Pagani Utopia Roadster – Έργο τέχνης!

Pagani Utopia Roadster – Έργο τέχνης!

Οι δημιουργίες της Pagani έχουν την τάση να διχάζουν. Είναι εκκεντρικές, ιδιόρρυθμες και περίεργες όμως κανείς και το τονίζω, απολύτως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι είναι έργα τέχνης. Μπορεί να μην συμφωνείς με την τέχνη, μπορεί να αμφιβάλλεις για την αισθητική της και μπορεί να θεωρείς ότι είναι υπερεκτιμημένη αλλά υπάρχει ένα στοιχείο που σε κρατά καθηλωμένο μπροστά της. Η αριστοτεχνία με την οποία είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη μία Pagani έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα και αυτό δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο εμφανές απ’ ότι στην ολοκαίνουρια Utopia Roadster. Η νέα δημιουργία της Pagani δεν είναι τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από την cabriolet εκδοχή της Utopia που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της πριν από δύο χρόνια περίπου και ενώ δεν θα έπρεπε να μας φαίνεται τόσο εντυπωσιακή καθώς δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, το βρίσκω εξαιρετικά δύσκολο να σταματήσω να την κοιτάω, ειδικά σε αυτό το απίστευτο, βαθύ “Habanero Red” χρώμα.

Ο σχεδιασμός δεν έχει αλλάξει σε σύγκριση με την coupe. Η Pagani Utopia Roadster έχει τα ίδια φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τις ίδιες καμπύλες, τα ίδια αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων, στα μαρσπιέ και στο πίσω μέρος και είναι λογικό καθώς ο Horacio Pagani σχεδίασε και τις δύο εκδόσεις ταυτόχρονα. Δύσκολα θα βρεις διαφορές στο design ανάμεσα στην coupe και την Roadster – κάθε μικρή και μεγάλη λεπτομέρεια βρίσκεται και στις δύο εκδόσεις, από την μεγάλη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος μέχρι την πανέμορφη, τετραπλή απόληξη της εξάτμισης και από τις μοναδικές πόρτες μέχρι τις ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών μπροστά και 22 πίσω. Η Utopia Roadster “πατάει” στα καινοτόμα Pirelli P Zero Corsa Cyber ελαστικά που έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν με το όχημα διαβάζοντας δεδομένα από το ABS, από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης κ.α. ώστε να μεγιστοποιήσουν την απόδοση. Η μοναδική διαφορά ανάμεσα στην coupe και την Roadster εντοπίζεται στις οροφές και χρησιμοποιούμε πληθυντικό καθώς η Pagani στην άπειρη σοφία της έχει εξοπλίσει την ανοιχτή Utopia με δύο διαφορετικές οροφές: μία σκληρή που αφαιρείται και αποθηκεύεται στο γκαράζ (ή στο σαλόνι, γιατί όχι) και μία μαλακή που μπορεί να βολευτεί στο αυτοκίνητο.

Η Utopia Roadster είναι πανομοιότυπη με την coupe και στον τομέα των μηχανικών. Εκεί, βρίσκουμε έναν θηριώδη, twin-turbo V12 με χωρητικότητα 6.0 λίτρων που κατασκευάζει η Mercedes-AMG για την Pagani και είναι ικανός για 864 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 1.100 Nm ροπής από τις 2.800 έως τις 5.900 σ.α.λ. Αυτός, συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο της Xtrac (προαιρετικά είναι διαθέσιμο και ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο) και ένα ηλεκτρομηχανικό διαφορικό για να φτάσει εν τέλει η ισχύς στους τροχούς του πίσω άξονα… αποκλειστικά! Το carbon-ceramic σύστημα πέδησης προέρχεται από την Brembo, αποτελείται από 6-πίστονες monolithic δαγκάνες σε δίσκους 410 χιλιοστών μπροστά και τετραπίστονες monolithic δαγκάνες σε δίσκους 390 χιλιοστών ενώ κάτι ακόμα που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι η Pagani Utopia Roadster ζυγίζει ακριβώς όσο και η coupe, δηλαδή 1.280 κιλά – σκέψου το… περίπου όσο μισή BMW M5!

Η εκθαμβωτική ομορφιά συνεχίζεται και στην καμπίνα όπου εννοείται ότι δεν υπάρχουν μεγάλες οθόνες παρά μόνο αυθεντικά υλικά δουλεμένα στο χέρι και μία αίσθηση πολυτέλειας που δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με τις ώρες για το τιμόνι που είναι κατασκευασμένο από ένα ενιαίο κομμάτι αλουμίνιο ή για τον πολύπλοκο, εκτεθειμένο μηχανισμό του επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου αλλά πολλές φορές είναι καλύτερο να αφήνεις τις εικόνες να μιλούν για εσένα. Αυτό που μπορούμε να πούμε εν συντομία είναι ότι η Utopia Roadster θα είναι ένα σπάνιο και πανάκριβο θηρίο. Η Pagani ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόλις 130 αντίτυπα για ολόκληρο τον κόσμο και ότι κάθε ένα από αυτά κοστίζει τουλάχιστον 3.1 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων αλλά τι να κάνεις; Η τέχνη σπανιότατα είναι προσιτή…

Prev Post Ford BlueCruise – Tεχνολογία οδήγησης με ελεύθερα χέρια
Next Post Η Recaro στα πρόθυρα της πτώχευσης!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook