Οι Γερμανοί επιστρέφουν δριμύτεροι στο Παρίσι και ευτυχώς δεν είναι με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν 84 χρόνια πριν αλλά με έναν σαφώς πιο κόσμιο, πολιτισμένο και… ενδιαφέροντα. Έπειτα από αποχή μίας διοργάνωσης ο όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε ότι η Volkswagen, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων, η Audi και η Skoda θα παραβρεθούν στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού που είναι προγραμματισμένο να λάβει χώρα την εβδομάδα από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου. Μαζί με τις 3 μάρκες του VW Group, μέρος θα λάβει και το BMW Group με τις BMW και Mini ενώ αφήνοντας στην άκρη για λίγο τους Γερμανούς, με την παρουσία τους θα τιμήσουν την μεγαλύτερη εναπομείνασα έκθεση αυτοκινήτου οι 3 μάρκες του Renault Group (Renault, Dacia και Alpine), οι 3 γαλλικές μάρκες της Stellantis (Citroen, DS και Peugeot), η Kia και ως μοναδική εκπρόσωπος της Κίνας προς το παρόν, η Seres.
Να θυμίσουμε ότι οι συμμετοχές που ανακοινώθηκαν έρχονται σε πλήρη αντιδιαστολή με την… ερημιά της έκθεσης της Γενεύης και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι αυτή η… ευρωπαϊκή επιστροφή στην έκθεση του Παρισιού αποτελεί ένα είδος αντίδρασης και αντίστασης στην επέλαση των κινέζικων εταιριών που άσχετα με το αν οι εκθέσεις, στην παρούσα μορφή τους, έχουν χάσει μέρος του πρεστίζ τους, μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον με τα πολυάριθμα μοντέλα τους και τις μεγάλες υποσχέσεις.
Επιβεβαιωμένα απούσες από την διοργάνωση στο Παρίσι θα είναι οι Mercedes, Cupra και Seat, Ford, Hyundai, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Suzuki και οι μάρκες της Geely, Volvo, Polestar και Zeekr. Δεν έχουν απαντήσει ή παραμένουν αναποφάσιστες όσον αφορά στην συμμετοχή τους η Toyota και οι μη-γαλλικές μάρκες του ομίλου Stellantis όπως για παράδειγμα η Alfa Romeo, η Fiat και η Lancia ενώ ανάμεσα στις σημαντικές αλλά και ολίγον αδικαιολόγητες απουσίες δεδομένων των φιλοδοξιών τους στην Ευρώπη είναι αυτές των MG, BYD, Chery και Great Wall. Δεν γνωρίζουμε αν οι κινέζικες εταιρίες εκφράζουν με αυτόν τον τρόπο την αντίθεση και την δυσαρέσκεια τους στους υψηλούς δασμούς που αποφάσισε να επιβάλλει η Ευρώπη στα αμιγώς ηλεκτρικά κινέζικα οχήματα αλλά η ουσία παραμένει ότι οι προαναφερθείσες μάρκες έχουν δηλώσει ότι δεν πρόκειται να λάβουν μέρος. Η Leapmotor που συνεργάζεται με την Stellantis, η Xpeng που συνεργάζεται με την VW, η Aiways και η Nio επίσης δεν έχουν ανακοινώσει τις προθέσεις τους και οι αναλυτές υποθέτουν ότι δεν θα έχουν παρουσία στο Παρίσι. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ενθουσιαζόμαστε για τον αριθμό των εκθετών της επερχόμενης έκθεσης καθώς οι παραδοσιακές διοργανώσεις συνεχίζουν να μην έχουν το ίδιο έρεισμα στον κόσμο και δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που θεωρούν ότι το κόστος της συμμετοχής είναι δυσανάλογο με τα οφέλη που προκύπτουν από αυτήν – κατά κύριο λόγο, την προβολή δηλαδή.