 |
Με το νέο X-Trail η Nissan ανέβηκε κατηγορία |
Τα τελευταία χρόνια και εξαιτίας της «τέλειας οικονομικής καταιγίδας» που περάσαμε και που συνεχίζουμε να βιώνουμε, αυτοκίνητα όπως το X-Trail της Nissan απλώς εξαφανίστηκαν από τον χάρτη των πωλήσεων στη χώρα μας. Αυτό συνέβη τόσο εξαιτίας του αρχικού κόστους κτήσης, όσο βεβαίως και λόγω των μεγάλων εξόδων χρήσης, καθώς η φορολόγηση και μόνο όποιου μοντέλου ήταν πάνω από τα 1800 κυβικά, ήταν εξοντωτική. Τώρα στη Τρίτη του γενιά, το Ιαπωνικό όχημα ελευθέρου χρόνου, αρχίζει να έχει, εν μέρει και τηρουμένων των αναλογιών πάντα, ενδιαφέρον. Όχι διότι ξαφνικά βγήκαμε από τη κρίση και επαναφέραμε τα οικονομικά μας σε κάποια συμπαθητική κατάσταση, αλλά διότι η αυτοκινητοβιομηχανία και, στη συγκεκριμένη περίτπωση η Nissan, φρόντισε να εξαλείψει τον έναν από τους δύο μεγάλους βραχνάδες. Αυτόν του κόστους χρήσης. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, διότι όλα έχουν το δικό τους ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
 |
Εντελώς διαφορετική σχεδίαση σε σχέση με το προηγούμενο X-Trail |
Απλώς καμία σχέση
Μπορεί, δυστυχώς, στις μέρες μας το κυρίαρχο στοιχείο τα είναι τα οικονομοτεχνικά ενός νέου μοντέλου, η εμφάνιση όμως έπαιζε και θα συνεχίσει να διαδραματίζει το δικό τους ειδικό ρόλο, πρωταγωνιστικό ή όχι. Και το νέο X-Trail σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του άποψη, αφενός δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον προκάτοχό του, αφενός είναι σαφώς επηρεασμένο από το Qashqai και εντάσσεται και αυτό με τη σειρά του στη νέα οικογενειακή ταυτότητα της Ιαπωνικής εταιρίας. Ωστόσο να τα παρατηρήσετε δίπλα δίπλα με το Qashqai θα διαπιστώσετε πως διαφορές υπάρχουν και μάλιστα σημαντικές. Η πρώτη έχει να κάνει με το ότι το X-Trail είναι πολύ μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις (4643 μήκος, 1820 πλάτος, 1695 ύψος). Από εκεί και πέρα όλα στο X-Trail είναι μεγαλύτερα αλλά και ικανά να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το Qashqai. Από τα φώτα πίσω, που η αλήθεια είναι ότι μας θύμισαν άλλο Ιαπωνικό SUV, μέχρι την απόσταση από το έδαφος και τη διαφορετική σχεδίαση των φώτων ημέρας.
 |
Πλέον παίζει μπάλα δυνατά, κυριολεκτικά και μεταφορικά |
Ευρυχωρία με όλη την σημασία
Στο εσωτερικό η αίσθηση αλλά και η πραγματικότητα των χώρων είναι εξαιρετική. Το X-Trail μάλιστα που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή ήταν και πλήρως εξοπλισμένο, καθώς διέθετε από την μεγάλη ηλιοροφή μέχρι τις περιμετρικές κάμερες για τα δύσκολα σημεία και το παρκάρισμα, οι χώροι έκαναν τόσο εμάς, όσο πολύ περισσότερο τους συνεπιβάτες μας να νιώθουν πολύ άνετα. Μάλιστα οι τελευταίοι απόλαυσαν δεόντως το ότι στο πίσω κάθισμα ήταν πιο ψηλά από εμπρός και είχαν έτσι την δυνατότητα να βλέπουν προς τα έξω πάνω από το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Η εφταθέσια έκδοση της δοκιμής μας, είχε δύο επιπλέον καθίσματα στον χώρο των αποσκευών, τα οποία βεβαίως απευθύνονται στη μετακίνηση παιδιών και μόνο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτα αν και εφόσον τα χρειάζεστε. Όταν και η Τρίτη σειρά καθισμάτων είναι «σηκωμένη» τότε ο χώρος για αποσκευές είναι σχεδόν ανύπαρκτος, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα εφταθέσια μοντέλα. Αντίθετα όταν είναι «κρυμμένα» τότε τα 550 λίτρα του πορτ μπαγκαζ, μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1520 λίτρα με την αναδίπλωση και της δεύτερης σειράς καθισμάτων.
 |
Με αυτό κυκλοφορούν και οι κομισάριοι της UEFA |
Με εξαίρεση το κάτω μέρος του ταμπλό μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μαλακό και ποιοτικό πλαστικό το οποίο αναβαθμίζει σαφώς την εικόνα αλλά και την αίσθηση του αυτοκινήτου σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και το συνολικό φινίρισμα, καταδεικνύουν με τον πλέον εμφανή τρόπο την προσπάθεια της Nissan να ανέβει κατηγορία. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment, το οποίο προσφέρει πλήρη σύνδεση με smartphones, είναι φυσικά απαραίτητε σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Παράλληλα υπάρχει και μια μικρότερη οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων, με έναν πολύ περιεκτικό υπολογιστή ταξιδιού ο οποίος ελέγχεται από κουμπιά στο τιμόνι, όπως το ηχοσύστημα και το cruise control. Tιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμίζονται πολλαπλά και έτσι καθένας βρίσκει την κατάλληλη θέση οδήγησης, που είναι ιδιαίτερα πανοραμική. Οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες (αυτές ανάμεσα στα καθίσματα ψύχονται ή θερμαίνονται από τον κλιματισμό), αλλά και τα δύο ασύμμετρα μέρη του πίσω καθίσματος, που σύρονται και έχουν ρυθμιζόμενη πλάτη, βελτιώνουν αισθητά την πρακτικότητα της καμπίνας.
 |
Προσεγμένο φινίρισμα, ποιοτική κατασκευή, πλούσιος εξοπλισμός |
Γνώριμα ικανός
Μοναδική επιλογή, προς το παρόν καθώς την Άνοιξη θα υπάρξει και ένας βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων turbo με 160 άλογα, αποτελεί το 1,6 dCi turbodiesel μοτέρ με τους 130 ίππους και τα 320 Nm της ροπής, που κάνουν τη διαφορά και είναι σε θέση να μετακινήσουν με άνεση το βαρύ X-Trail των 1.600 κιλών. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας έχει είναι πολύ καλός ως προς την αίσθηση που δίνει στις αλλαγές των σχέσεων. Σε ότι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, μπροστά υπάρχουν γόνατα Μακφερσον και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους σε όλους τους τροχούς με τους εμπρός να είναι και αεριζόμενοι.
 |
Χώροι για να τους απολαμβάνεις |
Εντός εκτός για 1000 χιλιόμετρα
Mε το X-Trail είχα την ευκαιρία να κάνω πάνω από 1000 χιλιόμετρα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Μόνο εκτός δρόμου δεν πρόλαβα να το απολαύσω, αλλά αυτό θα το κάνω μόλις με το καλό έρθει στα χέρια μου η τετρακίνητη έκδοσή του. Στα 200 περίπου χιλιόμετρα εντός της Αθήνας, αυτό που διαπίστωσα ήταν πώς παρά τις μεγάλες διαστάσεις του είναι ευκολοδήγητο σε κάθε κατάσταση. Η ψηλή θέση οδήγησης, και η βοήθεια των καμερών, κάνουν το έργο του οδηγού πολύ πιο εύκολο σε κάθε κατάσταση. Στα 500 και πλέον χιλιόμετρα του ταξιδιού Αθήνας – Θεσσαλονίκης, το αυτοκίνητο είναι ένα τέλειο αγχολυτικό. Μετά από μία εξαιρετικά κουραστική μέρα, το ταξίδι για τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε περίπου στις 10 το βράδυ και ήταν πραγματικά απολαυστικό. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, απουσία θορύβου από αέρα και κινητήρα, μαλακές αναρτήσεις, άνετο κάθισμα, σωστό ηχοσύστημα και το βασικότερο κατανάλωση που με το cruise στα 150 έδειξε 6.8 λίτρα παρακαλώ. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να έχει ένα ξεκούραστο ταξίδι 500 χιλιομέτρων!
 |
Εφταθέσια διάταξη στο αυτοκίνητο της δοκιμής |
Τα υπόλοιπα 300+ χιλιόμετρα έγιναν σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, προκειμένου να δούμε τη συμπεριφορά του και εκεί. Κινητήρας, κιβώτιο, πλαίσιο και φρένα στάθηκαν στο ύψος των όσων τους ζητήσαμε, με τις μαλακές αναρτήσεις και τον όγκο του, να μας θυμίζουν τη φιλοσοφία και τον λόγο ύπαρξης του Nissan Χ-Trail. Η αλήθεια είναι πως είχαμε κάποιος δισταγμούς σχετικά με τον αν ο κινητήρας αυτός θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο του. Τώρα αυτοί οι δισταγμοί υπάρχουν μόνο για την τετρακίνητη έκδοση, όταν της ζητηθεί να κινηθεί σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Ελπίζουμε σύντομα να έχουμε την ευκαιρία να δώσουμε απάντηση και σε αυτόν τον προβληματισμό μας.
 |
Κινητήρας ατού και πασπαρτού |
Γκολ από τα αποδυτήρια
Με το νέο X-Trail η Nissan αλλάζει κατηγορία σε ότι έχει να κάνει με το πόσο περισσότερο αυτοκίνητο προσφέρει σε όλους τους τομείς, ενώ παράλληλα μειώνει αισθητά τα λειτουργικά κόστη που θα κληθεί να πληρώσει όποιος το επιλέξει. Και ο συνδυασμός αυτός είναι γκολ από τα αποδυτήρια. Σαφώς τα 27760 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει με απόσυρση η εφταθέσια έκδοση, είναι πολλά λεφτά για τις ημέρες που διανύουμε, αλλά λίγα αν το δούμε αμιγώς αυτοκινητικά και σε σχέση με αυτά που παίρνει πίσω ο υποψήφιος αγοραστής. Τώρα αν κάποιος θελήσει να επενδύσει κάτι παραπάνω από τα 34000 Ευρώ που κοστίζει η υπερπλούσια έκδοση της δοκιμής μας, τότε τόσο το καλύτερο γι’αυτόν. Επί προσωπικού πάντως ανυπομονώ να οδηγήσω το τετρακίνητο. Γιάννη ακούς!!!
• Εμφάνιση μέσα έξω |
• Δεν ήταν το τετρακίνητο
|
• Ευρυχωρία |
|
• Κινητήρας – κατανάλωση |
|
• Αίσθηση στο ταξίδι |
|
• Εξοπλισμός |
|
• Ποιότητα |
|
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι 130
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 10,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6,8 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας 141,9 €
Του Σωτήρη Βουτσελά
 |
Όμορφες και ταιριαστές |
 |
Άκρως χρηστικές οι κάμερες εμπρός |
 |
Διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει |
 |
Οι δρόμοι με στροφές δεν είναι το φόρτε του |