Οι δασμοί στα κινέζικα μπορούν να πληγώσουν την Ευρώπη

Οι δασμοί στα κινέζικα μπορούν να πληγώσουν την Ευρώπη

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 η Ευρώπη έχει ξεκινήσει ένα είδος ψυχρού εμπορικού πολέμου με την Κίνα ανοίγοντας μία ξεκάθαρα στοχευμένη έρευνα που αφορά στις τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εισάγονται στο bloc και πιο συγκεκριμένα, αν οι εν λόγω τιμές είναι προϊόν κρατικών επιδοτήσεων με αποτέλεσμα να στρεβλώνουν την αγορά καθιστώντας τον ανταγωνισμό ανήμπορο να αντιδράσει. Το Πεκίνο έχει ήδη αντιδράσει χαρακτηρίζοντας την έρευνα ως μία “ξεδιάντροπη πράξη προστατευτισμού” που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο μέρη ενώ στο πλευρό της Κίνας, έστω και έμμεσα, τοποθετούνται εταιρίες όπως η BMW και η Volkswagen με υψηλόβαθμα στελέχη τους να προειδοποιούν ότι η επιβολή επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα μπορεί να βλάψει την Ευρώπη και την περιβόητη “Green Deal” της.

Θα μπορούσες πολύ γρήγορα να πυροβολήσεις τον εαυτό σου στο πόδι.

Δήλωσε ο επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse, σε δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου. Να σημειώσουμε καθώς έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία στην διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης άποψης ότι η BMW εισάγει από την Κίνα, όπου παράγονται, το ηλεκτρικό Mini και την iX3. Εκτός αυτού, η γερμανική εταιρία όπως και οι Volkswagen και Mercedes-Benz, στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην Κίνα, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά την Ευρώπη, αντικατοπτρίζοντας περίπου το 32% επί του συνόλου των πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Πιστεύουμε πως η βιομηχανία μας δεν χρειάζεται προστασία.

Συμπλήρωσε ο Zipse αν και ως αντίλογο θα μπορούσαμε πολύ εύκολο να αντιπαραβάλουμε την άποψη ενός άλλου ισχυρού άνδρα της βιομηχανίας αυτοκινήτου, του επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, που είναι υπέρμαχος της επιβολής υψηλότερων δασμών στα εισαγόμενα κινέζικα αυτοκίνητα. Από την άλλη, η Volkswagen μέσω του δικού της CEO, Thomas Schaefer, τάσσεται ανοιχτά στο πλευρό της BMW δηλώνοντας ότι υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος “αντίποινων”. Ο κίνδυνος αυτός είναι μεγαλύτερος απ’ ότι φαντάζεσαι καθώς τα αντίποινα θα μπορούσαν να πάρουν τη μορφή τεχνητών ή πραγματικών ελλείψεων σε εξαρτήματα και πρώτες ύλες που κατασκευάζονται στην Κίνα για όλους, πρακτικά, τους κατασκευαστές. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Zipse που ανέφερε πως “Δεν υπάρχει Πράσινη Συμφωνία στην Ευρώπη χωρίς κινέζικους πόρους”. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα λοιπόν. Δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο και οι παροτρύνσεις του Γάλλου προέδρου, Emmanuel Macron και της προέδρου της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, στον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping για την εξασφάλιση μίας ισορροπίας στο εμπόριο μεταξύ Κίνας και Ευρώπης δεν είναι τίποτα περισσότερο από φληναφήματα. Η έρευνα της Κομισιόν ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Νοέμβριο και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαβάσουμε τα ευρήματα και να δούμε την πορεία που θα επιλέξει η Ευρώπη για το μέλλον.

Prev Post Η Ford επανεξετάζει τους ρυθμούς εξηλεκτρισμού της
Next Post Το Υπουργείο Ναυτιλίας ορίζει τον τρόπο μεταφοράς οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook