολλούς περισσότερους φορτιστές και δεν μιλάμε μόνο για ταχυφορτιστές αλλά και για συμβατικούς. Ο κόσμος περνά 8 ώρες στην δουλειά, 1-2 ώρες σε κάποιο γυμναστήριο, στην αγορά ή για καφέ και τις υπόλοιπες σπίτι του οπότε ναι, η ανάγκη για ταχυφορτιστές έχει βάση αλλά δεν θα πρέπει να εστιάζουμε μόνο εκεί.
Το θέμα είναι ότι οι υποδομές πρέπει να προηγηθούν για να πάρει ο κόσμος την απόφαση να αγοράσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο και σύμφωνα με την επικεφαλής της Peugeot, Linda Jackson, δεν είναι υποχρέωση του κατασκευαστή να τις δημιουργήσει. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, αν ίσχυε το αντίθετο οι κατασκευαστές θα έπρεπε να έχτιζαν βενζινάδικα πριν από 50-60 χρόνια αν και η κα Jackson παραλείπει βολικά το παράδειγμα της Tesla που φρόντισε να δημιουργήσει το περίφημο δίκτυο Superchargers πριν εκτοξευθεί η δημοτικότητα της ή σύμφωνα με κάποιους, για να εκτοξευθεί η δημοτικότητα της. Είναι ένα είδος επένδυσης που ναι, ίσως να είχε νόημα πριν από 10 χρόνια αλλά πριν από 10 χρόνια ποιος κατασκευαστής πέραν της Tesla έπαιρνε την ηλεκτροκίνηση στα σοβαρά;
Η Jackson απέφυγε επίσης να σχολιάσει την απόφαση της Ευρώπης να επιβάλλει δασμούς που σε μερικές περιπτώσεις αγγίζουν το 48% στα αμιγώς ηλεκτρικά κινέζικα οχήματα και η σύμπραξη της μητρικής Stellantis με την κινέζικη Leapmotor ενδεχομένως να διαδραμάτισε κάποιον ρόλο σε αυτή την απόφαση. Η Leapmotor ετοιμάζεται να μπει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά με τα επιθετικά τιμολογημένα T03, B10 και C10 αλλά για την Jackson και την Peugeot δεν αλλάζει κάτι. Το αντίθετο μάλιστα. Η κοινοπραξία της Stellantis με την Leapmotor επιτρέπει στην Peugeot (και τις υπόλοιπες μάρκες του ομίλου φυσικά) να μάθουν μερικά πράγματα σχετικά με την τεχνολογία, την τεχνογνωσία και τις μεθόδους των Κινέζων. Θυμίζει λίγο το ρητό “κράτα τους φίλους σου κοντά και τους εχθρούς σου ακόμα πιο κοντά” καθώς είτε θέλει να το παραδεχθεί η Jackson είτε όχι, η Leapmotor είναι ανταγωνιστής. Απλά είναι ένας ανταγωνιστής από τον οποίο μπορεί να διδαχθεί για να προσφέρει και η ίδια πιο προσιτά, πιο μοντέρνα και πιο αποδοτικά αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση, η επικεφαλής της γαλλικής μάρκας είναι αισιόδοξη: “Επενδύσαμε, είμαστε στο στάδιο των πολλαπλών ενεργειών και θα αγοράσουμε credits ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Και δουλεύουμε πολύ, πολύ σκληρά για να μειώσουμε το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά οτιδήποτε μπορεί να δώσει το ερέθισμα στην αγορά είναι θεμελιώδες.”