Η κατάσταση στη βιομηχανία αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή, για να μην πούμε τα τελευταία 3-4 χρόνια, δεν είναι ακριβώς… ρόδινη. Οι κατασκευαστές βρίσκονται υπό πολύ μεγάλη πίεση όχι μόνο λόγω της κοσμοϊστορικής αλλαγής που λαμβάνει χώρα με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση (εξαναγκασμένη σίγουρα, καλώς ή κακώς είναι μία διαφορετική συζήτηση) αλλά και επειδή βρίσκονται αντιμέτωποι με νέες εταιρίες. Η Tesla έχει ήδη καταξιωθεί και έχει δημιουργήσει έναν “στρατό” φανατικών οπαδών αλλά και μία γκάμα η οποία την οδηγεί σταθερά σε ολοένα και καλύτερες πωλήσεις, όμως δεν είναι μόνη της καθώς για πρώτη φορά οι Κινέζοι αρχίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και όποιος κάνει το λάθος να τους αγνοήσει, θα το πληρώσει αργά ή γρήγορα.
Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι το έχουν συνειδητοποιήσει και δεν παίρνουν την απειλή ελαφρά. Για να προασπιστούν τα κεκτημένα πολλών δεκαετιών, έχουν μπει σε μία κούρσα μείωσης του κόστους παραγωγής ώστε να προσφέρουν πιο προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ενώ παράλληλα βλέπουν την αγορά των ηλεκτρικών να μειώνει τους ρυθμούς ανάπτυξης της προκαλώντας ανησυχία σε όλους του εμπλεκόμενους. Σε αυτή την αρκετά ασταθή ή έστω ευμετάβλητη κατάσταση συνυπολόγισε και τις μειώσεις των κρατικών επιδοτήσεων που είναι αποτέλεσμα των πιέσεων που νιώθουν οι προϋπολογισμοί των κρατών και έχεις ένα σχεδόν εκρηκτικό μίγμα στο οποίο οι κατασκευαστές πρέπει όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά να εξασφαλίσουν και το μέλλον τους.
“Αν ήμουν κοντόφθαλμος θα αύξανα άμεσα τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μου αφήνοντας απλά τα περιθώρια να κατρακυλήσουν.”
Δήλωσε ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares που έχει εστιάσει αρκετές φορές στο πρόβλημα και έχει προειδοποιήσει επίσης για την επέλαση των Κινέζων στην περίπτωση που οι Ευρωπαίοι δεν αντιδράσουν.
“Φυσικά, όλοι προσπαθούν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών.”
Δήλωσε στο ίδιο μήκος κύματος με τον Tavares, ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo και κάπως έτσι φτάνουμε στον χορό που πρέπει να μάθουν και να εκτελέσουν άψογα όλοι όσοι θέλουν να υψώσουν το ανάστημα τους και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η τιμή των ηλεκτρικών στην αγορά πρέπει να μειωθεί ώστε να είναι ανταγωνιστικά απέναντι σε value-for-money προτάσεις που προέρχονται έξω από την Ευρώπη. Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει πρώτα να μειωθεί το κόστος παραγωγής τους και εκεί έγκειται το πρόβλημα όσο οι πρώτες ύλες παραμένουν ακριβές, οι μπαταρίες ορίζουν σε μεγάλο ποσοστό το συνολικό κόστος του εκάστοτε οχήματος και η τεχνολογία δεν έχει να προσφέρει σε αυτό το σημείο λύσεις. Η Stellantis έκανε το πρώτο θαρραλέο βήμα με το e-C3 ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η Renault με το νέο R5. Από εκεί και πέρα, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια το πού και πώς θα είμαστε σε 10 χρόνια από τώρα γιατί ούτως ή άλλως, κανείς δεν προέβλεψε πριν από 10 χρόνια πού και πώς είμαστε σήμερα…