Στην Capital Markets Day της Volvo Cars, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, παρουσιάστηκε η νέα πρωτοποριακή προσέγγιση στην τεχνολογία. Είναι η προσέγγιση που θα χαρακτηρίζει την εταιρεία στο μέλλον, διοχετεύοντας όλες τις προσπάθειες τεχνολογικής εξέλιξης στην ίδια κατεύθυνση, την κατασκευή αυτοκινήτων που γίνονται καλύτερα όσο περνά ο χρόνος. Ξεκινώντας με το EX90, τα μελλοντικά ηλεκτρικά της αυτοκίνητα θα βασίζονται στον ίδιο θεμελιώδη πυρήνα συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων, λογισμικού και hardware, που ονομάζεται τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset. Πρόκειται για μία και μοναδική βάση λογισμικού και τεχνολογίας, η οποία εμπεριέχει όλες τις μονάδες και τις λειτουργικότητες που θα χρησιμοποιούμε στη μελλοντική γκάμα των προϊόντων μας.
Και μπορεί να διαμορφωθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως τα δομικά στοιχεία σε ένα κτίριο. Καθένα από τα νέα αυτοκίνητά μας θα αποτελεί μία επιλογή -ή ένα υποσύνολο- δομικών στοιχείων από την τεχνολογική στοίβα Superset. Θα βελτιώνουμε και θα αναπτύσσουμε συνεχώς αυτή την τεχνολογική στοίβα. Η συγκεκριμένη προσέγγιση εξασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητά της Volvo θα γίνονται πραγματικά καλύτερα με την πάροδο του χρόνου, καθώς όλη η δουλειά στην εξέλιξη θα εστιάζει στη βελτίωση και την αναβάθμιση της μίας και μόνης τεχνολογικής στοίβας. Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά στο EX90 θα ωφελήσει απευθείας το ES90, και ότι η δουλειά που γίνεται για το ES90 θα συνεχιστεί – τόσο στην εξέλιξη του EX60 που ακολουθεί, όσο και στη βελτίωση του EX90 που βρίσκεται ήδη στα χέρια των πελατών, και ούτω καθεξής.
Εξέλιξη κλειστού κυκλώματος
Η στρατηγική της τεχνολογικής στοίβας Superset, επιτρέπει να παρέχονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας σε διαφορετικές εκδοχές προϊόντων, είναι θεμελιώδης στην πρωταρχική αντίληψη για την κατασκευή αυτοκινήτων. Τώρα πραγματοποιείται η εξέλιξη κλειστού κυκλώματος, με βάση δεδομένα, συνδεσιμότητα, λογισμικό και σύστημα κεντρικού υπολογιστή. Αυτή η μετάβαση στον κεντρικό υπολογιστή είναι τόσο σημαντική όσο και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Επηρεάζει οτιδήποτε συνδέεται στο ηλεκτρικό σύστημα των αυτοκινήτων και τα δυνητικά οφέλη είναι απεριόριστα. Δημιουργώντας μία διαδικασία εξέλιξης κλειστού κυκλώματος, θα είναι εφικτή η βελτίωση κάθε πτυχής των αυτοκινήτων αδιάκοπα και χωρίς περιορισμό, χάρη στην πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο και τις προηγμένες υπολογιστικές δυνατότητες των αυτοκινήτων, καθώς και μέσω των μηχανικών στα κέντρα εξέλιξης.
Η επόμενης γενιάς πλατφόρμα μας SPA3
Σημαντικό δομικό στοιχείο για κάθε ένα από τα μοντέλα της Volvo είναι η ηλεκτρική τεχνολογική βάση. Ένας συνδυασμός των πιο πρόσφατων συστημάτων κίνησης, καθώς και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, πάνω στον οποίο δομείται το αυτοκίνητο. Για να βρίσκεται σε ηγετική θέση όσον αφορά την κινητικότητα επόμενης γενιάς, η Volvo αναπτύσσει μία νέα ηλεκτρική τεχνολογική βάση, που ονομάζεται SPA3, η οποία θα υποστηρίζεται από την τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset. Το πρώτο αυτοκίνητό μ που θα βασιστεί στην SPA3 θα είναι το επόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV EX60.
Η SPA3 βασίζεται σε πολλά από τα δομικά στοιχεία της SPA2 και εισάγει αρκετές σημαντικές αναβαθμίσεις. Για παράδειγμα, θα διαθέτει ενισχυμένη ικανότητα κεντρικού υπολογιστή, η οποία θα επιτρέψει να διασφαλίζεται υψηλότερη απόδοση και να βελτιώνονται οι λειτουργίες μέσω της τεχνολογικής στοίβας. Ωστόσο, η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι η αρχιτεκτονική της SPA3 σχεδιάστηκε για να έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες επέκτασης σε σχέση με την προκάτοχό της. Αυτό σημαίνει ότι, εάν θέλει, η Σουηδική εταιρία θα μπορεί να εξελίσσει και να κατασκευάζει συνεχώς αυτοκίνητα κάθε μεγέθους -μεγαλύτερα από το EX90 και μικρότερα από το EX30- χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογική βάση. Η σπονδυλωτή διάρθρωση και οι δυνατότητες αναβάθμισης της SPA3 θα αποφέρουν χαμηλότερα κόστη επένδυσης -και με μικρότερες αποκλίσεις- σε σχέση με τις πωλήσεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει μελλοντικά σε μεγαλύτερη ρευστότητα.
Χαμηλότερo κόστoς παραγωγής
Έχοντας μία επεκτάσιμη αρχιτεκτονική SPA3, δημιουργούνται αυξημένες συνέργειες και βελτιώνεται η απόδοση της τεχνολογίας όσον αφορά τα συστήματα κεντρικού υπολογιστή, τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες, το megacasting (χύτευση μεγάλων τμημάτων του αμαξώματος από αλουμίνιο) και τη σπονδυλωτή κατασκευή – παράγοντες που στο σύνολό τους συνεισφέρουν σε σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής αυτοκινήτων. Το εργοστάσιό στην Τορσλάντα και η προετοιμασία του για την παραγωγή αυτοκινήτων με βάση την SPA3 αναδεικνύουν την προσέγγισή για την κατασκευή αυτοκινήτων στο μέλλον, με όλες τις δυνατότητες που χρειάζονται για να παραχθεί ένα αυτοκίνητο συγκεντρωμένες στο ίδιο μέρος.