Οι Κινέζοι γυρνούν την πλάτη στα γερμανικά αυτοκίνητα!

Οι Κινέζοι γυρνούν την πλάτη στα γερμανικά αυτοκίνητα!

Ποτέ δεν είναι καλό να σου γυρνάει την πλάτη η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, πόσο μάλλον τώρα που η βιομηχανία βρίσκεται στη μέση της μεγαλύτερης μεταμόρφωσης της ιστορίας της. Οι Γερμανοί στηρίζονται στην αγορά της Κίνας εδώ και πάρα πολλά χρόνια για την αύξηση των πωλήσεων τους και μέσα από αυτές, για την αύξηση των κερδών τους αλλά τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία ανησυχητική στροφή των Κινέζων αγοραστών που δείχνουν ότι αρχίζουν να προτιμούν τους εγχώριους κατασκευαστές έναντι των παραδοσιακών, premium εταιριών που κυριαρχούν για μεγάλο χρονικό διάστημα στις… ακριβές κατηγορίες. Το τελευταίο τρίμηνο, οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα παρουσίασαν πτώση της τάξης του 30%, για την Porsche το ποσοστό αγγίζει το 19%, για την VW το 15% και για την Mercedes το 13%.

Η πτώση αυτή δεν οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι οι Κινέζοι έχουν σταματήσει να αγοράζουν ακριβά αυτοκίνητα αν και η αύξηση του κόστους ζωής δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη την Κίνα. Αυτό λοιπόν, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό που προσφέρει περισσότερες εναλλακτικές, σε πολλές περιπτώσεις εξίσου πολυτελείς, άνετες, τεχνολογικά προηγμένες και με μοντέρνο design, έχουν οδηγήσει σε μία δραστική συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς των γερμανικών εταιριών στην Κίνα από το 25% που διατηρούσαν προ-πανδημίας, στο 15% και μάλιστα με πτωτικές τάσεις. Η κατάσταση δεν έχει φτάσει ακόμα σε ανησυχητικά επίπεδα αλλά λειτουργεί αναμφίβολα ως μία προειδοποίηση ότι η επιτυχία δεν είναι δεδομένη και ότι η κινέζικη αγορά αλλάζει, προσαρμόζεται και στρέφεται και στις premium κατηγορίες σε εγχώρια προϊόντα που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ενδεχομένως να βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο από τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό ή αν μη τι άλλου, να προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία.

Αγοραστές οι οποίοι έχουν κάνει την αλλαγή από κάποια γερμανική εταιρία σε μία εγχώρια αναφέρουν ότι το νέο, κινέζικο μοντέλο έχει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, πλουσιότερο εξοπλισμό, εξίσου καλές αν όχι καλύτερες επιδόσεις και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι και φθηνότερο. Πώς να ανταγωνιστεί κανείς αυτό; Οι Γερμανοί (και όχι μόνο) έχουν ένα βρει ένα τρόπο ο οποίος πιστεύουν/ελπίζουν ότι θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα. Η συνεργασία. Αφού δεν μπορείς να τους κερδίσεις, δούλεψε μαζί τους για να εξελίξεις νέα, καλύτερα προϊόντα μερικά εκ των οποία θα κατασκευάζονται στην Κίνα και θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμα εκεί έναντι πιο προσιτών τιμών. Το θέμα είναι να θα λειτουργήσει αυτή η στρατηγική αλλά και το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα σε αγορές όπως αυτές των Η.Π.Α. και της Ευρώπης που ναι μεν δεν έχουν τις προοπτικές ανάπτυξης της Κίνας αλλά δεν παύουν να είναι σημαντικές για τις μάρκες. Στην Ευρώπη η επέλαση των κινέζικων εταιριών έχει ξεκινήσει και γι’ αυτό οι θεσμοί ψήφισαν πρόσφατα την επιβολή δασμών έως 45% στα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Προφανώς δεν θα επιζήσουν και οι 50 διαφορετικές εταιρίες που θα προσπαθήσουν να καθιερωθούν αλλά ακόμα και 5 να επιζήσουν, θα είναι 5 επιπλέον ανταγωνιστές για να μοιραστεί η ίδια, λίγο ή πολύ, πίτα.

Prev Post Το Audi A2 γιορτάζει και… ανασταίνεται για μία τελευταία φορά!
Next Post Νέα Porsche 911 GT3 – Ο τέλειος συμβιβασμός!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook