Η ισπανική γωνιά του ομίλου Volkswagen διανύει μία εξαιρετική περίοδο, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου παγκοσμίως δεν έχει να δείξει ούτε εξαιρετική σταθερότητα ούτε ιστορική άνθιση. Κι όμως, η Seat έκλεισε το 2024 με αύξηση της τάξης του 7.5% στις παραδώσεις της με 310.000 αυτοκίνητα να έχουν βρει καινούρια σπίτια και η Cupra πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο αφήνοντας πίσω της το 2024 ως μία χρονιά ρεκόρ με περίπου 700.000 παραδώσεις. Κι όμως, όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για να κρατήσουν τον επικεφαλής των δύο εταιριών, Wayne Griffiths, που όπως έγινε γνωστό εχθές αποφάσισε να παραιτηθεί.
Ο επίσημος λόγος για τον οποίο ο κατά γενική ομολογία επιτυχημένος στην θέση του, Wayne Griffiths, αποφάσισε να παραιτηθεί είναι πως “θέλει να κυνηγήσει νέες προκλήσεις” που είναι κωδικός ο οποίος χρησιμοποιείται πολύ συχνά από εταιρίες και τους εκπροσώπους τους όταν οι πραγματικοί λόγοι δεν θέλουν να γίνουν γνωστοί για οποιονδήποτε λόγο. Από την άλλη, θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι λόγοι είναι προσωπικοί και να το αφήσει εκεί. Η ουσία είναι ότι ο Griffiths διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος τόσο της Seat όσο και της Cupra από το 2020 και η συνεισφορά του στην διαμόρφωση της στρατηγικής τους και στην υλοποίηση του πλάνου εξέλιξης τους ήταν καθοριστική. Ιδίως στην περίπτωση της Cupra που ανεξαρτητοποιήθηκε πολύ πρόσφατα και έγινε πολύ γρήγορα μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη, ο Griffiths ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπό την δική του ηγεσία η ισπανική μάρκα λάνσαρε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της.
“Ο Wayne Griffiths έκανε εξαιρετική δουλειά στο χτίσιμο της Cupra και την αναδιάρθρωση της εταιρίας. Η κατανόηση της μάρκας ήταν αξιοθαύμαστη. Είναι, με την καλύτερη δυνατή έννοια, ένας πραγματικός car guy. Τον ευχαριστούμε για την εξαιρετική συνεισφορά του και του ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον.”
Δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου και άμεσος προϊστάμενος του Griffiths, Thomas Schafer. Το θέμα είναι τώρα ποιος θα τον διαδεχθεί. Ο πήχης έχει τοποθετηθεί εξ αρχής πολύ ψηλά και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο αντικαταστάτης του απερχόμενου CEO θα προέλθει από το εσωτερικό των δύο εταιριών, οπότε θα έχει γνώση της κουλτούρας τους ή θα είναι κάποιος “ξένος” με φρέσκιες ιδέες αλλά ελάχιστη γνώση σχετικά με το τι κάνει την κάθε μάρκα ξεχωριστή. Σε κάθε περίπτωση, η παραίτηση του Griffiths έρχεται εντελώς απροσδόκητα σε ένα κομβικό σημείο τόσο για την Seat όσο και για την Cupra, για διαφορετικούς λόγους για την κάθε μία αλλά είμαστε σίγουροι ότι ο άνθρωπος που θα επιλεγεί θα συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε ο Wayne Griffiths.