Όταν κάποιος ή κάτι είναι σε τροχιά σύγκρουσης έχει επί της ουσίας δύο επιλογές. Η μία είναι να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις ώστε να αποφύγει την σύγκρουση. Όπως όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή, η Volkswagen δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι τέτοιο. Η δεύτερη είναι να διατηρήσει την ίδια πορεία και να προετοιμαστεί για την επερχόμενη, αναπόφευκτη σύγκρουση. Η Volkswagen μάλλον έχει επιλέξει αυτή την οδό και η λογική πίσω από αυτή την απόφαση είναι πως αν αλλάξει τροχιά ώστε να αποφύγει αυτή την σύγκρουση, ο δρόμος θα την οδηγήσει σε μία πολύ μεγαλύτερη στο όχι-και-τόσο-μακρινό μέλλον. Για να μην μιλάμε πλέον αυθαίρετα, οι εργαζόμενοι της Volkswagen που έχουν ήδη ξεκινήσει προειδοποιητικές στάσεις εργασίας απειλούν με κλιμάκωση αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά στις διαπραγματεύσεις με την διοίκηση, που βρίσκονται ήδη στον τέταρτο γύρο…
“Σήμερα, το εργατικό δυναμικό ορθώνει το ανάστημα του με τη μορφή μίας εθνικής απεργίας. Παντού, σε όλες τις εγκαταστάσεις, σε όλες τις βάρδιες, οι εργαζόμενοι της Volkswagen σταματούν την δουλειά όχι για δύο ώρες όπως την προηγούμενη φορά, αλλά για τέσσερις ώρες.
Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, τα πυροτεχνήματα της Πρωτοχρονιάς θα ακολουθήσει μία κλιμάκωση που αυτή η εταιρία δεν έχει βιώσει ποτέ ξανά στο παρελθόν.“
Δήλωσε εχθές ο εκπρόσωπος του σωματείου IG Metall και επικεφαλής της ομάδας διαπραγμάτευσης, Thorsten Groeger, κάνοντας κάτι παραπάνω από σαφείς τις προθέσεις των εργαζομένων. Ο Groeger πρόσθεσε ότι η διοίκηση έχει “μία τελευταία ευκαιρία” για να βρει μία συμβιβαστική λύση αυτή ή την επόμενη εβδομάδα αλλά ο διαπραγματευτής της Volkswagen, Arne Meiswinkel, επανέλαβε ότι η θέση της εταιρίας είναι να μειώσει την overcapacity και τα κόστη που σχετίζονται με τα εργοστάσια και να το κάνει με βιώσιμο τρόπο. Η γερμανική εταιρία ακόμα αναζητά τρόπο να γεμίσει μία τρύπα μεγέθους 4 δισεκατομμυρίων ευρών στο πρόγραμμα περικοπών ύψους 12 δις ευρώ που έχει καταστρώσει και οι στάσεις εργασίας των εργαζομένων δεν κάνουν ευκολότερη την κατάσταση. Αρκεί να σημειώσουμε ότι μία στάση εργασίας δύο ωρών στις τέσσερις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της μάρκας στο Wolfsburg ισοδυναμεί με περίπου 400-600 “χαμένα” οχήματα και όπως δηλώνει το σωματείο εκ μέρους των εργαζόμενων, η κατάσταση δεν πρόκειται να γίνει ευκολότερη αν η Volkswagen δεν αποσύρει τις προτάσεις για οριζόντιες μειώσεις μισθών και κλείσιμο εργοστασίων.
Να προσθέσουμε επίσης ότι η οργανωτική δομή της γερμανικής μάρκας προσφέρει σημαντικό βήμα στους εργαζόμενους καθώς οι εκπρόσωποι τους έχουν περίπου τις μισές θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας ενώ η πολιτεία της Κάτω Σαξονίας έχει άλλες δύο θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να “περάσει” οποιοδήποτε οδυνηρό μέτρο, ιδίως αυτά που αφορούν σε περικοπές ή/και απολύσεις και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, μόνο το μέλλον θα δείξει αν ό,τι συμβαίνει σήμερα θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα – είτε μιλάμε για επικράτηση της διοίκησης στις διαπραγματεύσεις, είτε για επικράτηση των εργαζόμενων.