Οι Opel έχει καλύψει τις πιο κρίσιμες βάσεις της παρουσιάζοντας πριν από μερικά χρόνια το Corsa (και προσφάτως το facelift του), το νέο Astra και το νέο Mokka αλλά η δουλειά δεν έχει ολοκληρωθεί. Η γερμανική εταιρία μας έχει υποσχεθεί πως μέχρι το 2024 θα προσφέρει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο στην γκάμα της και αυτή η υπόσχεση δεν μπορεί να εκπληρωθεί χωρίς την ριζική ανανέωση των Crossland και Grandland. Αυτά είναι τα δύο παλαιότερα μοντέλα στην οικογένεια της με το πρώτο να έχει παρουσιαστεί και λανσαριστεί στην αγορά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 και το δεύτερο μερικούς μήνες αργότερα ενώ για να έχεις μία τάξη μεγέθους αναφορικά με την παλαιότητα τους, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Crossland χρησιμοποιεί ακόμα την PF1 αρχιτεκτονική του PSA Group. Όλα αυτά όμως θα αλλάξουν σύντομα καθώς η Opel επιβεβαιώνει για πρώτη φορά ότι τα δύο SUVs θα αντικατασταθούν εντός του 2024.
Η δεύτερη γενιά του Crossland αναμένεται να κάνει χρήση της CMP/eCMP πλατφόρμας που είναι συμβατή τόσο με θερμικούς κινητήρες (με ή χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση) όσο και με αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρα σύνολα. Από εκεί και πέρα, περιμένουμε μία μικρή αύξηση στις διαστάσεις, μία μεγάλη αύξηση στους διαθέσιμους χώρους και μία σημαντικότατη αναβάθμιση τόσο στην ποιότητα, το ραφινάρισμα και την πολυτέλεια όσο και στην τεχνολογία. Όσο για το νέο, αποκλειστικά διαθέσιμο ως ηλεκτρικό Grandland, λέγεται πως θα μοιράζεται την ίδια, STLA Medium πλατφόρμα με την επόμενη γενιά του Peugeot 3008 με ότι αυτό συνεπάγεται για κάθε τομέα του οχήματος αλλά και το focus στα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα καθώς το γαλλικό SUV έχει ήδη επιβεβαιωθεί με τρεις διαφορετικές επιλογές και αυτονομία έως 700 χιλιομέτρων. Το νέο Grandland θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Opel στο Eisenach της Γερμανίας που αναβαθμίζεται και εκμοντερνίζεται χάρη σε μία επένδυση ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η Opel θέλει να μετατραπεί σε μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2028. Μέχρι τότε, θα συνεχίσει να λανσάρει εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά εμπλουτίζοντας την γκάμα της και προσφέροντας διαφορετικές επιλογές για διαφορετικές ανάγκες. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι η Opel συνεχίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας της υδρογονοκίνησης που προς το παρόν εκπροσωπείται στην γκάμα της από το Vivaro-e Hydrogen με ένα μεγαλύτερο “μεταφορέα” κυψελών υδρογόνου να προστίθεται το 2024.