Το RAV4 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Toyota. Μία μεταφορική κολώνα στην γκάμα της που από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά αποτελεί μία παγκόσμια σταθερά για την ιαπωνική μάρκα. Στην Ευρώπη μπορεί να έχει χάσει μέρος της δημοτικότητας του αλλά έχει κερδίσει σε άλλα μέρη του κόσμου και με τη νέα, 6η γενιά του στοχεύει ακόμα ψηλότερα. Αυτό που έχει ενδιαφέρον με το νέο μοντέλο είναι ότι η Toyota επέλεξε τον δρόμο της ριζικής ανανέωσης και όχι αυτό της σχεδίασης ενός ολοκαίνουριου μοντέλου και αυτό σημαίνει ότι το νέο RAV4 χρησιμοποιεί μία αναβαθμισμένη έκδοση της αρχιτεκτονικής του προκατόχου του. Ωστόσο φέρνει στο παιχνίδι νέο design, επιπλέον τεχνολογία και μία αναμενόμενα, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων…
Ας ξεκινήσουμε με το design, όπως κάνουμε πάντα. Εδώ δεν έχουμε εκπλήξεις. Αυτό που έχουμε είναι ένα αμάξωμα παρόμοιων διαστάσεων με τον προκάτοχο του, που υιοθετεί στοιχεία από την τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα της ιαπωνικής εταιρίας. Στοιχεία όπως τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα που μοιάζουν ως μία πιο… σκληροτράχηλη εκδοχή των φωτιστικών σωμάτων που έχουμε ήδη δει σε άλλα μοντέλα της Toyota όπως το Prius, το C-HR κ.ά. Τα νέα φανάρια συνδυάζονται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και ένα πιο σμιλευμένο καπό που αθροιστικά δημιουργούν επιθετικές πρώτες εντυπώσεις.
Στα πλαϊνά κλέβουν την παράσταση οι τραπεζοειδείς θόλοι που “γεμίζουν” με ζάντες ελαφρού κράματος 17 έως 20 ιντσών ενώ οι πτυχώσεις που ξεκινούν από το πίσω παράθυρο και καταλήγουν στο εμπρός φτερό παίζουν με το φως και καμουφλάρουν τον όγκο του αυτοκινήτου. Ανανεωμένο είναι και το πίσω μέρος βεβαίως, με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, την πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα και την ελαφρώς μεγαλύτερη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Συνολικά, μία εξέλιξη του είδους όπως προείπαμε αλλά σε κάθε περίπτωση, μία επιτυχημένη εξέλιξη που εκμοντερνίζει την εμφάνιση του μοντέλου χωρίς να διχάζει.
Ο ίδιος αέρας ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα όπου το πρώτο πράγμα που βλέπουμε είναι το νέο cockpit. Σύμφωνα με την Toyota, το RAV4 είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με τη νέα γενιά του συστήματος multimedia που αποτελεί μέρος ενός ολοκαίνουριου ψηφιακού οικοσυστήματος και δημιουργεί μία απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης. Ο οδηγός απολαμβάνει την ευκρίνεια του νέου πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών όπου προβάλλονται και πληροφορίες σχετικές με την πλοήγηση (και όχι μόνο) ενώ μία νέα οθόνη 12.9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό παρέχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες και χαρακτηρίζεται από τον εύκολο χειρισμό και την έξυπνη σχεδίαση των μενού. Είναι σαφές ότι το εσωτερικό του νέου Toyota RAV4 εστιάζει στην πρακτικότητα και την ευχρηστία ενώ από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει η ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota Safety Sense 4.0 που κάνει επίσης ντεμπούτο στο νέο μοντέλο.
Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, η εταιρία παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της και προσφέρει αποκλειστικά εξηλεκτρισμένες επιλογές. Έτσι, στην βάση της γκάμας είναι δύο full υβριδικές εκδόσεις με την μπροστιοκίνητη να παρέχει 183 ίππους και την τετρακίνητη “AWD-i” 191 ίππους, όποιος επιθυμεί το κάτι παραπάνω όμως, είτε σε επίπεδο εξηλεκτρισμού είτε σε επίπεδο ιπποδύναμης, θα πρέπει να επιλέξει κάποια από τις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Για πρώτη φορά το RAV4 προσφέρει μία μπροστιοκίνητη plug-in υβριδική έκδοση η οποία είναι ικανή για 268 ίππους και στην κορυφή της γκάμας είναι η τετρακίνητη “AWD-i” που παρέχει 304 ίππους και επιτρέπει στο μεγάλο SUV να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 5.8 δευτερόλεπτα. Όλες οι PHEV εκδόσεις εξοπλίζονται με μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 22.7 kWh που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία του RAV4 στα 100 χιλιόμετρα ενώ για την φόρτιση της από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της απαιτούνται μόλις 30 λεπτά χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή 50 kW – ένα σπάνιο χαρακτηριστικό στην κατηγορία.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Toyota εμπλούτισε την οικογένεια του νέου RAV4 και με την GR Sport έκδοση που ξεχωρίζει χάρη στη νέα γρίλια, τις εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών και στο εσωτερικό, τα νέα αλουμινένια πεντάλ και τα σπορ καθίσματα. Όπως δηλώνει η εταιρία όμως, το RAV4 GR Sport είναι κάτι παραπάνω από ένα πακέτο εμφάνισης καθώς οι επεμβάσεις στο design συνδυάζονται με νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, φαρδύτερα ελαστικά και νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης ούτως ώστε να προσφέρει μία πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης που χαρακτηρίζεται από την ωριμότητα και τα σπορ χαρακτηριστικά. Περισσότερες λεπτομέρειες για το Toyota RAV4 και πιο συγκεκριμένα, για τις εκδόσεις που θα είναι διαθέσιμες στην χώρα μας και την τιμή τους, θα έχουμε πιο κοντά στο λανσάρισμα του στην αγορά.