Τα τελευταία, αρκετά χρόνια, η Peugeot καταβάλλει μία άκρως μεθοδική και συστηματική προσπάθεια αφενός να γίνει μία premium αυτοκινητοβιομηχανία, αφετέρου να διατηρήσει στο ακέραιο όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την έκαναν δημοφιλή και αγαπητή. Και το 3008, ειδικά στην απερχόμενη γενιά του, συνέβαλλε τα μέγιστα προς τη κατεύθυνση αυτή τόσο διότι ήταν το μοντέλο που επί της ουσίας έδωσε το έναυσμα για την αλλαγή της Peugeot, όσο και γιατί η εμπορική του πορεία δημιούργησε τα αναγκαία οικονομικά εχέγγυα για την επόμενη μέρα της Γαλλικής εταιρίας. Μίας μέρας η οποία δείχνει αρκούντως εντυπωσιακή, ειδικά αν κρίνουμε από την σχεδίαση του νέου 3008.
Το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA, στην οποία θα βασιστούν και τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot. Έτσι, το νέο 3008 εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό, θα διατίθεται στην εξηλεκτρισμένη βενζινοκίνητη hybrid εκδοχή που δοκιμάζουμε, αλλά και σε δύο plug-in hybrid εκδόσεις, κάτι που σημαίνει ότι καταργούνται οι εκδόσεις πετρελαίου, αλλά και βενζίνης χωρίς υβριδική υποβοήθηση.
Η σχεδίαση του νέου 3008 όπως φαίνεται θα αποτελέσει με τη σειρά της τη νέα ταυτότητα της Peugeot. Μία σχεδίαση η οποία δηλώνει με εμφατικό τρόπο πως οι Γάλλοι θέλουν όχι μόνο να διατηρήσουν την ταυτότητα τους σε όλα τα επίπεδα αλλά και να ξεχωρίσουν με ανταγωνιστικό τρόπο μέσα στο, πολύ μεγάλο, γκρουπ της Stellantis. Kαι αυτός είναι ο λόγος που η νέα γενιά του 3008 αλλάζει ριζικά την εικόνα του, γίνεται ένα coupe SUV, μεγαλώνοντας τις εξωτερικές του διαστάσεις και πηγαίνοντας το εσωτερικό του δύο βήματα παραπάνω τόσο χωροταξικά όσο και σχεδιαστικά. Αν ισχύει το ίδιο και για τα μηχανικά μέρη και πολύ περισσότερο για την οδική του συμπεριφορά, θα το ανακαλύψετε στη συνέχεια της δοκιμής, όποτε ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ξεχωρίζει από κάθε πλευρά
Από την πρώτη στιγμή που θα αντικρίσει κανείς το νέο Peugeot 3008, αντιλαμβάνεται πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι εντυπωσιακό που θα τραβάει τα βλέμματα και θα προκαλεί τα σχόλια. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν καθώς το Γαλλικό μοντέλο πλέον χαρακτηρίζεται από μία coupe σιλουέτα η οποία δένει με αρμονικό τρόπο με τον SUV χαρακτήρα του, δημιουργώντας ότι πιο ξεχωριστό υπάρχει στη κατηγορία. Από όπου και αν το παρατηρήσετε, έχετε κάτι να δείτε με προσοχή, κάτι να σχολιάσετε με λεπτομέρεια.
Εμπρός στο επίκεντρο βρίσκεται το νέο λογότυπο της μάρκας, από το οποίο ξεκινούν οι μικροσκοπικοί χρωματιστοί ρόμβοι που συνθέτουν τη γρίλια της μάσκας και εξαπλώνονται, μεγαλώνοντας σταδιακά σε μέγεθος, προς τις τρείς χαρακτηριστικές φωτιζόμενες γραμμές στις γωνίες του προφυλακτήρα. Οι τελευταίες, μαζί με τους πολύ λεπτούς προβολείς LED ακριβώς από πάνω τους, προσδίδουν στο Γαλλικό μοντέλο μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.
Στο πλάι ξεχωρίζει η πίσω αεροτομή που μοιάζει να αιωρείται, χάρη στις μαύρου χρώματος τρίτες κολόνες, ενώ στο πίσω μέρος αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα φώτα με τις πολύ χαρακτηριστικές τρείς γραμμές σε κάθε πλευρά. Πέρα από μοντέρνα αισθητική, οι σχεδιαστές της Peugeot προσέδωσαν στο νέο μοντέλο και σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική, Cx 0.28, προς όφελος της απόδοσης και της οικονομίας. Και όλα αυτά σε ένα πακέτο με εμφανώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,542 μέτρα, πλάτος 1,895 μέτρα, ύψος 1,641 μέτρα και μεταξόνιο 2,73 μέτρα) προκειμένου να ολοκληρωθεί το εντυπωσιακό της εξωτερικής εικόνας του.
Νέα σχεδίαση, ίδια φιλοσοφία στο εσωτερικό
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο όταν κάνεις μία τόσο μεγάλη αλλαγή στην εξωτερική εμφάνιση, ανάλογη πρέπει να είναι και η επέμβαση στο εσωτερικού του. Και αυτό ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές και στην καμπίνα του 3008, διατηρώντας παράλληλα τη φιλοσοφία να βλέπει τα όργανα πάνω από το τιμόνι, κάτι που επί προσωπικού δεν μας βόλεψε ποτέ και συνεχίζει να μην μας βολεύει. Καταρχήν είναι εμφανής η προσπάθεια για αναβάθμιση και μία έντονη διαθέση για πολυτέλεια η οποία εκφράζεται με ιδανικό τρόπο σε ένα περιβάλλον με ψηφιακή προσέγγιση, με την αύρα ενός premium μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας.
Πρωταγωνιστικό ρόλο προφανώς διαδραματίζει η επόμενη γενιά του i-Cockpit, πλέον αποτελείται από ένα εντυπωσιακό κυρτό πάνελ στο πάνω μέρος της κονσόλας. Με διάσταση 21 ιντσών είναι επί της ουσίας μία ευμεγέθης ενιαία οθόνη αφής όπου φιλοξενείται ο πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Δείχνει αιωρούμενη, ενώ έχει σαφέστατα οδηγοκεντρική λογική, αφού είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Η χρήση της είναι εύκολη και γρήγορη στην απόκριση των εντολών μέσω αφής. Τα πρακτικά i-Toggles στην κεντρική κονσόλα, δεν ενισχύουν μόνο την premium και ψηφιακή προσέγγιση του εσωτερικού, αλλά αποδεικνύονται και πρακτικά.
Μέσω των κουμπιών αφής, μπορείς εύκολα να έχεις άμεση πρόσβαση σε αρκετές λειτουργίες ενώ υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες που φροντίζουν για μερικές ακόμα όπως η επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Καινοτομία αποτελεί και το γεγονός πως ο επιλογέας δεν βρίσκεται πλέον στη κεντρική κονσόλα, αλλά δίπλα στο κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα, ενώ εξακολουθεί να διατηρείται η λογική με το μικρό σε διαστάσεις και πολυγωνικό τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών βρίσκεται σε πολύ ηψηλό επίπεδο, καθώς οι Γάλλοι έχουν κάνει χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά έχουν επενδυθεί με μία καλαίσθητη υφασμάτινη επένδυση.
Ακόμη υπάρχει διαθέσιμος και ατμοσφαιρικός φωτισμός, με οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων επέδρασε ευεργετικά και στους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς παρά την κουπέ φιλοσοφία του ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι παραπάνω από επαρκής ακόμη και για υψηλόσωμους, ενώ τα 520 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή.
Μικροϋβριδικό επόμενης γενιάς
Μηχανικά η έκδοση της δοκιμής αποτελείται από τον γνωστό turbo τρικύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα 1.2 PureTech του προκατόχου του, που συνδυάζεται πλέον με το νέο εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6, το οποίο ενσωματώνει ένα ελαφρύ υβριδικό σύστημα, με 48βολτη τάση, με μια μικρή μονάδα ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και 55 Nm και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh, η οποία φορτίζει είτε απευθείας από τον θερμικό κινητήρα, είτε κάνοντας ανάκτηση στο φρενάρισμα ή στο ρολάρισμα.
Το σύνολο αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Στη πράξη το 3008 Hybrid 136 e-DCS6 κινείται 100% ηλεκτρικά στην εκκίνηση και σε κάποιους επιτόπιους ελιγμούς και έως τα 10 χλμ./ώρα, και σε ορισμένες φάσεις με σταθεροποιημένη ταχύτητα. Από εκεί και πέρα ο θερμικός κινητήρας με την γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του κάνει όλη τη δουλειά με τον εξηλεκτρισμό να παίζει ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Σε σχέση με τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,2’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Τέλος η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 8 λτ./100 χλμ. με το αυτοκίνητο να είναι εντελώς καινούριο καθώς είχε διανύσει μόλις 60 χιλιόμετρα όταν το παραλάβαμε.
Με ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και απόλαυση
Από την στιγμή που θα καθίσεις στην θέση του οδηγού και θα βολευτείς ή όχι με την φιλοσοφία του, ανάλογα και με τον σωματότυπο του καθενός, και διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα, θα αντιληφθείς πως οι Γάλλοι έχουν αλλάξει επίπεδο ως προς την προσφερόμενη άνεση, ενώ παράλληλα σου δείχνει και τί είναι ικανό να κάνει, όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις. Οι μηχανικοί της Peugeot μπορεί να έχουν επιμείνει στη λύση με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά στη νέα του γενιά το 3008 αντιμετωπίζει πολύ καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα καταφέρνει να προσφέρει μία πιο συμπαγή αίσθηση από την λειτουργία της ανάρτησης, με την ποιότητα κύλισης να είσαι αισθητά αναβαθμισμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Όταν αφήσετε την άνεση που προσφέρει στις ευθείες των εθνικών δρόμων και μπείτε σε κομμάτι με στροφές θα διαπιστώσετε πως και εδώ η Peugeot έχει επέμβει σημαντικά. Σε καμία περίπτωση οι Γάλλοι δεν ισχυρίζονται πως πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά η έλλειψη κλίσεων του αμαξώματος, το γρήγορο και με καλή πληροφορηση τιμόνι και τα δυνατά φρένα, θα είναι αρωγός σας όταν ζητήσετε το κάτι παραπάνω. Το υβριδικό κινητήριο σύνολο συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 και ειδικά στην πόλη. Το ίδιο ισχύει και για το ταξίδι, και μόνο σε πιο γρήγορο ρυθμό και πλήρη επιτάχυνση διαπιστώνεις πως οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν σχετικά μακριά κλιμάκωση ή ότι θα ήθελες λίγη περισσότερη δύναμη. Για τους λάτρεις των εκτός δρόμου αποδράσεων, η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος θα σας δώσει τη δυνατότητα για κίνηση σε ένα πατημένο χώμα, αρκεί να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα δικίνητο αυτοκίνητο.
Συμπερασματικά
Προφανώς η εμπορική πορεία της προηγούμενης γενιάς του 3008, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν και φυσικά η αντικατάστασή του, ήταν μία δύσκολη άσκηση για τους ανθρώπους της Peugeot. Ωστόσο η ρηξικέλευθη σχεδιαστική αλλαγή, η αύξηση των εσωτερικών χώρων, η αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας και η ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και οδηγική απόλαυση, σημαίνουν πως και η νέα γενιά του μοντέλου θα συνεχίσει την εμπορική πορεία του προκατόχου του. Τα 36900 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει, σαφώς και δεν είναι λίγα, αλλά και η προηγούμενη γενιά του δεν είχε ως μεγάλο ατού τη τιμή του, αλλά τα αμιγώς αυτοκινητικά χαρακτηριστικά, όπως συμβαίνει και με το νέο μοντέλο.