Τον Φεβρουάριο που μας πέρασε άρχισαν να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου για πρώτη φορά φήμες περί… ανάστασης του εμβληματικού Yugo. Συνήθως όταν κάποιος σκοπεύει να αναβιώσει ένα όνομα που για οποιονδήποτε λόγο χάθηκε στην ιστορία, το λιγότερο που αναζητά είναι κάποιου είδους νοσταλγία. Θέλει κάποιο μοντέλο που άφησε το στίγμα του έστω και σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα και έχει αφήσει πολλούς να αναρωτιούνται τι θα συνέβαινε αν έβγαινε τώρα, με την υπάρχουσα τεχνολογία. Το Yugo είναι το αντίθετο οπότε στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για ένα ταξίδι εξιλέωσης. Μία προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία και ο Aleksandar Bjelic, μηχανικός, οικονομολόγος και καθηγητής με πολυετή εμπειρία στον χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου αγόρασε τα δικαιώματα του ονόματος και έχει ήδη καταθέσει αιτήματα για την κατοχύρωση του για διάφορες εφαρμογές και σε διάφορες χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεν σταμάτησε εκεί όμως καθώς επιστράτευσε τον επίσης Σέρβο σχεδιαστή Darko Marceta και το πρώτο απτό αποτέλεσμα του οράματος των δύο είναι το όχημα που βλέπεις στις φωτογραφίες.
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το νέο Yugo με σάρκα και οστά καθώς μέχρι τώρα ότι είχαμε δει δεν ξέφευγε από τα στενά περιθώρια των δύο διαστάσεων. Όπως το βλέπουμε τώρα λοιπόν, το Yugo φαίνεται να στοχεύει στο ευρωπαϊκό B-segment και το κάνει με ιδιαίτερο στιλ καθώς το τετραγωνισμένο σχήμα, οι αυστηρές γραμμές και η χαρακτηριστική σιλουέτα του κλασικού hatchback συνδυάζονται με επιρροές από την δεκαετία του ’80 για ένα τελικό αποτέλεσμα που τουλάχιστον σε αυτή την χρονική στιγμή, δημιουργεί αν μη τι άλλου προσδοκίες. Παρά το γεγονός ότι το πρωτότυπο που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο Car Design Event του Μονάχου δεν είναι λειτουργικό, οι άνθρωποι πίσω από το νέο Yugo δηλώνουν πως το μοντέλο παραγωγής θα λανσαριστεί με θερμικούς κινητήρες, θα είναι διαθέσιμο τόσο ένα μηχανικό κιβώτιο όσο και ένα αυτόματο ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο προσθήκης εξηλεκτρισμένων εκδόσεων αλλά και διαφορετικών αμαξωμάτων.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως είναι πού πάμε από εδώ; Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η εταιρία θα παρουσιάσει μία πιο σπορ έκδοση και θα αποκαλύψει περισσότερες τεχνικές πληροφορίες αναφορικά με το νέο Yugo κατά τη διάρκεια του Car Design Event Classic στο Dietzholztal της Γερμανίας ενώ το επόμενο πολύ μεγάλο ορόσημο τοποθετείται στο 2027 και πιο συγκεκριμένα, στον Μάιο εκείνου του έτους οπότε και είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο. Όλα αυτά αν το πρόγραμμα του Yugo υλοποιηθεί χωρίς απρόοπτα. Aπό εκεί και πέρα, ξεκινάνε τα δύσκολα. Η εύρεση χρηματοδότησης, οι δοκιμές, η εύρεση εργοστασίου για την παραγωγή, η δημιουργία δικτύου πωλήσεων και service, το λανσάρισμα, η προώθηση και ένα σωρό ακόμα που ούτε καν μπορούμε να φανταστούμε. Είναι δεδομένο ότι η εταιρία δεν πρόκειται να ξεκινήσει το εγχείρημα μόνη της και σίγουρα αναζητά συνεργάτες για το πλαίσιο, τα μηχανικά, τα ηλεκτρονικά και οτιδήποτε άλλο, προς το παρόν όμως, ας απολαύσουμε το νέο Yugo χωρίς να σκεφτόμαστε πολλά και όταν έρθει η ώρα, θα δούμε πόσο βιώσιμο είναι το εγχείρημα.