Nissan Qashqai 1.3T 158PS X-Tronic – Άνετο και απολαυστικό

Nissan Qashqai 1.3T 158PS X-Tronic – Άνετο και απολαυστικό

Kάθε φορά που μία συζήτηση για αυτοκίνητα περιστραφεί γύρω από τη κατηγορία των SUV, εννέα στις 10 φορές δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναφερθεί το Nissan Qashqai. Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, καθώς το μοντέλο της Nissan αφενός ήταν αυτό που στη πρώτη του γενιά έκανε την υπέρβαση και επι της ουσίας δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφετέρου κατάφερε, μόνο στη χώρα μας, να πουλήσει σχεδόν 40 χιλιάδες μονάδες. Και το πιο σπουδαίο είναι το γεγονός πως η εμπορική αυτή πορεία διαγράφηκε και μέσα στη δεκαετή οικονομική κρίση που όλοι βιώσαμε, αποδεικνύοντας στη πράξη την πραγματικά απίστευτη του μοντέλου.  Mία δυναμική που εξακολουθεί να έχει, παρά την τεράστια αύξηση των ανταγωνιστικών μοντέλων. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός πως  σε τρία περίπου χρόνια από το λανσάρισμά του, το Qashqai τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη.

nissan qashqai plaino

Με στόχο να διατηρήσει την ισχυρή θέση του η Nissan αποφάσισε να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση, καθώς και σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Μία κίνηση η οποία προφανώς και ήταν αναγκαία, αφενός για να διατηρηθεί για να εκσυγχρονιστεί και να εκμοντερνιστεί, αφετέρου για να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον ολοένα και εντονότερο ανταγωνισμό της πλέον δυναμικής κατηγορίας. Έχοντας οδηγήσει και δοκιμάσει την έκδοση με τους 140 ίππους, θέλαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και της πιο ισχυρής, με τους 158 ίππους και το X-Tronic κιβώτιο. Kαι όχι απλώς να βρεθούμε πίσω από τιμόνι αλλά να κάνουμε μαζί του και πάνω από 1500 χιλιόμετρα, προκειμένου να σχηματίσουμε μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα. Ας πάρουμε όμως, όπως πάντα άλλωστε, τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

nissan qashqai piso

Με σαφή και έντονη ανανέωση

Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα δείτε την ανανεωμένη έκδοση του Qashqai, θα αντιληφθείτε πως οι σχεδιαστές της Nissan ήθελαν να κάνουν αισθητή την αλλαγή.   Xωρίς αμφιβολία την παράσταση εξωτερικά κλέβει η μεγάλη μάσκα με τα πολλά μαύρα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία, εμπνευσμένα από τις αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες. Αυτή δένει τέλεια με τους νέας σχεδίασης τριγωνικούς προβολείς και τα επίσης νέα φώτα ημέρας με την αιχμηρή σχεδίαση. Η επιλογή αυτή σε συνδυασμό με τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα δυναμικό και εντυπωσιακό σύνολο.

nissan qashqai maska

Βεβαίως οι σχεδιαστές δεν έμειναν μόνο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αλλά επενέβησαν αρκετά και στο πίσω. Εκεί συναντούμε LED φώτα που έρχονται να δέσουν αρμονικά με τις αντίστοιχες επιλογές εμπρός, ενώ ο προφυλακτήρας έχει δεχτεί μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Τέλος, η νέα έκδοση N-Design έχει περιμετρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος. Όσοι την προτιμήσουν μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία νέα χρώματα (Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean), αλλά και σε νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

nissan qashqai tamplo

Με μεγαλύτερη έμφαση στη ποιότητα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai σου δημιουργείται αμέσως η εντύπωση πως η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής στο σύνολό της, είναι σαφώς πιο προσεγμένη και αναβαθμισμένη. Η φιλοσοφία της σχεδίασης δεν έχει αλλάξει ριζικά κάτι που στη πράξη σημαίνει πως ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών έχει αποκτήσει διαφορετικό φωτισμό από οδηγικό προφίλ σε προφίλ, το οποίο αλλάζει από τον διακόπτη D-Mode που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων. Καινούργια είναι η κεντρική οθόνη αφής των επίσης 12,3 ιντσών όπου στη βάση της υπάρχει μία νέα σειρά από φυσικούς διακόπτες και στο αριστερό της πλαίσιο από απτικούς για άμεση πρόσβαση στο μενού.

nissan qashqai empros kathismata

Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η τεχνολογία την οποία χρησιμοποιεί το ανανεωμένο Qashqai και η οποία περιλαμβάνει και το πλουσιότερο πακέτο ADAS με αυξημένο αριθμό καμερών και ραντάρ, όπως το Around View Monitor που προσφέρει και τρισδιάστατη πανοραμική θέα. Επίσης, υπάρχει ένα πιο αποτελεσματικό και πιο έξυπνο σύστημα υποβοήθησης που καλύπτει το οπτικό πεδίο του οδηγού και τον προειδοποιεί για πεζούς ή παράπλευρα οχήματα τα οποία δεν έχει αντιληφθεί.

nissan qashqai piso kathismata

Ενδιαφέρον έχει και το νέο «invisible hood view» που δίνει στον οδηγό μία εικόνα για την θέση των εμπρός τροχών (από μία γωνία σα να τους κοιτά από πίσω) για την κίνηση σε στενά σημεία με περιορισμένη ορατότητα.  Η υποχρεωτική, πλέον,  από την ΕΕ ειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας απενεργοποιείται εύκολα από το μενού των λειτουργιών, καθώς είναι αρκετά ενοχλητική, όπως και σε όλα τα νέα μοντέλα άλλωστε. Το σύστημα infotainment και το όλο πακέτο συνδεσιμότητας έχει εμπλουτιστεί περαιτέρω με εφαρμογές και χάρτες της Google δημιουργώντας ένα περιβάλλον αντίστοιχο ενός smartphone.

nissan qashqai anoigma portas

Αρκεί να πείτε «Hey Google» για να ξυπνήσει ο ψηφιακός βοηθός που παρεμπιπτόντως ανταποκρίνεται πολύ καλά. Εννοείται ότι όποιος θέλει μπορεί να συνδέεται και ασύρματα μέσω του Android Auto ή του CarPlay. Στο θέμα των χώρων ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνει σημαντικά την είσοδο και έξοδο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 504 λίτρα της χωρητικότητάς του, το φέρνουν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

nissan qashqai port mpagkaz

Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης

Το αυτόµατο Qashqai εξοπλίζεται με τον ίδιο 1300άρι κινητήρα, ο οποίος όμως αποδίδει 158 αντί για 140 ίππους ενώ φυσικά υπάρχει και εδώ η υποβοήθηση των 12V. Χωρίς να έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, αισθάνεσαι τους επιπλέον 18 ίππους σε όλο το φάσµα και κυρίως στις µεσαίες που ήταν έτσι κι αλλιώς το δυνατό σηµείο του. Το κιβώτιο είναι νέο µε συνεχώς µεταβαλλόµενη σχέση, ενώ έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Στην πράξη, το X-Tronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισµένο και διαθέτει τη δική του αυτόνοµη Sport λειτουργία και αποτελεί ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, αν όχι το καλύτερο, αφού περιορίζει σημαντικά το πατινάρισµα και το θόρυβο που συνήθως υπάρχει στα CVT κιβώτια.

nissan qashqai kinitiras

Διαθέτει επίσης χειροκίνητη επιλογή, στην οποία προσοµοιώνει επτά σχέσεις και πάλι µε γρήγορη και πολιτισµένη λειτουργία, χωρίς κενά κλιµάκωσης. Το υβριδικό σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία στις επιταχύνσεις βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να συμβάλλει τόσο στις καλύτερες επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, βυθίζοντας το γκάζι στη μοκέτα νιώθεις την αρχική ώθηση του ηλεκτρικού μοτέρ και στη συνέχεια την δύναμη του βενζινοκινητήρα, την οποία διαχειρίζεται άριστα το αυτόματο κιβώτιo.  Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, νούμερα εξαιρετικά για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV. Η κατανάλωση από την άλλη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής. Εμείς πάντως κατά τη διάρκεια της δοκιμής και κινούμενοι με σχετικά σβέλτο ρυθμό πάντα και παντού είχαμε μία μέση κατανάλωση η οποία ήταν 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

nissan qashqai odigika profil

Στο δρόμο

Η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του αυτόματου Qashqai, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι εξαιρετική καθώς η ποιότητα κύλισης είχε ανέβει τουλάχιστον ένα επίπεδο, ενώ η συνολική προσπάθεια στη μείωση του θορύβου μέσα στη καμπίνα, δημιουργεί ένα από τα πιο ήσυχα εσωτερικά της κατηγορίας, ακόμη και όταν κινείστε με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Από εκεί και πέρα οι εντελώς νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και τη πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό σε κάθε κατάσταση.

nissan qashqai kinisi

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το πραγματικά υποδειγματικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο και να ολοκληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο. Για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης, θα πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση, την οποία θα δοκιμάσουμε κάποια στιγμή, καθώς τώρα είχαμε την δικίνητη.  Τέλος τα 31990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με το κιβώτιο X-Tronic και τους 158 ίππους με το πλούσιο εξοπλισμό, είναι πλέον μία λογική τιμή, με βάση τα δεδομένα των τιμών της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Ιαπωνικό μοντέλο.

nissan qashqai zanta

Prev Post Alfa Romeo Junior Q4 – Έτοιμη και η τετρακίνητη έκδοση
Next Post Toyota FT-Me Concept – Λύση μικροκινητικότητας
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook