Έχοντας οδηγήσει τόσο τη πετρελαιοκίνητη όσο και τη βενζινοκίνητη έκδοση του Peugeot 3008, αμφότερα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, δεν χάσαμε την ευκαιρία να βρεθούμε ξανά στο πραγματικά εμπνευσμένο εσωτερικό του Γαλλικού SUV, προκειμένου να δοκιμάσουμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των έξη σχέσεων για περίπου 1500 χιλιόμετρα, σε κάθε είδους διαδρομή. Πρίν όμως πάμε στην ουσία, που δεν είναι άλλη από το συνδυασμού του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με το EAT6 κιβώτιο, ας θυμηθούμε λίγο τη δεύτερη γενιά του 3008. Μία γενιά εντελώς διαφορετική σε όλα τα επίπεδα από τη προηγούμενη, μία γενιά η οποία επί της ουσίας έδειξε πως είναι ικανή να βάλει τη Peugeot σε ένα νέο, σαφώς πιο ενδιαφέρον, σχεδιαστικά και όχι μόνο, δρόμο.

Από τα πλέον καλαίσθητα
Από όποια πλευρά και αν παρατηρήσεις το νέο 3008 έχει κάτι να σου πεί, ένα τουλάχιστον σημείο να σταθείς, να παρατηρήσεις και να σχολιάσεις θετικά. Στο εμπρός μέρος Η εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τα Led φωτιστικά και η αίσθηση της καλαίσθητης αλλά επιβλητικής κομψότητας, κερδίζουν τις εντυπώσεις και μαγνητίζουν το βλέμμα. Στο πλαϊνό μέρος τα φρύδια στα φτερά των τροχών, τα ενισχυμένα μασπιέ και οι ποδιές προσφέρουν στην προστασία και στη δυναμική περιπέτειας, ενώ το σχεδιαστικό τρικ με τη διαφορετική απόχρωση της δεύτερης και τρίτης κολόνας προσθέτει πόντους στην εμφάνιση και αποδεικνύει περίτρανα το μελετημένο του πράγματος.

Και το πίσω μέρος είναι εξίσου ευφάνταστο και συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο ένα σύνολο το οποίο δείχνει προσεγμένο μέχρι τη τελευταία σχεδιαστική του πινελιά. Το νέο Peugeot 3008 είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα EMP2 του group PSA κάτι που σημαίνει πως έχει το προνόμιο της ελαφρύτερης κατασκευής, εξαιτίας και της χρήσης σύγχρονων μεθόδων και υλικών. Ο χάλυβας υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, το αλουμίνιο και τα θερμοπλαστικά έχουν συνδυαστεί ώστε να εξασφαλίσουν μειωμένο κατά 100 κιλά βάρος στον μέσο όρο, πάρα τις αυξημένες διαστάσεις του. Με 4.447 μέτρα μήκος, 1.591 μέτρα πλάτος, 1.624 μέτρα μήκος και με 2.675 μέτρα μεταξόνιο το 3008 καταφέρνει να συνδυάζει τη πληθωρικότητα με τη κομψότητα και τη καλαισθησία.

Προσεγμένο παντού
Και αν το εξωτερικό του αυτοκινήτου είναι ένας πραγματικός μαγνήτης βλεμμάτων, τότε το εσωτερικό του αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Η σχεδίαση είναι ότι πιο σύγχρονο και φρέσκο συναντούμε όχι μόνο στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά γενικά στην αυτοκίνηση. Το μικρό τιμόνι σε συνδυασμό με το i-Cockpit της Peugeot και τους μοναδικούς σε σύλληψη και υλοποίηση διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, δημιουργούν το πιο προχωρημένο και ευχάριστο εσωτερικό που έχουμε συναντήσει. Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα.

Η εντυπωσιακή οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει, αλλά δεν κλέβει τη παράσταση, καθώς είναι τόσα και τόσο έντονα τα στιλιστικά στοιχεία, που δύσκολα κάποιο από αυτά θα διεκδικήσει τη πρωτιά στη πρωτοτυπία. Μία από τις πρωτοτυπίες είναι τα υλικά με τα οποία έχει επενδυθεί το εσωτερικό, τα οποία εκτός από πολύ ποιοτικά δημιουργούν και όμορφες διχρωμίας, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολικά μοναδική αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα των επιβατών. Ο αριθμός αυτών μπορεί να φτάσει ακόμη και τους πέντε, χωρίς πρόβλημα ως προς την άνεση και τον τρόπο με τον οποίο θα βολευτούν ακόμη και για ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά τα 591 λίτρα του χώρου των αποσκευών, συμπληρώνουν με ιδανικό τρόπο το θέμα της χωροταξίας. Από εκεί και πέρα η προσπάθεια για αναβάθμιση της προσφερόμενης ποιότητας, ο κρυφός φωτισμός, οι χώροι για μικροαντικείμενα με αποκορύφωμα τον κλιματιζόμενο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τον καλαίσθητο επιλογέα, ολοκληρώνουν μία σχεδόν αψεγάδιαστη καμπίνα.

Ιδανικός συνδυασμός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1600άρη turbodiesel τεχνολογίας BlueHDi ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 300 Nm και ο οποίος συνδυαζόταν με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο των έξη σχέσεων, αυξάνοντας κατακόρυφα τη προσφερόμενη άνεση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 11.6’’ ενώ η τελική του φτάνει τα 185 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά της διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 6.8 λτ./100 χλμ, οδηγώντας αρκετά σβέλτα τόσο στο ταξίδι, όσο και εντός πόλης. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 219 χιλιοστά και σε συνδυασμό με τα M+S ελαστικά καθώς και το σύστημα Grip Control με τις πέντε ρυθμίσεις (Normal, Snow, Sand, Mud, ESP OFF) οι δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση είναι αυξημένες.

Για ξεκούραστα χιλιόμετρα
Kαλή η εξωτερική εικόνα, ακόμη καλύτερη η εσωτερική άνεση και εμφάνιση, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως μιλάμε – γράφουμε για αυτοκίνητο, οπότε όλη η ουσία βρίσκεται στο τι γίνεται όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Η αρχική αίσθηση λοιπόν όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι πως δύσκολα θα βολευτείς. Αυτό όμως διαρκεί λίγα μόλις δευτερόλεπτα, καθώς στη συνέχεια διαπιστώνεις πως θα βρείς τη θέση που σου ταιριάζει. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα συνειδητοποιήσεις πως όλα βρίσκονται εκεί που θέλεις. Τα χειριστήρια, το τιμόνι, όλα είναι φτιαγμένα για να εξυπηρετούν πρωτίστως τον οδηγό, ο οποίος θα νιώσει ότι βρίσκεται σε ένα πολύ οικείο και φιλόξενο περιβάλλον. Και βεβαίως οι εκπλήξεις δεν σταματούν εκεί. Μάλιστα οι ακόμη πιο ευχάριστες ειδήσεις προέρχονται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνετε μαζί του.

Εκεί θα διαπιστώσετε πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εκεί θα καταλάβετε πως αυτό με αυτό το μοντέλο η Peugeot ανεβαίνει όχι σκαλοπάτι αλλά κεφαλόσκαλο ολόκληρο. Ανεβάζεις χιλιόμετρα στην εθνική οδό και αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση. Αφήνεις τις ευθείες και μπαίνεις στις στροφές και διαπιστώνεις πως οδηγείς ένα γνήσιο Peugeot, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ύψος και όγκο. Άκαμπτο αμάξωμα, αναρτήσεις με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, γρήγορο τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα είναι το ένα κομμάτι του παζλ.

Το άλλο είναι αφενός ο κινητήρας, γνώριμα ικανός, αφετέρου το κιβώτιο. Ναι ένα αυτόματο κιβώτιο που χαίρεσαι, απολαμβάνεις να οδηγείς στη πόλη, καθώς πολύ απλά δεν ασχολείσαι μαζί του, ενώ το ευχαριστιέσαι και στο ταξίδι ή στην οδήγηση σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, καθώς οι αλλαγές γίνονται πολύ γρήγορο. Όσο για τη λειτουργία του Grip Control, αυτή βοηθάει σημαντική σε εκτός δρόμου καταστάσεις, αρκεί να θυμάστε πως δεν οδηγείτε ένα τετρακίνητο όχημα. Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή των 33500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 120 ίππων με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο. Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, δεν σημαίνει πως και η συγκεκριμένη τιμή δεν είναι κάπως υψηλή, ειδικά για μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος. Ωστόσο η πρωτοτυπία, όπως πάντα άλλωστε, έχει και το ανάλογο κόστος.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Κιβώτιο
- Κατανάλωση
- Εικόνα εσωτερικού
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Τιμή
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 120 |
0-100 | 11.6″ |
Τελική ταχύτητα | 185 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.8 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 114 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]