Ορόσημο για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Stellantis.

Ορόσημο για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Stellantis.

Για κάποιους οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι η τεχνολογία που θα φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση. Απέχουμε αρκετό καιρό ακόμα για να τις δούμε σε ένα προσιτό μοντέλο μαζικής παραγωγής αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος κλάδος στερείται εξελίξεων και η πρόοδος που σημείωσαν οι Stellantis και Factorial Energy στην διαδρομή τους είναι κάθε άλλο παρά ασήμαντη καθώς “αναπαριστά ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στο μονοπάτι του λανσαρίσματος της επόμενης γενιάς μπαταριών στην αγορά”, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Σε αντίθεση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (ή ξηρού τύπου ή solid-state) προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερη φόρτιση. Οι κυψέλες 77 Ah που έχουν επικυρώσει η Stellantis και η Factorial Energy έχουν επιδείξει ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 375 Wh/kg με περισσότερους από 600 κύκλους και προχωρούν προς την πιστοποίηση τους για χρήση σε εφαρμογές που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, μία εξέλιξη-ορόσημο για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης μεγάλου format. Οι κυψέλες επιτρέπουν και μία δραστική μείωση στον χρόνο που απαιτείται για την φόρτιση τους καθώς για την αναπλήρωση του φορτίου από το 15, στο 90% της μέγιστης χωρητικότητας αρκούν 18 λεπτά σε θερμοκρασία δωματίου ενώ αξίζει να αναφέρουμε και το γεγονός ότι εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο ρυθμός αποφόρτισης έως 4C που σημαίνει ότι ως τεχνολογία, υποστηρίζει ακόμα και τις υψηλότερες απαιτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τέλος, η τελευταία formula που έχει δημιουργηθεί από τους ανθρώπους της Factorial δίνει την δυνατότητα στην μπαταρία να αποδίδει σε θερμοκρασίες από -30 βαθμούς Κελσίου, έως +45, ένα εύρος που υπερβαίνει τους προηγούμενους περιορισμούς των solid-state μπαταριών.

Η εξέλιξη μπαταριών είναι συμβιβασμός. Ενώ η βελτιστοποίηση ενός στοιχείου είναι απλή υπόθεση, η ισορρόπηση της ενεργειακής πυκνότητας, του κύκλου ζωής, της ταχύτητας φόρτισης και της ασφάλειας σε μία μπαταρία που προορίζεται για αυτοκίνητα με εργοστασιακή επικύρωση είναι μία σημαντική πρόοδος. Αυτό το επίτευγμα με την Stellantis φέρνει την τεχνολογία μπαταριών νέας γενιάς από την έρευνα και την εξέλιξη, στην πραγματικότητα.

Δήλωσε ο επικεφαλής της Factorial Energy, Siyu Huang. Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τις δύο εταιρίες; Σε αυτό το σημείο δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα όσον αφορά στο πότε θα περάσει η τεχνολογία σε μαζική παραγωγή αλλά μπορούμε να πούμε ότι η Stellantis σκοπεύει να ενσωματώσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Factorial σε έναν στόλο αυτοκινήτων επίδειξης εντός του 2026! Η λογική και οι πληροφορίες που προέρχονται από άλλους κατασκευαστές πάντως, υποδηλώνουν ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε ένα μοντέλο με solid-state μπαταρίες σε τιμή που να αφορά μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού πριν τα τέλη της δεκαετίας και αυτή είναι η αισιόδοξη πρόβλεψη…

Prev Post Αυτό είναι το Slate Truck που έχει την υποστήριξη του Jeff Bezos
Next Post Το Euro NCAP απειλεί τα μικρά, προσιτά μοντέλα;
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook