Kάθε φορά που μία συζήτηση για αυτοκίνητα περιστραφεί γύρω από τη κατηγορία των SUV, εννέα στις 10 φορές δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναφερθεί το Nissan Qashqai. Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, καθώς το μοντέλο της Nissan αφενός ήταν αυτό που στη πρώτη του γενιά έκανε την υπέρβαση και επι της ουσίας δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφετέρου κατάφερε, μόνο στη χώρα μας, να πουλήσει σχεδόν 40 χιλιάδες μονάδες.

Και το πιο σπουδαίο είναι το γεγονός πως η εμπορική αυτή πορεία διαγράφηκε και μέσα στη δεκαετή οικονομική κρίση που όλοι βιώσαμε, αποδεικνύοντας στη πράξη την πραγματικά απίστευτη του μοντέλου. Mία δυναμική που εξακολουθεί να έχει, παρά την τεράστια αύξηση των ανταγωνιστικών μοντέλων. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός πως σε τρία περίπου χρόνια από το λανσάρισμά του, το Qashqai τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη. Με στόχο να διατηρήσει την ισχυρή θέση του η Nissan αποφάσισε να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση, καθώς και σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις.

Μία κίνηση η οποία προφανώς και ήταν αναγκαία, αφενός για να διατηρηθεί για να εκσυγχρονιστεί και να εκμοντερνιστεί, αφετέρου για να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον ολοένα και εντονότερο ανταγωνισμό της πλέον δυναμικής κατηγορίας. Kαι επειδή εμείς πιστεύουμε πως ο πιο ισχυρός και λογικός λόγος για να αγοράσει κάποιος ένα SUV είναι να επιλέξει την τετρακίνητη έκδοση και να το απολαμβάνει εκτός δρόμου, πήραμε το τετρακίνητο Qashqai και το οδηγήσαμε κυριολεκτικά παντού. Κάναμε μαζί του πάνω από 1500 χιλιόμετρα, προκειμένου να σχηματίσουμε μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα και σας μεταφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και εντυπώσεις.

Με φρέσκια εμφάνιση
Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα δείτε την ανανεωμένη έκδοση του Qashqai, θα αντιληφθείτε πως οι σχεδιαστές της Nissan ήθελαν να κάνουν αισθητή την αλλαγή. Xωρίς αμφιβολία την παράσταση εξωτερικά κλέβει η μεγάλη μάσκα με τα πολλά μαύρα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία, εμπνευσμένα από τις αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες. Αυτή δένει τέλεια με τους νέας σχεδίασης τριγωνικούς προβολείς και τα επίσης νέα φώτα ημέρας με την αιχμηρή σχεδίαση. Η επιλογή αυτή σε συνδυασμό με τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα δυναμικό και εντυπωσιακό σύνολο.

Βεβαίως οι σχεδιαστές δεν έμειναν μόνο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αλλά επενέβησαν αρκετά και στο πίσω. Εκεί συναντούμε LED φώτα που έρχονται να δέσουν αρμονικά με τις αντίστοιχες επιλογές εμπρός, ενώ ο προφυλακτήρας έχει δεχτεί μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Τέλος, η νέα έκδοση N-Design έχει περιμετρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος. Όσοι την προτιμήσουν μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία νέα χρώματα (Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean), αλλά και σε νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

Ένταση στη ποιότητα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai σου δημιουργείται αμέσως η εντύπωση πως η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής στο σύνολό της, είναι σαφώς πιο προσεγμένη και αναβαθμισμένη. Η φιλοσοφία της σχεδίασης δεν έχει αλλάξει ριζικά κάτι που στη πράξη σημαίνει πως ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών έχει αποκτήσει διαφορετικό φωτισμό από οδηγικό προφίλ σε προφίλ, το οποίο αλλάζει από τον διακόπτη D-Mode που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων. Καινούργια είναι η κεντρική οθόνη αφής των επίσης 12,3 ιντσών όπου στη βάση της υπάρχει μία νέα σειρά από φυσικούς διακόπτες και στο αριστερό της πλαίσιο από απτικούς για άμεση πρόσβαση στο μενού.

Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η τεχνολογία την οποία χρησιμοποιεί το ανανεωμένο Qashqai και η οποία περιλαμβάνει και το πλουσιότερο πακέτο ADAS με αυξημένο αριθμό καμερών και ραντάρ, όπως το Around View Monitor που προσφέρει και τρισδιάστατη πανοραμική θέα. Επίσης, υπάρχει ένα πιο αποτελεσματικό και πιο έξυπνο σύστημα υποβοήθησης που καλύπτει το οπτικό πεδίο του οδηγού και τον προειδοποιεί για πεζούς ή παράπλευρα οχήματα τα οποία δεν έχει αντιληφθεί.

Ενδιαφέρον έχει και το νέο «invisible hood view» που δίνει στον οδηγό μία εικόνα για την θέση των εμπρός τροχών (από μία γωνία σα να τους κοιτά από πίσω) για την κίνηση σε στενά σημεία με περιορισμένη ορατότητα. Η υποχρεωτική, πλέον, από την ΕΕ ειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας απενεργοποιείται εύκολα από το μενού των λειτουργιών, καθώς είναι αρκετά ενοχλητική, όπως και σε όλα τα νέα μοντέλα άλλωστε. Το σύστημα infotainment και το όλο πακέτο συνδεσιμότητας έχει εμπλουτιστεί περαιτέρω με εφαρμογές και χάρτες της Google δημιουργώντας ένα περιβάλλον αντίστοιχο ενός smartphone.

Αρκεί να πείτε «Hey Google» για να ξυπνήσει ο ψηφιακός βοηθός που παρεμπιπτόντως ανταποκρίνεται πολύ καλά. Εννοείται ότι όποιος θέλει μπορεί να συνδέεται και ασύρματα μέσω του Android Auto ή του CarPlay. Στο θέμα των χώρων ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνει σημαντικά την είσοδο και έξοδο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 504 λίτρα της χωρητικότητάς του, το φέρνουν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης
Το τετρακίνητο Qashqai εξοπλίζεται με τον γνωστό 1300άρι κινητήρα, ο οποίος στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 158 ίππους και 270 Nm ροπής, ενώ φυσικά υπάρχει και η υποβοήθηση των 12V. Το κιβώτιο είναι νέο µε συνεχώς µεταβαλλόµενη σχέση, ενώ έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Στην πράξη, το X-Tronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισµένο και διαθέτει τη δική του αυτόνοµη Sport λειτουργία και αποτελεί ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, αν όχι το καλύτερο, αφού περιορίζει σημαντικά το πατινάρισµα και το θόρυβο που συνήθως υπάρχει στα CVT κιβώτια.

Η συνολική ισχύς των 158 PS αποδίδεται γραμμικά και κρίνεται επαρκής για να κινήσει με άνεση τους σχεδόν 1,6 τόνους του βάρους του αυτοκινήτου. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 9,9’’, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής. Εμείς πάντως κατά τη διάρκεια της δοκιμής και κινούμενοι με σχετικά σβέλτο ρυθμό πάντα και παντού είχαμε μία μέση κατανάλωση η οποία ήταν 8.3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Εντός και εκτός δρόμου
Η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του αυτόματου και τετρακίνητου Qashqai, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι εξαιρετική καθώς η ποιότητα κύλισης είχε ανέβει τουλάχιστον ένα επίπεδο, ενώ η συνολική προσπάθεια στη μείωση του θορύβου μέσα στη καμπίνα, δημιουργεί ένα από τα πιο ήσυχα εσωτερικά της κατηγορίας, ακόμη και όταν κινείστε με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Από εκεί και πέρα οι εντελώς νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και τη πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό σε κάθε κατάσταση. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το πραγματικά υποδειγματικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο και να ολοκληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο.

Για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης, θα πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχουν τα προφίλ οδήγησης off road και snow που επεμβαίνουν στην κατανομή της ροπής στους 4 τροχούς αλλά και στον τρόπο που αυτή περνάει στο έδαφος. Εκτός δρόμου και με τα εντελώς ασφάλτινα ελαστικά, δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα σε λογικές εξορμήσεις και αμμουδιές τώρα το καλοκαίρι, όπου το δοκιμάσαμε και τα πήγε πολύ καλά. Για όσους θελήσουν πολλά περισσότερα, θα πρέπει να επιλέξουν και τα ανάλογα ελαστικά.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 183 χιλιοστά και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 17,3ο, 18ο και 25,9ο. Τέλος τα 36990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η τετρακίνητη έκδοση με το κιβώτιο X-Tronic και τους 158 ίππους με το πλούσιο εξοπλισμό, είναι πλέον μία λογική τιμή, με βάση τα δεδομένα των τιμών της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Ιαπωνικό μοντέλο.




