Kάθε φορά που μία συζήτηση για αυτοκίνητα περιστραφεί γύρω από τη κατηγορία των SUV, εννέα στις 10 φορές δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναφερθεί το Nissan Qashqai. Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, καθώς το μοντέλο της Nissan αφενός ήταν αυτό που στη πρώτη του γενιά έκανε την υπέρβαση και επι της ουσίας δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφετέρου κατάφερε, μόνο στη χώρα μας, να πουλήσει σχεδόν 40 χιλιάδες μονάδες. Και το πιο σπουδαίο είναι το γεγονός πως η εμπορική αυτή πορεία διαγράφηκε και μέσα στη δεκαετή οικονομική κρίση που όλοι βιώσαμε, αποδεικνύοντας στη πράξη την πραγματικά απίστευτη του μοντέλου.
Mία δυναμική που εξακολουθεί να έχει, παρά την τεράστια αύξηση των ανταγωνιστικών μοντέλων. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός πως σε τρία περίπου χρόνια από το λανσάρισμά του, το Qashqai τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη. Με στόχο να διατηρήσει την ισχυρή θέση του η Nissan αποφάσισε να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση, καθώς και σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Μία κίνηση η οποία προφανώς και ήταν αναγκαία, αφενός για να διατηρηθεί για να εκσυγχρονιστεί και να εκμοντερνιστεί, αφετέρου για να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον ολοένα και εντονότερο ανταγωνισμό της πλέον δυναμικής κατηγορίας.
Δείχνει την ανανέωση του
Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα δείτε την ανανεωμένη έκδοση του Qashqai, θα αντιληφθείτε πως οι σχεδιαστές της Nissan ήθελαν να κάνουν αισθητή την αλλαγή. Xωρίς αμφιβολία την παράσταση εξωτερικά κλέβει η μεγάλη μάσκα με τα πολλά μαύρα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία, εμπνευσμένα από τις αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες. Αυτή δένει τέλεια με τους νέας σχεδίασης τριγωνικούς προβολείς και τα επίσης νέα φώτα ημέρας με την αιχμηρή σχεδίαση. Η επιλογή αυτή σε συνδυασμό με τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα δυναμικό και εντυπωσιακό σύνολο.
Βεβαίως οι σχεδιαστές δεν έμειναν μόνο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αλλά επενέβησαν αρκετά και στο πίσω. Εκεί συναντούμε LED φώτα που έρχονται να δέσουν αρμονικά με τις αντίστοιχες επιλογές εμπρός, ενώ ο προφυλακτήρας έχει δεχτεί μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Τέλος, η νέα έκδοση N-Design έχει περιμετρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος. Όσοι την προτιμήσουν μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία νέα χρώματα (Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean), αλλά και σε νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.
Με πιο έντονη αίσθηση ποιότητας
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai σου δημιουργείται αμέσως η εντύπωση πως η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής στο σύνολό της, είναι σαφώς πιο προσεγμένη και αναβαθμισμένη. Η φιλοσοφία της σχεδίασης δεν έχει αλλάξει ριζικά κάτι που στη πράξη σημαίνει πως ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών έχει αποκτήσει διαφορετικό φωτισμό από οδηγικό προφίλ σε προφίλ, το οποίο αλλάζει από τον διακόπτη D-Mode που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων. Καινούργια είναι η κεντρική οθόνη αφής των επίσης 12,3 ιντσών όπου στη βάση της υπάρχει μία νέα σειρά από φυσικούς διακόπτες και στο αριστερό της πλαίσιο από απτικούς για άμεση πρόσβαση στο μενού.
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η τεχνολογία την οποία χρησιμοποιεί το ανανεωμένο Qashqai και η οποία περιλαμβάνει και το πλουσιότερο πακέτο ADAS με αυξημένο αριθμό καμερών και ραντάρ, όπως το Around View Monitor που προσφέρει και τρισδιάστατη πανοραμική θέα. Επίσης, υπάρχει ένα πιο αποτελεσματικό και πιο έξυπνο σύστημα υποβοήθησης που καλύπτει το οπτικό πεδίο του οδηγού και τον προειδοποιεί για πεζούς ή παράπλευρα οχήματα τα οποία δεν έχει αντιληφθεί.
Ενδιαφέρον έχει και το νέο «invisible hood view» που δίνει στον οδηγό μία εικόνα για την θέση των εμπρός τροχών (από μία γωνία σα να τους κοιτά από πίσω) για την κίνηση σε στενά σημεία με περιορισμένη ορατότητα. Η υποχρεωτική, πλέον, από την ΕΕ ειδοποίηση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας απενεργοποιείται εύκολα από το μενού των λειτουργιών, καθώς είναι αρκετά ενοχλητική, όπως και σε όλα τα νέα μοντέλα άλλωστε. Το σύστημα infotainment και το όλο πακέτο συνδεσιμότητας έχει εμπλουτιστεί περαιτέρω με εφαρμογές και χάρτες της Google δημιουργώντας ένα περιβάλλον αντίστοιχο ενός smartphone.
Αρκεί να πείτε «Hey Google» για να ξυπνήσει ο ψηφιακός βοηθός που παρεμπιπτόντως ανταποκρίνεται πολύ καλά. Εννοείται ότι όποιος θέλει μπορεί να συνδέεται και ασύρματα μέσω του Android Auto ή του CarPlay. Στο θέμα των χώρων ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνει σημαντικά την είσοδο και έξοδο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 504 λίτρα της χωρητικότητάς του, το φέρνουν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.
Χωρίς αλλαγές κάτω από το καπό
Η Nissan επέλεξε να μην διαφοροποιήσει τα κινητήρια σύνολα του Qashqai και πολύ καλά έκανε, καθώς και αποδοτικά και λογικά ως προς την κατανάλωση είναι. το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η ήπια υβριδική έκδοση η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων με ένα 12βολτο σύστημα. Η απόδοση βρίσκεται στους 140 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 240 Nm. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.2’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα. Ωστόσο οφείλουμε να πούμε πως το μηχανικό σύνολο αρχίζει να ζωηρεύει μετά τις 2000 στροφές, δείχνοντας τις δυνατότητές του από εκεί και πάνω. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Με premium αίσθηση στην οδήγηση
Η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Qashqai, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι ακόμη πιο βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η ποιότητα κύλισης έχει ανέβει, ενώ η συνολική προσπάθεια στη μείωση του θορύβου μέσα στη καμπίνα, δημιουργεί ένα από τα πιο ήσυχα εσωτερικά της κατηγορίας, ακόμη και όταν κινείστε με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Από εκεί και πέρα οι εντελώς νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και τη πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό σε κάθε κατάσταση.
Είτε κινείστε στην εθνική οδό, είτε σε αστικό περιβάλλον και καταφεύγετε πιο συχνά στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξη σχέσεων με τη καλή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση. Τα 18,8 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, προφανώς και δίνουν τη δυνατότητας κίνησης σε έναν βατό χωματόδρομο, ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως στη συγκεκριμένη έκδοση η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Για όσους θέλετε το κάτι παραπάνω στις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας, θα πρέπει να επιλέξετε την τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου με τους 158 ίππους και το CVT κιβώτιο, την οποία είναι η αλήθεια πως και εμείς ανυπομονούμε να οδηγήσουμε.
Με τον πήχη στην κατηγορία να έχει ανέβει στα ύψη και τον ανταγωνισμό να δίνει μάχη επικράτησης στις λεπτομέρειες, η Nissan αναβάθμισε το Qashqai κρατώντας το στη λίστα με τα πιο σημαντικά μοντέλα στην κατηγορία. Κερασάκι στον τούρτα η τιμή, με την αντιπροσωπία να την κρατά σοφά κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000.