Οι αμερικανικοί δασμοί θα βλάψουν τους Ευρωπαίους!

Οι αμερικανικοί δασμοί θα βλάψουν τους Ευρωπαίους!

Σε μία εποχή που η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου προσπαθεί να προστατευθεί από την απειλή εκ Κίνας, οι δασμοί που αποφάσισε να επιβάλλει η αμερικανική κυβέρνηση του Donald Trump σε όλα τα εισαγόμενα οχήματα ίσως να ήταν το τελευταίο που ήθελε και λογικά, προκαλεί έντονη ανησυχία όχι μόνο για την ίδια αλλά και για την αμερικανική βιομηχανία αυτοκινήτου.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επενδύουν στις Η.Π.Α. για δεκαετίες, δημιουργώντας θέσεις εργασίας, δημιουργώντας οικονομική ανάπτυξη στις κοινότητες και προσφέροντας τεράστια έσοδα στην αμερικανική κυβέρνηση μέσω της φορολογίας. Προτρέπουμε τον Πρόεδρο Trump να αναλογιστεί τον αρνητικό αντίκτυπο των δασμών όχι μόνο στις μη-αμερικανικές εταιρίες αλλά ακόμα και στις αμερικανικές.

Δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Sigrid de Vries συμπληρώνοντας ότι οι επιπλέον δασμοί που θα επιβάλλει η Αμερική δεν θα επηρεάσουν μονάχα τις εισαγωγές αυτοκινήτων, μία “ποινή” που κατά πάσα πιθανότητα θα κληθούν να πληρώσουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, οι Αμερικανοί καταναλωτές αλλά και αυτές εξαρτημάτων και ανταλλακτικών με ότι αυτό συνεπάγεται για τους κατασκευαστές που παράγουν αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. για εξαγωγές. Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το 22% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Ευρώπης αφορά στις Η.Π.Α. και την καθιστούν την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών μετά μονάχα από το Ην. Βασίλειο. Από τα οχήματα που εξάγονται δε, το 15% περίπου είναι αμιγώς ηλεκτρικά ενώ άξιο αναφοράς είναι ότι περίπου το 50 με 60% των αυτοκινήτων που παράγονται από Ευρωπαίους κατασκευαστές στην άλλη όχθη του Ατλαντικού εξάγεται.

Τα νούμερα που παραθέτει το Bloomberg δείχνουν ότι την μεγαλύτερη έκθεση στους δασμούς των Η.Π.Α. θα την αντιμετωπίσει η Stellantis που εισάγει στην Αμερική οχήματα συνολικής αξίας περίπου 18.6 δισεκατομμυρίων ευρώ και επομένως “δημιουργεί” δασμούς €3.44 δισεκατομμυρίων ενώ υψηλός είναι ο βαθμός έκθεσης τόσο της Porsche όσο και της BMW. Αρκετά χαμηλότερα βρίσκεται η Mercedes-Benz ενώ ακόμα και κατασκευαστές εξωτικών οχημάτων όπως η Ferrari έχουν ήδη ανακοινώσει ότι σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές σε κάποια μοντέλα έως και κατά 10% υποδηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να απορροφήσουν το σύνολο των δασμών.

Αν δούμε το θέμα… εθνικά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσουμε ποια χώρα αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα με την Γερμανία να είναι υπεύθυνη για εισαγωγές στις Η.Π.Α. ύψους 24.8 δισεκατομμυρίων ευρώ, με τις Σλοβακία, Σουηδία, Ιταλία και Αυστρία να ακολουθούν με 6.2, 3.9, 3.3 και 1.8 δις ευρώ αντίστοιχα. Είναι προφανές λοιπόν και σε αυτό ακριβώς το συμπέρασμα καταλήγει και η ACEA ότι η Ευρώπη και οι Η.Π.Α. πρέπει να ξεκινήσουν έναν σοβαρό διάλογο για την άμεση εύρεση μίας αμοιβαίως επωφελούς λύσης που θα αποσοβήσει τον εμπορικό πόλεμο ανάμεσα σε δύο παραδοσιακούς συμμάχους. Φυσικά, η Ευρώπη δεν είναι η μοναδική που επηρεάζεται από τους δασμούς του D. Trump καθώς αυτοί αφορούν σε οχήματα που δεν κατασκευάζονται στις Η.Π.Α. και αυτό αφορά την Ιαπωνία, την Ν. Κορέα κ.ά. Περίπου τα μισά από τα οχήματα που πωλήθηκαν στις Η.Π.Α. το 2024 ήταν εισαγόμενα οπότε δεν είναι δύσκολο για κάποιον να διαπιστώσει το εύρος του προβλήματος…

Prev Post Pirelli P Zero – Νέα γενιά του ελαστικού
Next Post Η Volvo φέρνει πίσω τον παλιό της CEO!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook