Υπάρχουν πολλά για τα οποία επικρατεί απαισιοδοξία στην βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά κάπου-κάπου, εμφανίζεται μία αχτίδα φωτός για να κάνει την ημέρα μας λίγο καλύτερη. Σήμερα, η αχτίδα αυτή προέρχεται από την Abarth που εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει απομείνει με ένα μόνο μοντέλο στην γκάμα της και προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί με αυτό. Σύντομα όμως, η ιταλική εταιρία θα αποκτήσει μία ενδιαφέρουσα προσθήκη που παίρνει τη μορφή του αμιγώς ηλεκτρικού “Νέου 500”. Φήμες σχετικά με την καυτή έκδοση του Νέου 500 κυκλοφορούν εδώ και αρκετό καιρό ενώ πιο πρόσφατα ακούσαμε πως το μοντέλο θα παρουσιαστεί στο προσεχές μέλλον χωρίς να γνωρίζουμε βεβαίως ότι αυτό το “προσεχές μέλλον” είναι σε μερικούς μήνες, αν όχι σε μερικές εβδομάδες από τώρα. Οι φήμες αυτές επιβεβαιώνονται με την διαρροή μίας φωτογραφίας που αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δείχνει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Abarth – το 595e, όπως θα ονομάζεται μάλλον.
Όπως είναι φυσικό δεδομένου ότι πρόκειται για διαρροή, η φωτογραφία δεν συνοδεύεται από πληροφορίες σχετικά με το επερχόμενο μοντέλο. Δείχνει όμως ένα καυτό hatchback σε έντονο, σχεδόν… τοξικό πράσινο χρώμα με το σήμα του σκορπιού στο καπό και το λογότυπο της εταιρίας ολογράφως στην “κλειστή” γρίλια. Δείχνει επίσης έναν ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα με μία λευκή προσθήκη τύπου splitter χαμηλά και ανασχεδιασμένα πλαϊνά. Δυστυχώς, δεν έχουμε εικόνα από το πλάι, που θα αποκάλυπτε τις ζάντες ελαφρού κράματος και ίσως ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης, ούτε από το πίσω μέρος για να δούμε πώς άλλαξε ο προφυλακτήρας και αν προστέθηκε κάποια πιο επιθετική αεροτομή.
Όσον αφορά στα μηχανικά, θεωρούμε δεδομένο ότι το Abarth 595e θα έχει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης ώστε να αποκτήσει πιο… πικάντικη οδική συμπεριφορά ενώ περιμένουμε να δούμε αν θα υπάρχουν αλλαγές στο κινητήριο σύνολο. Να θυμίσουμε ότι το standard “Νέο 500” εξοπλίζεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων και μία μπαταρία 23.8 kWh, είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα 118 ίππων που συνδυάζεται με μία μπαταρία 42.0 kWh. Με τον ισχυρότερο συνδυασμό, το ηλεκτρικό 500 χρειάζεται 9.0 δευτερόλεπτα για το σπριντ στα 100 km/h, χρόνος που είναι αξιοπρεπής για ένα αυτοκίνητο πόλης αλλά όχι για ένα σύγχρονο καυτό hatchback. Λύσεις υπάρχουν για την αύξηση της ιπποδύναμης, είτε με έναν δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα είτε με την προσθήκη ενός ακόμα στον πίσω (που μετατρέψει το 595e σε ένα τετρακίνητο θηριάκι τσέπης) αλλά δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις προθέσεις της ιταλικής μάρκας. Οι πληροφορίες πάντως, λένε ότι το μοντέλο θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Νοέμβριο και θα λανσαριστεί στην αγορά εντός του 2023, οπότε δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες.